Scoala Lowood

256 8 1
                                    

    Intr-o dimineata, la vreo patru luni de la intamplarea despre care v-am povestit, Bessie a intrat la mine in camera.

    - D-na Reed te cheama in sufragerie, repede, mi-a zis.

Cand am auzit, m-am speriat rau, dar n-aveam incotro, asa ca m-am dus jos.

Un barbat foarte inalt, in haine negre, statea in picioare in fata semineului din sufragerie. Avea o expresie grava; in timpul discutiei care a urmat  n-a schitat nici cel mai mic zambet.

  M-a cercetat cateva clipe, apoi a spus:

   - E tare plapanda. Cati ani are?

   - Zece, domnule Brocklehurst, i-a raspuns matusa.

   - Chiar asa? Pare mai mica

Apoi s-a intors catre mine.

   - Cum te numesti? m-a intebat.

   - Jane Eyre, domnule, i-am raspuns.

   - Si esti un copil bun? a adaugat el.

   -Jane Eyre e un copil rau, a intervenit matusa. Vreau s-o trimit la scoala dv. din lowood, ca sa devina o persoana mai buna.

  Cand am auzit asta, am urat-o pe d-na Reed mai tare ca niciodata. Cum putea sa vorbeasca asa despre mine?

Mai cu seama cu un necunoscut! De-acum dl. Brocklehurst o sa ma considere intotdeauna un copil rau.

    - Ei bine, d-na Reed -a spus dl Brocklehurst- am s-o anunt pe d-na Temple, directoarea de la Lowood, ca urmeaza sa ne soseasca o noua fata. Am sa-i relate  de asemenea, cuvintele dumneavoastra referitoare la acest copil.

Asa se face ca proasta parere pe care matusa mea o avea despre mine a ajuns la Lowood inaintea mea.

                              *

    Am plecat de la Gateshead dis-de-dimineata. Bessie a fost singuta cate s-a trezit ca sa-si ia ramas-bun de la mine.

Cand am sosit la Lowood, se facuse noapte, dar am apucat sa zaresc o cladire lunga si joasa. Am fost dusa intr-o sala de primire. Apoi a intrat o femeie inalta, bruneta, cu o fata de om bun

Camd a dat cu ochii de mine, mi-a spus:

   - Banuiesc ca ti esti Jane Eyre. Esti prea mica pentru a porni la drum singura. E prima oara cand te desparti de parinti?

  Am lamurit-o ca sunt orfana. M-a intrebat cati ani am, apoi a adaugat:

   - Nadajduiesc c-o sa te porti frumos, Jane, cat timp vei ramane la Lowood.

  Dupa asta a venit o invatatoare, care m-a dus sa iau cina. An intrat intr-o incapere mare,plina cu fete de varste diferite.

     

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: Jul 10, 2014 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

Jane Eyre .Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum