Rancangan

3 1 0
                                    

"ko nak tahu..aq dengar riko shirashi tu dah putus dengan teman lelaki dye tu"kte pelajar perempuan itu."Yeke?aq rasa baru sebulan diorang bersama"kte kawannya disebelah

"Cepat jer berita disebar"kte natsuki."apa yg berita disebarkan kat sekolah nie?"tanye Yui.

"Ko nie..lapuk lah..ketinggalan zaman"kte Natsuki."Maaflah kalau aq ketinggalan zaman"kte Yui dgn kesal."alah merajuk pulak..x kan x tahu yg pelajar popular yg cantik dekat sekolah kita berpisah dengan pelajar lelaki yg popular dekat sekolah swasta tu"kte Natsuki dengan panjang lebar.

"Aq x fahamlah..ape yg membuatkan dia popular?"kte Yui dengan hairan."Dia kan cantik,pandai,pandai masak,pandai bersukan dan mcm2 lagilah"kte Natsuki membebel.

"Bagi aq...aq x suke dia"kte Yui."ko nie,patutlah ko x pernah ade awek"kte Natsuki."malaslah aq layan ko..aq nk pergi kelas dulu..bye"kte Yui berlalu pergi.

(Yui pov)

Aq x faham apelah daya tarikan perempuan tu ade.Dari tadika lagi aq x suke dye..Dulu suka sangat buli aq...

Di tandas perempuan
(Riko pov)

Aq memandang cermin dihadapan ku..
Kenpa dye tinggalkan aq.
Mcm mana kalau orang dapat tau pasal dye tinggalkan aq..
X bleh jadi nie..

Aq keluar dari tandas..dan menuju ke kelas..
"Semua dh tau pasal aq putus dengan bf aq.."gerutu aq dlm hatiku.

"Ko bersedih lagi ke?"kte hiyori a.k.a best friend forever aq..
"Sedihlah..lain lah ko..Natsuki tu baik...patutlah dye jadi bf ko.."kte ku dgn sedih."jgn lah sedih"kte hiyori menenangkan bffnye.

Aq memandang Natsuki..bertuahlah hiyori..Aq baru perasan kalau x silap kawan natsuki tu single..

"Wei hiyo"panggil ku.."ape?"tanye hiyori.."sape tu?"tanye ku menunjukkan kawan disebelah Natsuki

"Tu kan..Yui Yuuki.Xkan lah ko x kenal?"ke hiyori."Yui Yuuki..mcm kenal jer"kte ku mengingati balik ingatan ku."dia kan classmate kita..apalah ko nie rikokte hiyori dgn senyuman dimukanya.

"Tp aq mcm kenal dia jer"kteku.

Kemudian...

"Yui Yuuki ko akan jadi bf aq yg seterusnya"kte ku dlm hati dan melihat Yui di tempat nya..
"Mcm ade org stalk aq jer"kte Yui dlm hati

(End riko pov)
Selepas habis pembelajaran

"Ko biar betul riko?!"kte hiyori x percaya."betullah..aq akan bagi surat cinta dekat Yui Yuuki"kte riko dgn mata bersinar."mesti ade sebab kan"kte hiyori."sebab aq bosan"kte riko.

"Riko,baik ko buang jer niat ko tu.Carilah orang lain"kte hiyori.
"Biarlah"kte Riko."Ikut ko lah..tp ade masalah ape ke.jgn babitkan aq"pesan hiyori."roger"kte riko.Riko pon meletakkan surat cinta nya di loker yui."harap2 dia terima"kte riko berharap

Love you!!My lover?!Where stories live. Discover now