one

10 3 1
                                    

"Dah dapat keje ?"
Soalan yang kerap aku dengar sejak akhir akhir ni .

"Pegilha cari kerja , buat apa nganga ja kat rumah lama lama ." Ini juga ayat tak boleh blah yang mak selalu cakap . Padahal , baru setahun aku menganggur . Rasa terhina betul bila takde kerja . Klau terserempak dengan jiran asyik kena soal siasat je..HAMPEH !

Takpe , aku tak kecil hati pon , sebab aku tau , kat mesia ni klau tkde kerja , tak pkai keta besorr , tkde awekkss , memang pelik . Kalau tak pkai tepon touch screen pon dah pelik nak mampus . Kan ?

Untuk buang rase pelik yg bukan main lagi tu , aku pon ringan ringankan kaki keluar dari bilik .Ajak kawan pegi cari kerja . Yelha , sampai bila nak nganga kat rumah . Satu sen pon tak dapat .

Yoongi kawan aku ni , lagi tak boleh pakai . Mak dia suruh jaga kedai , dia tanak , nak jugak keje makan gaji .Nak kerja kerajaan katenya . huh .Senanya si yoongi tuh , malas dengar mak dia membawang kat kedai tuh . yelha..yoongi kan malas. HAHAHAHA ..

"Alah....kita keje je yoongi , keje apa apa pon . kau tuh jangan memilih sangat . Kalau kau tuh cemerlang gemilang terbilang tape jugak . Ni setakat SPM  kau dulu pon cukup cukup hidop je ."   Aku kasi ayat panas bagi yoongi .yelah..dah lha malas , nak keje lak keje hebat . hebat .

HANDSOME MAN  -KSJ Where stories live. Discover now