Cast:
All member apink
Daniel
Seongwoo
Woojin
Jaehwan
Ji Sung
Oh SehunAll member BTS
-----------------------------------------------------
"Ah...cho dah penat..tak boleh ke kiter singgah sekejap kat rumah tu?Janji besok baru kiter mendaki gunung tu please",Ujar Chorong kepenatan.
"Erm..baiklah kalau camtu..sye pun dah penat ni",kata seorang figura bernama Daniel.
Hayoung,Eunji,Bomi, Namjoo, Naeun, Jisung, Seong Woo, woojin, jaehwan dan ttehun(joking^_^)hanya mengangguk... Selama perjalanan ni dorang berdua langsung tak minum.. Semua di habiskan oleh "ANAK BUAH" ni.
"EPpp wait.. Saye dengar rumah kat sane tu berhantu",balas Jaehwan.Belum berhenti percakapannya Naeun lalu meyampuk "Deiii jangan takot lah woi.. Buat malu je lelaki takut hantu.. Sedangkan aku Yang tak takut hantu ni okey je?".
"Haishhh yeoja gedik ni.. Aku belum terangkan dah nak potong percakapan orang pastu cakap CILI.. Perghh kau tengok je conform korang semua takut!",desis hati Jaehwan.Ikutkan hati, mau sahaja dia tendang pompuan tu!(Sabar Jaehwan bulan puasa ni keyy)
*************
"IHH kau ni Jae bohong je kerje!This house are got",kata seong woo.
"Ape kau cakap ni?Gosh lah bukan got.. Puiii cakap eng pun takleh",balas Namjoo."Haah kau tipu lah Jae.Rumah ni cantik."disambungnya kembali.Seong woo hanya menjelingnya.
Keesokannya
-Author pov-
Rumah tu besar tetapi h ada dua bilik.. Mean 1 bilik for apink while 1 lagi for WANNA ONE with sehun .
Chorong mengikat rambut nya rapi...sebenarnya APINK ni tomboy boleh dikira nerd.. Never wear a mekap..Tulah Wanna one pun kene maki!Namjoo yang kebetulan memakan BEKALAN KIMCHINYA memandag Chorong hairan.Apekah INI?
"Joojoo please bangunkan dorang ngan laki tak berguna tu saye nak GI makan angin",kata Chorong.Namjoo hanya mengangguk sambil membawa Kimchinya ITU.
Skip
Wanna one, Sehun Dan apink ingin bergerak atau berangkat ke puncak gunung.. Begitulah kehidupan penjelajah untuk jadi terkenal. Tapi... Hayoung ngan Sehun sakit so tak jadilah sampai tak boleh jalan.Suara?Serak sangat.. Tapi nape dorang dua tetiba sakit?Jodoh kot?Itulah tanggapan mereka.
Tetapi.....tanpa mereka sedari.. Ada rahsia disebalik sakitnya keluarga Oh itu..
--------------------------
Woojin mengambil cawan plastik Yang berisikan Ramen daripada Eunji.
"PABO".Setelah Eunji menyatakan perkataan cili sekali lagi,maka bermulalah pergaduhan antara mereka bersepuluh.
"Deiii.. Janganlah cakap gitu kat songsaeng saye..giler ape?",pergaduhan dimulakan oleh Jisung.
"Kau buta ke?Kau punye saeng yang cari pasal!",dibalasserentak. Bomi pula.
Wanna one mula berasa geram."WOIII KORANG SEDAR SIKIT DAHLAH TOMBOY!BURUK PULAK TU!ASAL KORANG TAK MATI JE?BARULAH TAKDE YANG BERGADOH DAH!SEPATUTNYA HANYA KITORANG JE CARI KAWAN YANG BAIK BUKAN CAM KORANG!PERANGAI BINATANG!",Kata mereka berlima serentak.
Apink kecuali Hayoung tersentak.Sanggup dorang berbuat begitu terhadap mereka?Selameni,dorang take pernah cakap ini... FAKE FRIEND!!!Ingatkan kawan sejati.. Setahunya,Woojin yang mulekan dulu.Mereka mengalirkan air mata satu persatu.. Bermula dengan chorong Dan diakhiri dengan Namjoo.
"Walaupun kitorang nerd.. .tapi kitorang tak KERANG BUSUK cam KORANG! ",Kata Eunji walaupun setitik air matanya sudah jatuh ke lantai.
Apink pun meninggalkan WANNA ONE di rucomment ... Tiba-tiba Daniel memegang tangan Chorong."Sorry".
Namun,Chorong tidak mengendahkan."I'm sorry.. Remember...thing before do it.. I can't forgive you"
TIBA TIBA
ARGHHHHHHH!
-TBC-
ABAIKAN TYPO.. THIS IS MY THREEnd STORY.. Enjoy okey.. BTW vote and comment😋😊😊😊
YOU ARE READING
GhOsT aNd HoRrOr fanfic [Wanna One × Apink × BTS]
HorrorKorang jangan takut ek..ni rekaan semata-mata je..harap enjoy.Cerita hantu ni hanya rekaan..LAST WARNING.Sape yang penakut pastu bace cerita ni pandai² lah tanggung..author dah bagi warning..😂😂😂😂😂 cast -Apink💕 -Wanna one💕 -BTS💕 Start:5/12/20...