*Bellas Perspektiv*
"Mobilen plingar till"
Jag tog up mobilen ur fickan o såg ett sms från Felix, jag sken upp i ett leende direkt! Låste upp mobilen o läst smset "kom till maskinhallen :)" jag skickade snabbt tillbaka
"Okej då fjomp ;)"
Jag sprang ner i tappan så jag nästan ramlade.
"Och var ska du min unga dam?" Frågade mamma mig.
"Jag ska till killarna kanske sover över hos Felle, vet inte än! Men messar sen, puss"
"Men glöm inte messa då!!"
"NÄÄÄ HEJDÅ!"
Åhhh vad hon ska va störig dåååå!!
Jag tog på mig ett Par slita vita Converse till min magtröja och ett par slitna jeans shorts, o en jeans jacka till de*_*
Tog en snabb Selfie i speglen i hallen o skrev "on my way to Felleboy, and the Boys❤
Jag la till den på My Story på snapchat o skickade till alla killarna.
Jag hade hunnit gå i 6 minuter innan jag fick ett snap från Felle,
"Daaaam Guuuurl, Your hot😍"
Jag skickade tillbaka till han
"Naaaje, You Are hot Bööööy😍"
~5 min senare~
När jag stod utanför maskinhallen, såg jag Felix komma ut springandes.
"HEEEEJ BELLAAAA!!!" Skrek han o sprang fram och kramade mig
"Hej på dig med Kramizzz" sa jag lite retsamt.
"Vi tänkte köra tagen här inne, e du på?"
"klart jag e Fellebooooy"
"Hahaha kom då, spring iväg direkt för vi har redan börjat!" Varnar han mig.
"och det e jag som tar" han gav mig en PEDDOBLICK*_*#Gaaash
Omar, Ogge o Oscar hade styckit iväg någon stans här inne men jag höll mig nära Felix, då jag kunde titta på han i smyg😉
Jag smög bakom en typ mega fet låda, jag trodde Felix tog andra hållet så om jag sprang bakom han för att komma längre bort, så skulle han inte se mig, men det gjorde han tog inte de andra hållet, så när jag sprang precis bakom han så han märkte mig. Jag så i ögonvårn hur han vände sig om o satte fart mot mig. Så Jag sprang allt vad jag kunde för att inte han skulle få fatt i mig men Felix han ikapp mig och tog mig bakifrån runt midjan! Jag fick en pirrade men underbar känsla i hela kroppen.
"kunde du inte Bara va min" Viskade jag så tyst som möjligt.
Något med mig ville att han skulle höra o något som inte ville det.
Men jag tror att han hörde det för han gosar in sig i min nacke och skrattade lite tyst.
Han lyfte han upp mig och bar bort mig bakom en traktor. Han satte ner mig och cände mig om så jag stod framför honom.
Jag tittade rakt in i hans ögon. Dom glittrade✨ sen såg jag att han flinade så jag slog ner blicken, o blev alldeles röd om kinderna😳
Han tog sitt pekfinger o långfinger under mig haka så jag va tvungen att titta på han. Han smilade.
"OMAGADH HAN LEENDE DÖDAR" tänkte jag.
"Du Bella?" Felix såg både generad och frågande ut.
"Ja Felix vad e de?"
"Du vet de du sa där borta innan?!
"Ja..." Jag slog ner blicken ännu en gång.
Felix lyfte upp min haka så jag tittade på honom igen.
"Menade du de du sa?"
(Detta är bara tankar!)
"NÄÄÄ du Felix de va bara på skoj du vet. Sånt säger man ju bara sådär..
(Tbx till verkligheten)
"Ja de gjorde jag Felix, och jag har gjort de i 3 år nu men inte vågat säga något!!"
" Asså jag vet inte hur jag ska säga detta men..." Började Felix.
"Snälla jag vet Felix.. Du har inga känslor för mig." Avbrött jag honom.
Jag kände hur tårarna börjar komma o jag börjar springa där ifrån. Jag hör hur Felix ropar efter mig men jag stannar inte...
*Felix Perspektiv*
Jag Ropade efter henne men hon stannade inte.. Jag älskar ju henne faktiskt, och har gjort sen den dagen vi bara snubblade in i varandra mitt i centrala Stockholm.
Jag letade upp killarna och berättade vad som hänt och mina känslor för Bella....
Rätt kort kapitel men e inte så värst duktig o typ ja, men sprid gärna denna så fler läser den😘
YOU ARE READING
Kommer det att Funka?!
RomanceProlog Jag är 16 år och heter Isabella men Mina kompisar kallar mig Bella. Jag Har blåa ögon och blont hår. Jag hart varigt bästis med Omar, Ogge, Oscar och Felix i 4 år, innan allt med The Fooo startades då. Där har alltid funnits extra känslor för...