♥Rumah♥
Chorong menaiki anak tangga dgn lemah, Taehyung yg sedang mendukung Seoljin hnya memerhati. Lemah longlai gadis itu menaiki anak tangga.
"Samchun..... kenapa dgn omma??" Soal seoljin kepada Taehyung.
"Tak de ape.... omma kamu ok je... kajja, mandi" Taehyung membawa Seoljin ke bilik.
*Chorong P.O.V*
Selesai membersihkn diri, aku keluar dri bilik mandi.. aku menuju kearah meja solek, pandangan aku tertumpu pada gambar perkahwinan aku bersama seokjin oppa.. Ya tuhan, kau kuatkn lah hati aku ni... air mataku perlahan lahan mengalir.
"Oppa...... cho rindukan oppa.. hiks hiksss..." aku memeluk erat gmbr itu.
Aku terdengar bunyi gelak tawa dri kanak kanak dn seorang lelaki. Aku menuju kearah tingkap bilik, kelihatan Seoljin sedang bermain kejar kejar bersama dgn Taehyung.
Aku tak kuat, aku tak boleh nk tempuhi dugaan ni sorang2, aku tak mampu nk jaga seoljin seorang diri.. ya aku jujur, aku perlukan taehyung untuk menjaga aku dn seoljin.
Tapi, aku tak boleh tipu diri aku sendiri. Aku tak boleh terima orang lain selain seokjin, walaupun..... orang itu.......... adalah Ex Namchin dan Adik Ipar aku sendiri.
Aku risaukn seoljin yg baru berumur 2 tahun itu. Dia memerlukan seorang ayah untuk disayangi.
Mmg benar orang kata, jgn benci.. nnti lama lama jatuh cinta... ya, aku yg dahulunya benci akan seokjin kini sudah mencintainya.
Tapi kebahagian aku hilang begitu sahaja sejak, seokjin beritahu kepadaku tentang............ penyakitnya. . . . Penyakit yg boleh membawa maut, kanser barah otak.......
*END Chorong P.O.V*
^Taehyung P.O.V^
Aku rasa seperti diperhati oleh seseorang yg sedang memerhatikn aku dn seoljin. Aku memberhentikn larian yg tadinya mengejar seoljin. Aku mendongak memandang tingkap bilik chorong.
Tersenyum aku memandang chorong yg sedang memerhatikan kami.
"Appa! Ppali" jerit seoljin.
Kejappppppp!!!! seoljin..... seoljin panggil.... a...aku.... appa?? Like seriously!
Aku berjalan menuju kearah seoljin, bahu seoljin yg kecil itu aku pengang. Matanya aku tatap dalam.
"Seoljin panggil samchun tae...tadi ape??" Soal ku.
"Appa..... wae?" Balas seoljin pula.
"Kenapa panggil samchun kamu tu appa??" Satu suara yg sedikit dingin hinggap di telinga aku dan seoljin.
"Cho... j--" belum sempat aku nk hbiskan ayat, dia dh potong dulu
"Aku nak kau balik....... seoljin, masuk.... omma tak nk dengar kamu panggil samchun tae... APPA .... faham??" Tegas chorong kepads seoljin. Kenapalah keras kepala sangat anak PARK ni??
"Tapi.... appa yg suyuh seoljin pnggil samchun tae APPA" kata kata seoljin tadi memberhentikan langkah chorong.
"Saya dh kata, jgn berani marah seoljin.... dia budak lagi" terangku kepadanya.
Dia mempedulikkan kata kata aku lalu, dia masuk kedalam rumah.
"Huhhh.. seoljin ah~ appa balik dulu ye syg...." kataku sambil mengusap lembut rambut seoljin.
Seoljin hnya membuat muka kesian di depanku, haihhhhhh.....
"Appa duduk lah siniiiii" ajak gadis kecil ini.
"Tak boleh.... sam..... ani, aniya.. appa tak boleh stay sini... apa kata, seoljin pujuk omma" cadang ku, dia memegang dagu tanda berfikir.
"Arraseo appa!" Jerit gadis itu bersemangat, dia berlari anak memasukki rumah. Senyuman aku pudar bila seoljin dah hilang dri pandanganku.
"Hyung..... tae mintak maaf.." kataku sebelum beredar dri rumah chorong.
Tbc.
Ok nak buat pembetulan.... umur seoljin sebenarnya 2 tahun ye, bukan 5 tahun. Vote! Vote! Vote! Maaf kalau tak best♥♥
YOU ARE READING
𝖇𝖊 𝖒𝖞 𝖜𝖎𝖋𝖊 + 𝖇𝖊𝖑𝖎𝖊𝖛𝖊 𝖒𝖊
Fanfiction𝖕𝖊𝖗𝖈𝖆𝖞𝖆? 𝖙𝖆𝖐, 𝖕𝖊𝖗𝖐𝖆𝖙𝖆𝖆𝖓 𝖕𝖊𝖗𝖈𝖆𝖞𝖆 𝖙𝖎𝖉𝖆𝖐 𝖑𝖆𝖌𝖎 𝖈𝖍𝖔𝖗𝖔𝖓𝖌 𝖋𝖆𝖍𝖆𝖒.