Epilog

35 3 0
                                    

"Ja.. jangan buat aku macamni.. tolong!!" Jerit seorang budak perempuan dalam lingkungan umur 13 ke 14 tahun.

"Kenapa jangan? hahaha kau kan adik aku? apa salahnya? hahahahaha" Kata seorang budak lelaki dalam lingkungan 15 tahun. Mungkin juga budak perempuan itu adalah adiknya. Mungkin.

Pisau lipat diambil, diukir ke anggota badan. Jadinya ukiran tatu, darah mengalir, dan terus mengalir. Namun, apa dikisahkan? nyawanya lebih penting. Tetapi, di mana ukiran tatu itu diukir? ya memang di anggota badan, tapi di mana??

"Maafkan aku." Budak perempuan itu terus berlari keluar dari rumah kosong yang berhampiran. Rupanya lelaki itu adalah rakan sekolahnya. Lelaki itu mempunyai masalah keluarga dan membuatkan hidupnya berubah menjadi negatif.

Tetapi masa bila budak perempuan itu mendapatkan pisau?

Sewaktu budak lelaki tersebut duduk di atas badan budak perempuan itu, waktu itulah di mana pisau lipat yang berada di dalam poket seluar lelaki itu terjatuh tanpa budak lelaki itu sedar, lalu diambil oleh budak perempuan itu dan terjadilah ukiran istimewa pada budak lelaki itu.

Keesokan harinya, tajuk utama di akhbar begitu menerujakan.

BUDAK LELAKI CEDERA, KEMALUAN DIUKIRKAN TATU.

VANDALWhere stories live. Discover now