Hei jeg heter kate. jeg er 15 år gammel. jeg har en jævlig plagsom lillebror, han er 10 år og heter Jackson.
"kate?"
"ja, hva er det Jackson?"
"mamma sier du må komme ned, hun har noe og fortelle oss."
"okey, jeg kommer nå."
Når mamma sier at hun skal fortelle oss noe er det som regel at hun har fått en ny kjæreste, at hun skal gifte seg eller at hun skal få en skilsmisse. nå er det enten 1 eller 2, for hun er ikke gift akkurat nå. dere lurer kanskje på hva med pappaen min, jo det skal jeg fortelle deg. han døde da jeg var 6 og Jackson bare var 1 år gammel. mamma har tydelig vis kommet over det, for hun har giftet seg 4 ganger etter pappa døde. Kjærestene hennes varer som regel ikke noe lenger enn noen måneder.
jeg savner fortsatt pappa. Jackson husker han ikke, men han har et bilde av han på rommet sitt. noen ganger da jeg går forbi hører jeg han snakke til bildet. akkurat når det gjelder pappa, synes jeg litt synd på han. bare litt da, ikke noe stort.
"Kate?" ropte mamma litt surt, siden jeg ikke kom i stad.
"unnskyld, mamma. kommer nå!" Ropte jeg unnskyldende tilbake.
jeg gikk ned trappa og satt meg ved mamma og Jackson.
"ja, hva er det?" Spurte jeg, litt utålmodig.
"jo, jeg har fått meg en ny kjæreste.." Forklarte mamma.
"bombe." kom det fra Jackson.
"Jackson" sa mamma litt strengt. "unnskyld, men du får en ny kjæreste vær måned!" Klaget Jackson.
"det er ikke sant!" Forsvarte mamma seg.
"jo, det er litt sant mamma.." sa jeg. "okey. uansett skal han ta oss med til Hellas i 3 uker."
"kult!" Utbrøt Jackson.
"okey" sa jeg.
Jeg var oppe på rommet mitt igjen, da mamma kom brasende inn.
"ja, hva er det mamma?" Spurte jeg litt oppgitt.
"du må begyne å pakke, vi drar om to dager."
TO DAGER SENERE:
Nå er vi på Gardermoen. klokka er bare halv 4 på natta og flyet vårt går 4, så det er bare en halv time igjen nå da.
jeg sitter ved siden av Jackson. Vi venter og venter, tiden kan ikke gå noe saktere.
Endelig åpner luka. vi stod helt bakerst i køen, så det tok litt til.
da vi endelig kom oss på flyet og det lettet, sovna jeg.
Da vi var fremme, vekka mamma meg. "nå må du våkne, kate. vi er fremme." da vi kom til hotellet smurte vi oss med solkrem.
Jackson hade sefølgelig sovna, så jeg måtte hjelpe mamma med å smøre han og så legge han på sofaen.
Jackson våkna ca kl 11, så da gikk vi alle til bassenget.
"Jeg legger meg og soler meg, jeg mamma." sa jeg mens Jackson hoppa ut i bassenget.
jeg snudde litt på hodet, og så en sykt kjekk gutt som stirra på meg.
hvor har du været hele livet mitt?
***********
Hei jeg håper dere likte historien min, det kommer mer så snart jeg får tid. men i mens kan dere lese sterk, det er bestevennen min, Tuvabjerke som har skrevet den. hun har også hjulpet meg med denne historien. jeg anbefaler den, dere kommer ikke til å angre om dere leser den!
-Louise❤️
YOU ARE READING
Forelsket
RomanceDet startet bare som en vanlig sommerflørt, men det ble til noe større.......