Setibanya Iz dan Nisha disuatu taman dekat dgn bngunan dorm dorang,Nisha mengambil tempat dihadapan iz.Matanya memandang kearah lantas."Nisha suke iz..."kata Nisha.Mata iz membutang mendengar perkataan yg keluar dri mulut Nisha."Nisha xtau knpe dan mcm mne tpi yg Nisha tau,Nisha btul-btul ske iz"luah Nisha.Tgnnya menyambar tgn iz.
Iz msih lgi terkejut."T-tpi iz anggap Nisha cam adik iz je..xlebih dri tu"serba salah iz jadinya.Dia melepaskn genggaman tgn Nisha dan merangkul tengkuknya."Maafkn iz,Nisha..."katanya perlahan.Sungguh dia xthu ape yg patut dilakukn.Blum ada lgi org yg luahkn perasaan dkat die.Ini mmg tdak dijangka malah dri sepupunya sendiri.
Nisha msih tidak berputus asa.Dia cuba memeluk tgn kiri iz."Ehh"iz cuba melepaskn pelukan dari Nisha.Semua org sdg memerhati mereka berdua.Kekok jdinya."Nisha nk iz.Nisha xkira.Nisha nk iz jugak"Nisha dh mula keluarkn air mata.Mintak simpati lettew."Ehh ehh Nisha jgnlh nangis..Malu org tgk ni"kata iz cuba memujuk Nisha.."Nisha nk jdi gf iz"kata Nisha lantas merangkul pinggan iz.Amboii disperate meno pompuan ni-.-
Iz menolak Nisha kuat sehingga dia terkebelakang sedikit dan melepaskn pelukannya."Look Nisha lawo,cantik,ayu.Nisha crilh lelaki yg baik untuk jge Nisha ye.Jgn ikutkn nafsu sgt.Iz xsesuai untuk Nisha"kata iz lantas beredar dri situ.Malas nk tunggu lama-lama nanti makin menjadi-jadi pulak drama telenovela dkat situ.
****
Iz melangkah masuk kedlm bilik.Setibanya didalam die terlihat aq yg sedang berguling mcm org mati anak n segala jenis mak nenek yg ada atas katil semua terjun kebawah.Terkezutt die dibuatnya.Matanya terlopong memandang aq.Rambut aq mse tu xyh ckp ar.Dh mcm kak limah dh."A-ad..?"tegurnya perlahan.Takut kau.Mana tau aq kena sampuk ke xpasai-pasai die skali kene.
Aq mengangkat muka dan memandang kearahnya.Muka yg berada didepan mata aq tiup sekilas biar pergi kebelakang."A-are you ok?"soalnya gagap.Dia cuba mendekati aq perlahan-lahan."Yeah im fine"balasku smbil membetulkn rmbutku yg dh kusut-masai ni."Are you sure?"tanyanya lgi smbil duduk disebelah aq."Aq ckp aq ok.aq oklh.Xreti bahasa melayu ke hah?"ha sdah dh keluar dh.Harimau betina😂
Aq memandang kearah iz dgn pndangan maut.Yg peliknya,die bleh tersenyum je."Gile ape mamat ni?"bisik aq dlm hty supaye die xdgr hihi."Jom keluar?"soalnya lantas mendekati aq."Pergi mne?"soalku dingin."Jom jelah"die menarik aq bngun dan membawaku keluar."Ehh kejaplh dlu nk siap"kataku lantas menepis tgnnya."Dh lawa dh..buat ape nk bersiap lgi?"katanya smbung merangkul lenganku."Ehh jap jap nk ambik bag"kataku lantas mengambil bag aq dan meletakkn segala brg keperluan aq like fon,lipbalm.Who knows right bile kte memerlukn.Aq berjln keluar dgn Iz..
"Nk pergi mne?"tanyeku sekali lgi tpi kalini dgn nada yg berbeza.Lembut je."Tgk wayang...bosanlh duk terperuk dlm bilik je"kata iz.Kedua-dua belah tgnnya dimasuk kedlm poket semasa berjalan.Macho uolz."Awak belanjakn?"tanyaku.Dia hanya mengangguk.Kitorang berdua menaiki bas untuk ke pusat bandar.
****
Kitorang habiskn waktu dibandar smpai lewat mlm.Shopping?No lh.Aq xminat shopping.Iz lagilh.Kitorang pergi jenjalan.Masuk arcade,tgk wyg,karaoke n morelh.Aq un dh penat rsenye seharian berjln.Tpu ntah knpe aq rse xpuas bile bersama dgn iz.Aq rse mcm aq xnk hry ni stop.Aq nk always dgn iz mcm ni.
Kitorang berjalan kearah stesen bas.Disebabkn dh lewat mlm,xde org sgt yg sedang tunggu bas.Ade dlm 5 ke 10 org je.Termasuk gan kitoranglh.
Setelah kami menaiki bas,aq mengambil tempat diselebah tingkap sbb nk tgk pemandangan kat luar.Iz pun xkesah.Perjalanan dri pusat bndar ke kolej kitorang jaoh jugaklh.Aq sempat tertidur dlu dlm bas tu.
Tanpa aq sedari,kepala aq terlentot kearah iz dan mendarat diatas bahunya.Sungguh lena aq tidur,siap mengeliat lgi bile dah terbaring atas bahu dia.Empuk je.Rse badan die pun hangat."Hmm"aq tersenyum sedikit.Iz memandang kearah aq.Pipiku yg putih lagikn mulus itu diusapnya.Usapannya yg lembut membuatkn aq selesa.Ibunya jarinya turun kebibirku dan mengusap bibirku lembut dan perlahan.Die mendekatkn mukanya kemukaku dan...
*CHUP*
YOU ARE READING
Unreachable LOVE
RomanceMengisahkn seorg gadis remaja brnama Adriana yg amat membenci kaum adam.Baginya mereka adalah makhluk yg amat menyusahkn dan tak brguna. Semua perasaan ini timbul ketika Adriana brumur 5 tahun.Dia selalu sahaja trlihat bapanya memukul ibuny...