Nur3506 - SENSİZLİK DEĞİL; SEN VE SESSİZLİK DİLEĞİM
Evet Arkadaşlar bu gün sıra Nur3506 arkadaşımızda iki bölüm okuyoruz ve yorumluyoruz.
Zorunlu Kurallar:
Bütün bunlar saygı ve sevgi çerçevesi içerisinde birbirimizi kırmadan yapılacaktır.
1. Kulübe dahil olan herkes diğer kulüp üyelerinin okuduğu şiir kitabını kulüp adına açtığı okuma listene ekleyecek.
2.Sırayla her gün bir kişinin kitabından iki bölüm okunacak ve yorumlanacak.
3. Günün kitabını okuyan herkes o kişinin kitabının duyrulduğu bölüme 'okudum' yazacak.
4. Yazarlar sıra tekrar kendisine gelene kadar geri dönüşleri yapmak zorundadır. Aksi taktirde kitabı yayınlanmayacaktır. Mazeretsiz tekrarı halinde kulüple ilişkisi kesilecektir.
5. Geri dönüş yapan yazarlar kendi gününün altında geri dönüş yaptığı kişinin 'okudum' yorumuna cevaben 'geri dönüş yapıldı' yazacaktır.
KULÜBÜMÜZE KARŞI SORUMLULUKLARIMIZ
1. Günlük okumalara gününde katılmak, katılamayacağımız durumlarda mazeretimizi hem günün yazarına hem bana bildirmek zorunludur. (Ben nasıl her gün düzenli olarak bölüm yayınlıyorsam sizde bildirim gelsin yada gelmesin kulüp kitabını kontrol edip bakacaksınız. Bu kadar basit çünkü unutmayalım ki bu kulübümüze karşı sorumluluğumuz. Ben sorumluluklarımı yerine getiriyorsam sizlerden de bunu beklemek hakkım diye düşünüyorum.)
2. Okuduğumuz günün kitabının yayınlandığı bölümün yorumlar bölümüne okudum yazmak.
3. Okuduğumuz kitaba bölüm başına en az 5 yorum yapılması zorunludur. Yorumlardan en az bir tanesi bölüme dair eleştiri olmak zorundadır. Dört kelimeden kısa yorumlar beş tanenin içerisinde sayılmayacaktır. (Yok efendim şiirler çok kısa oluyor beş yorumu nereye yapacağız diyen arkadaşa sorarım şair dediğin bilhassa şiirle ilham bulmaz mı? Beş satır şiir yazmak ne kadar zor olabilir.)
4. Geri dönüşlerimizi sıra tekrar bize gelene kadar tamamlamak zorunludur. Mazeretsiz tamamlamayanlar bunun tekrarı halinde kulüpten çıkarılacaktır. (Geri dönüşler günlük okumalardan ayrı olarak kitabımızı okuyan kişilerin kitabından ikişer bölüm okuyarak yapılmalıdır. Bu konuda aklınıza takılan şeyleri sorun.)
5. Geri dönüşümüzü yaptıktan sonra kitabımızın yayınlandığı günün altındaki okudum yorumlarına cevaben geri dönüş yapıldı yazmak zorunlu olduğu gibi geri dönüş yapılan kişi geri dönüşü onaylamak zorundadır.
6.Kulüp kitabının bölümlerini voteleyin ki kitabımız yükselsin. (Bu güne kadar oylamanığınız bölümleri oylayın lütfen.)
7. Günün kitabının linkini günleri geldikçe panomuzda yayınlamak zorunludur. Yani her gün o günün kitabını panosunda yayınlayacağız. (Herkes kendi grubunun kitabını yayınlamalıdır.)
8. Herkes grubundaki kişilerin kitaplarını kulübümüze aynı adlı okuma listesine eklemek zorundadır.
9. Herkesin kendi gününde okumayanları kendi günün bölümünün yorumlar kısmına toplu olarak "okudum yazmamışsınız, " diye etiketlemesi zorunludur.
10.Okumaları ve geri dönüşleri kurallara uygun olmayan kişinin okudum veya geri dönüş yapıldı yazısına cevaben okuma veya geri dönüş kabul edilmedi yazması zorunludur.
11. Kısacası herkes kendi günü, geri dönüşleri ve kendisine yapılacak geri dönüşlerinden sorumludur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kitap Okuma ve Sohbet Kulübü Şairler Grubu Kitabı
Non-FictionKuruluş amacımız 1. Kitaplarımızı karşılıklı okuyarak ve yorumlayarak birbirimize destek olmak. 2.Kitaplarımızın sıralamada yükselmesini sağlamak. 3. Bütün bunları saygı ve sevgi çerçevesi içerisinde yapmak. "Birlikten kuvvet doğar," derler, kale...