My name is Claudine Pim Craig but people call my name is Pim and aku ada kacukan France dan Malaysia.Harini aku akan pulang di Malaysia kerana aku lama tak pulang sana.Betapa rindunya hati ini tak sabar nak jumpa kawan,parents dan semuanya.Sudah dua tahun aku berada di Francis ah sungguh bosan pula di negara ini.Akhirnya gadis yang bernama Claudine itu tiba di airport dengan selamat.Dia menarik beg rodanya itu dengan berhati-hati sambil itu juga dia sedang menaip sesuatu di telefonnya.Lepas siap jeh menaip terus butang send ditekan kepada abangnya.Dia tersenyum bahagia sbb tak sabar nak jumpa keluarga tercintanya.Dia melihat sekeliling airport itu.
Jam yang berada di tangannya dikilas pandang.What?!dh pukul 12 ni tapi batang hidung dia pun aku blum nmpak lagi bisik hati Claudine.Dia mengeluh kecil.Sabar jehlh.Sementara sedang menunggu abangnya Claudine menuju di sebuah kedai yng menjual minuman yng berhampiran di situ.Tekaknya sdh haus sdhlh cuaca skrg panas hais.
Tiba-tiba......
"Opss! I'm sorry....err...sorry ..",kata Claudine dengan wajah yang cemas apabila dia terlanggar tubuh seorang lelaki yng sasah itu.Dia mula takut apabila wajah lelaki yg didepannya itu nampak dingin dan garang walaupun lelaki itu memakai kaca mata hitam.
"See my cloth already wet because you.Are you have a problem eyes miss?errr..",ujar lelaki itu sambil menggeleng kepala.
"Er..sorry I can change your cloth right now actually I didn't have a problem eyes",balas Claudine dengan sedikit terketar-ketar.
Lelaki itu tersenyum sinis.Nampaknya aku bertuah skrng sebab ada opportunity ni apalagi ambiklh selagi kau ada peluang bro.Orang yng lalu-lalang di situ sempat memandang mereka berdua.Ada drama sikit weh.
"Harga baju ni brpa aku nak bayar skrang jga",tanya Claudine yng sdh pun mengeluarkan dompet dari dalam handbagnya.
"Ko tahu tak baju aku ni bukan puluh tau.Lagipun aku bukan jenis orang yg suka pegi di kedai yg low class punya.Aku taknak kau ganti tapi ada satu permintaan dari aku",kata lelaki itu dengan sombongnya.Sekali lagi dia tersenyum.
"What is it?tell me now?"
Lelaki itu menghampiri Claudine lalu dia berbisik ke arah telinga Claudine.
"I want you to be my maid just one month and you don't have to paid my cloth".Terkebil-kebil mata Claudine mendengar kata-kata lelaki itu.
"So gaji cmna?nak jadi pembantu penat tau lagi² kalau tuan dia tu cerewat,sombong hmm.."Claudine berpeluk tubuh.
"Takpayalh risau tentang tu kalau you rajin bekerja adalah bonus I bagi.So camna I nak you start esok".
"Hello cmna I nak tahu rumah you kat mna manatau kat hutan keh nanti I sesat pula",ujar Claudine.
Lelaki itu ketawa kecil melihat perangai gadis didepannya.Boleh tahan jga pompuan ni lawak jga.I like it.Tanpa membuang masa,dia pun memberi kad alamat rumahnya berserta nombor tlefon.
"I nak jalan dulu bye jumpa esok.Make sure you datang kalau tak adalah tu",sempat lagi lelaki itu menggugutnya.Geram sungguh Claudine dibuatnya kalau boleh pun dia nak tunjal jeh kepala mamat tu tapi niatnya itu dibatalkan.Kalau aku dh kerja kat sana nnti aku pun tak tahulh boleh stress kali.
Beberapa minit kemudian,Claudine pun sampai di rumahnya.
"Meh biar abang tolong angkat barang tu dh muka awak tu dh penat aku nmpak",kata Carl.
"Thank you abang Carl",balas Claudine sambil tersenyum manis.Dia pula terus menuju ke dalam rumah."Hi mummy pim sangat rindu dgan mummy sihat keh ni?"lantas tubuh puan Mary dipeluk erat.Nak lepas rindu kjap hehe.
"Mummy sihat jehni so how about you sweety?"
"I'm well mummy ohya I'm almost forget where is papa?"pelukan dileraikan oleh Claudine lalu wajah ibunya dilihat.
"Your daddy so busy today so I hope you understand it",jawab ibunya.
"Ohh".
"Jom makan mummy ada masakkan makanan kegemaran kamu",ajak puan Mary.
"Thank u".Claudine yang sedang sibuk mengemas bajunya di almari terhenti membuat kerjanya apabila kedengaran satu notification masuk di telefonnya lalu dicapainya.
From:unknown
Hi don't forget my promise I will waiting for you tomorrow 😚Eww siap ada emoji lgi tu gelilah apasal pula mamat tu dh gila keh.Dia pun mula menaip di keyboard lalu butang klik ditekannya.
From:Claudine
Yaa... I datang besok tuan ni dh knpa?Telefon diletak di atas meja solek lalu tubuhnya dibaringkan di atas katil.Baik aku tdur drpda layan mamat tu nanti menjadi-jadi pula akhirnya.Lagipun esok dh start kerja hmm..
Ini first story sya jadi sis harap korang enjoy baca story sya yg tak seberapa ni hehe 😅
Tekan vote ☆dan komen 💬
Stay tuned guys love uolls 😘😚
Byee 👋
YOU ARE READING
You're My Maid
RomanceMohon maaf kepada smua pembaca di sini saya tak letak sinopsis jadi korang baca jhlh kalau nak tahu crita sis ni hehe 😅🐻Harap korang enjoy baca story sis ni ✌ Now let's begin.... ♂ From :cvzen