prolog

13 1 0
                                    

Dari satu kedai ke satu kedai dia jelajahi.Namun fikiranya masih buntu.Tidak tahu mahu membeli apa untuk dijadikan sebagai hadiah.Hadiah yang teristimewa dan bermakna dalam hidupnya.Juga buat insan yang dia harapkan akan bersamanya menuju ke syurga tuhan.
Langkah kakinya terhenti dihadapan sebuah kedai yang menjual barangan keperluan bayi.Dia tersenyum bahagia.Tanpa bertangguh,langkah kakinya diayun masuk ke dalam kedai tersebut.Dia meninjau seluruh isi ruangan kedai tetapi masih  terlalu  awal.
Perut yang masih kempis diusapnya perlahan.Syukur tuhan telah menganugerahi satu nyawa dirahimnya kini.Yang akan di bawa kemana sahaja dia pergi selama 9 bulan.
Sedang leka dia melayan perasaan,dia terpegun dengan sepasang kasut bayi berwarna coklat gelap.Pantas diambilnya sambil tersenyum.
Berkenan dengan yang ini ke? Soal Seorang jurujual yang mempunyai kulit putih dan mulus ramah menegurnya berserta senyuman manis.Dia tersenyum lalu mengangguk perlahan.Cantik tapi yang ini sesuai untuk baby boy atau baby girl? Soalnya ramah.Dia tidak pasti anak di dalam kandunganya itu masih kecil untuk dia tahu jantina anaknya yang bakal dilahirkan.Kalau yang puan pegang ini, untuk boy boleh girl pun boleh.Biasanya pelanggan akan memilih warna pink untuk girl dan warna biru untuk boy.Tapi yang ini warna coklat sesuai untuk dua ii.Dia Tersenyum.Berapa harganya? soalku.Harganya rm69.90 puan.Tetapi,sekarang ada diskaun 10%.Terang jurujual itu.Boleh balutkan sekali tak? Soalnya lagi.Pasti lebih mudah jika hadiah itu siap dibalut.Dia juga sudah tidak punya banyak masa.Boleh puan sila ikut saya.Dengan senang hatinya si jurujual menawarkan perkhidmatan.
Puan boleh pilih kertas pembalut disana.Jurujual itu menunding jari ke arah berwarna warni di suatu sudut.
Setelah selesai membayar dan menerima barang yang dibeli olehnya,dia meninggalkan kedai itu dengan senyuman.Walaupun mungkin tiada sesiapa yang ingin menunggunya di rumah nanti,dia masih mengharapkan semuanya akan kembali seperti sediakala.
Akan tetapi langkahnya terhenti,Jika tadi dia masih mengharapkan semuanya akan kembali seperti sediakala,kini harapan itu nampaknya hanya tinggal harapan.Hatinya hancur berkeping-keping.Dia memejamkan mata mahu menghilangkan wajah yang baru sahaja melintasinya dan masuk kedalam sebuah kedai emas yang tidak jauh drpd kedai peralatan bayi itu.
Kau jangan cabar aq Haa Naa.
Teringat dia kata-kata angkuh penuh ugutan perempuan itu.Jangan menyesal Haa Naa.Suara lelaki itu pulak yang kedengaran di cuping telinganya.Jung Haa Naa menutup telinganya dengan kedua-dua belah tangan miliknya.Mesra benar perempuan itu memeluk lengan lelaki itu.Dia cemburu,tetapi untuk apa cemburu itu kalau namanya sudah tiada lagi dalam hati lelaki itu.Wahai hati mengapa kau sukar dimengerti?Ya tuhan kau tabahkanla hati untuk menerima semua dugaan ini.Aku pasrah ya tuhan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 14, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mahkamah Hati Encik HipokritWhere stories live. Discover now