16 -

295 5 0
                                    

"Men helt seriöst Chloe, är det något mellan dig och Noel eller? frågade Hannah, helt plötsligt jätteseriöst.
Bella skrattade till från hörnet där hon stog och letade runt i skåpen efter de speciella glasen som hon ville ha. Mina fina vänner hade dykt upp här för att lindra min hjärtesorg med mina favoritfilmer och mängder med godis och glass.
"Oscar gjorde slut för typ fyra dagar sen, vill inte ens ha någon just nu"
Jag satt i köket och hade precis satt på mig kläder efter min första dusch på flera dagar. Äckligt, jag vet, men efter jag blivit dumpad hade jag inte orkat göra något mer än att ligga i min säng och gråta. Så när Bella och Hannah hade kommit hade de mer eller mindre tvingat in mig då de, såfort de kom in, påpekat att jag såg allt annat än fräsch ut. Sann vänskap, ni vet.
"Dessutom är han känd, vad skulle han se i mig" tillade jag med ett sarkastiskt skratt och kände hur alla ledsna känslor var påväg tillbaka så jag gick tillbaka till mitt rum för att inse att hela rummet kändes äckligt och sorgligt. Tjejerna som kom efter mig stannade i dörrkarmen och kollade ut över röran och doften som låg över rummet, fyllt med omslag till mat och kläder.

Lite senare satt vi tillslut i min säng, med datorn framför oss och godisskålarna i knät. Vi hade varit tvungna att snabbt städa, eller jag hade mest suttit och kollat på då jag fortfarande inte orkat göra något men det är väl tur att jag har vänner som dom som gjorde det åt mig.
"Förresten, en grej om Noel" sa jag precis mellan avsnitten av vår favoritserie.
"Vadå?" frågade Bella nyfiket och vände sig mot mig.
"Han typ frågade om vi skulle ses"
Ingen av dem sa något men deras miner visade att de va chockade men ändå glada.
"Såklart du ska träffa honom, come and get him giiirl" skrattade Hannah.
Det kändes ganska weird att Noel Flike, från ett av sveriges största band ville träffa mig, vanliga mig.
"Du kan ju gärna introducera mig till Dante också" svarade Bella med ett skratt och jag nickade ironiskt, även jag med ett skratt, de båda hade redan fått mig att må bättre.

Heartbreak - Noel FlikeWhere stories live. Discover now