Mr Trolley I need you

13 2 0
                                    

Bab 1

"Reelly? You want me to merry you?" Tanya Zulaikha. " Of course, darling. I've been waiting this second for a very long time." " So, would you marry me?"  OMG OMG OMG !!!!
                         ************
          " Excuze me, sis. Sis, excuze me"  tiba-tiba sebuah suara yg tidak dikenali Zulaikha terdengar di telinga nya. Dengan pelahan-pelahan dia membuka matanya. Kelihatan seorang peramugari yang cantik molek sedang memegang bahunya yang sedang terasa lenguh. " Sis, kita akan mendarat sebentar saja lagi. Diminta sis untuk memakai tali pinggang" peramugari tadi menghadiahkan senyuman yg manis kepada Zulaikha.
             Kemudian, Zulaikha memadang ke tingkap yang berada di sebelah kirinya. Terlihat pemandangan yang sungguh indah. Rupanya hanya mimpi. Zulaikha berkata dalam hati. Di fikirannya hanya memikirkan jejaka di dalam mimpi nya tadi. Walaupun dia tidak mengenali jejaka tersebut, tetapi dia dapat merasakan bahawa jejaka itu merupakan takdir buat dirinya.
                        ************
Seteh mendarat, dia mencari-cari tour guide yang telah ditempah oleh nya.
" Patricia Zulaikha" Tiba-tiba, seorang wanita yang berambut perang mmemanggil namanya. " Bonjour. Bienvenue a Paris!" Wanita tersebut berbahasa perancis. Sebelum pergi ke Paris, Zulaikha ada mempelajari bahasa perancis sedikit. " Bonjour. Merci boucup." Zulaikha membalas. "Jem'appelle Crystyna. Comment t'appelle-tu?" Soal wanita tadi. "Jem'appelle Patricia Zulaikha. Je veins Malaysia." Jawab Zulaikha ringkas.( pandai-pandai lah cari maksud bagi para pembaca😂) "Malaysia? Saya juga dari Malaysia. Tapi saya sudah lama menetap di sini dan telah menjadi warganegara perancis." Alangkah terkejutnya Zulaikha bila mendapati bahawa wanita tadi mampu berbahasa melayu dengan fasih. "Zulaikha, I'm your tour guide. First, I will bring you to your hostel room." Crystyna itu mempelawa Zulaikha untuk menaiki sebuah van yang berwarna putih. Zulaikha hanya mengikuti Crystyna tersebut. Crystyna menolong Zulaikha mengangkat barang-barang nya.
            Sepanjang jalan, ada sahaja yang disoalkan oleh Crystyna. Dia merupakan seorang yang peramah dan melucukan. Setelah 30 minit, van itu berhenti di sebuah resort yang sangat mewah. " First, you must check in. After that, you can rest at your room. I will be here tomorrow to bring you to discover this beautiful country." Kata Crystana sebelum pergi meninggalkan Zulaikha di situ.
                Ahhhh.... Zulaikha mehempaskan badannya yang terasa begitu penat sekali di atas katil yang bersaiz Queen itu. Bagus aku mandi lepas tu aku boleh keluar beli barang untuk dimasak. Ermmm makan apa eh? Spagetti lah. Zulaikha memikirkan makanan yang dia ingat makan. Resort yang didiami oleh Zulaikha merupakan salah satu resort yang sering menjadi buah mulut orang kerana di situ terdapat bilik yang penuh dengan semua kelengkapan seperti, dapur, bilik mandi dan pelbagai lagi. Hanya yang dirisau kan oleh Zulaikha adalah makanan di resort itu. Dia khuatir jika makanan di situ datang dari sumber yang tidak halal. Oleh itu, dia akan memasak sendiri makanan bagi dirinya.
           Setelah selasai membersihkan badan, Zulaikha keluar ke pasar raya berdekatan untuk membeli barang. Dia menaiki basikal yang dia sewa dari resort. Pada waktu itu merupakan musim luruh, sepanjang perjalanan, Zulaikha menikmati pemandangan pokok-pokok di tepi jalan. Terdapat banyak daun pokok yang berwarna coklat dan kuning.
               Zulaikha terlihat sebuah kedai yang ada logo halal. Lalu dia meletakkan basikalnya di hadapan kedai tersebut . Di kedai itu, seluruh barangan dijamin halal. Zulaikha pun mengambil trolley untuk meletakkan baranggan nya. Setiba di bahagian minuman, Zulaikha mecari-cari minuman kegemaran nya iaitu F&N soda. Dia melihat ke atas untuk mencari nya.
              Pangggg!!!!! Tiba-tiba.......

Cinta ku di matahari terbenamWhere stories live. Discover now