Kitai betul ne budak tau. Makan nda senang. Mandi pun dia mau kacau. Nanti kau ah.
Nasib time tu, saya tinggal mahu berus gigi jak lagi. Sudah siap baru saya keluar dari tandas. Si Rikco baring2 sudha atas katil saya smbil pegang ipad.
"Apa bha yang kau nda puas hati sama saya ne hah, Coco! Mandi pun tidak senang oh."
Senyum2 si Rikco tingu saya.
"Saya memang nda suka kau panggil saya coco. Tpi nda apa. Hari ne, saya kasi maaf kau. Bagus kau cerita apa jadi semalam." Mengugut lagi dia. "Nanti saya nda mahu kasi tau kau nama dia oh"
"Nda mahu kasi tau, paduli la. Biarlah saya ingat sendiri. Kalau pun saya tahu nama dia, kenapa la kunun? Bukan saya mau pigi cari dia juga. One night stand jak pula tu."
Penuh konfident lagi saya jawab. Maka dalam hati, berabis saya mahu ingat apa nama dia. Saya pun nda tau kenapa. Terus si Rikco diam2. Pelan2 dia berdiri, jalan keluar dari bilik saya. Slowly dia pusing tingu saya.
"Jay"
Bila saya dengar jak tu nama, macam utak saya kena ✅ terus.
"Hahahaha! Full blast ne kali kau minum kan May. First time saya nmpak kau muntah. Ahahaha."
Smbil si Rikco pukul2 belakang saya.
"May? Are u ok?"
"Hai Jay! Dont worry la. Dia ok ne. Saya jaga dia juga."
Smbil Rikco bagi tissue untuk lap segala bekas2 sebelum saya angkat muka menghadap lelaki yang berdiri sebelah saya.
"Bha balik la kita k. Janganlah mahu continue lagi. Kau tu. Jangan mahu buat muka begitu bha. Ish."
Si Rikco pujuk saya. Mangkali saya tingu dia dengan my resting bitch face kali. Benci tu dia kalau saya sudah start buat muka begitu.
"Kamu drive ka?"
Trus saya tingu Jay. Betul2 kabur oh penglihatan saya. Masih tidak jelas lagi muka dia.
"Tidaklah. Si Boy yang ambil kami ne tdi."
Tiba2 datang si Boy. Peminat setia si Rikco. Ntah berapa lama sudah dia menunggu si Rikco, tapi nda kena terima2.
"Bha marilah balik. Jay tolong hantar si May k." Sambil si Boy kenyit mata sama si Jay. Macam saya nda nampak and macam saya nda tahu dia mau pok silap. Hahaha. Tiapalah, kasi chance la sama si Boy. Kesian saya sama dia, cinta belum terbalas2. Terus Rikco tarik tangan saya mahu jalan pigi kereta si Boy. Tapi masih lagi saya berdiri tegak mengeraskan badan. Rikco pusing tingu saya. Saya signal mata sama dia pasal si Jay. Terus berkerut dahi dia tanda NO. Terus saya senyum tanda YES. Terus dia kasi kici mata dia then tarik lagi tangan saya mahu pigi kereta si Boy.
"Kau balik la sama si Boy. Biar Jay hantar saya." Trus saya bisik dia.
"Kau gila? Kau tu mabuk. Kau bukan kenal dia."
"Saya ok sudah ne. Sudah berabis saya muntah tadi kan, so fresh sudah saya ne sikit2. Hehe."
"Jangan kau macam2 sana. Balik jak bha kita ikut si Boy. Nanti kalau kau ada apa2 susah lagi."
"Ish! Sorry la bha kalau saya kasi susah kau. Biar si Jay jak hantar saya." Terus saya lepas tangan si Rikco kasar2, jalan masuk kereta si Jay. Tiada lagi saya pusing2 tingu dia. Hmmm. Patutlah kenapa si Rikco bilang saya marah2 dia. Haha. Lepas saya masuk dalam kereta, teampai jak tu kepala tidur nyenyak terus saya.
Apa lagi jadi lepas tu ah? Macam mana saya boleh ada dalam tu bilik? Takanlah si Jay angkat saya? Yaaiii. Tapi macam mana sudah muka dia tu ah?
Senyum2 saya sndri imagine kena angkat kono ne.
"Oh mak kau hijau!" Terbang semangat saya kerja si Rikco yang tiba2 pigi lumpat di sebelah saya.
"Sejak bila lagi mummy saya hijau ne, May? Ada2 jak kau ne." Sambil dia tahan perut mahu ketawa. Merah sudah muka dia menahan.
"Haih. Ketawa jak bha kalau mahu ketawa. Setan pnya kawan." Bergema tu rumah, pecah ketawa si Rikco.
"Siapa suruh kau. Saya panggil2, kau nda menyahut. Saya berdiri depan kau pun, mengelamun lagi kau. Sampai pigi mana sudah kau? Bulan? Hijau ka kaler bulan dia? Hahahaha! Pastu, senyum2 lagi kau sana. Kau teringat ne kan adegan2 hot semalam? Eeeeiiii.... Cerita bha antu! Hahahaha!"
Jadi mahu nda mahu, terpaksa saya kasi cerita dari yang start msuk dalam kereta sampai yang saya call dia minta ambil.
"Oyakan. Lupa pula saya. Memang kalau kau mabuk, kau blackout pula. Apa pun kau nda ingat punya. Kalau orang culik kau pun, kali kau nda sedar tu kan. Hahahaha."
"Siapa suruh kau bawa saya pigi minum. Kawan yang baik kan kau."
"Siapa juga suruh kau ikut si Jay? Siapa? Saya suruh? Tulah cari pasal sendiri."
"Tapi kan, Co. Macam mana sudah muka dia ah? Saya betul2 lupa oh. Saya nda dapat mau refresh balik ne."
"Ohooo! Itu saya tidak dapat tolong kau. Hahaha!" Terus dia kluar.
Hmmm. Paduli lah tu. Namanya jga one night sja.
😌
***TO BE CONTINUED***
YOU ARE READING
I'm Sorry I Love You (Part 1-4 ONGOING)
Romansa"MENCINTAI TIDAK HARUS MEMILIKI" Jay mencintai May dengan sepenuh hati. Namun, May harus melepaskan Jay pergi apabila dia mendapat tahu bahawa Jay bakal menjadi tunang orang. Kehadiran Sam, mengembalikan senyum tawa di dalam hidup May. Cabaran hidu...