Kringgg!!! Kringg!!!
(Telumpat jatuh di bawah katil)
Azzy: Demm! Punya kuat dia punya ringtone. Serius la sa pasang bunyi alarm begini?? (geram sambil mengesat-ngesat mata).
Perlahan-lahan Azzy ambil telefon dia dan tengok jam.
"Jam 6:30 Pagi"
Dengan langkah malas si Azzy bangun dan menuju di bilik kakak dia.
Tuk...tuk...
"Kak bangun. Jam 6 stangah da. Ulangkaji. (sambil menguap)
(Tiada balasan)
Si Azzy buka la pintu bilik kakak dia. Kelihatan kakak dia bukan main siuk lagi tidur sambil be-kangkang. Si Azzy p dekatlah dan kasi guyang2 badan kakak dia sambil geleng-geleng kepala. Pelan-pelan si Sera bangun dan dengan langkah malas menuju p bilik air. Si Azzy macam biasa dia p d dapur, cuci muka dan mula masak sarapan untuk keluarga. Siap saja si Azzy masak sarapan trus dia kasi kemas-kemas rumah.
Setelah selesai membuat semua pekerjaan rumah dia pn duduk di mej luar tempat beristirehat apabila pulan dari kerja. Tempat itu di kelilingi oleh bunga-bungaan yang indah hasil daripada kerja tangan ibunya yang amat menggemari bunga. Sambil duduk Azzy meneguk segelas milo yang dibuatnya tadi sambil termeung jauh. Tidak berapa lama dia melihat kakaknya keluar dari kawasan rumah untuk pergi ke sekolah ditemani oleh ayahnya. Kelihatan Sera dan ayah sangat rapat dan ayah sangat manjakan Sera yang merupakan anak emasnya itu.
"Erm... Kalaulah sa boleh jadi macam sera. Sudahlah cantik... pintar... disayangi ayah lagi." Bisik hati Azzy yang jeles dengan kaknya sendiri.
"Saya juga mau disayangi ayah ..." sayu hatinya. Dia tidak pernah rasakan kasih sayang yang tulus dari ayahnya itu. Ini kerna doakibatkan oleh satu insiden masa kecil.
(Imbasan memori Azzy pada 10tahun yang lalu)
Sera:Papa Papa! Tengok ne! Sera dapat 100% lagi. Hehehe... (sambil menunjukkan keputusan kertas peperiksaannya kepada ayah.
Si Bapa: Waah... pandai anak bapa. Kekalkan prestasi pelajaran ko k. Kalau ko dapat markah cemerlang begini lagi taun depan papa kasi beli ko laptop. (bangga kepada Sera)
Sera: Yes! Hehehe... love u paa (sambil memeluk ayahnya)
Azzy masa tu ada di tepi kakaknya sambil memegang kertas ujiannya.
Si Bapa:(Pandangan kosong) Kenapa? Mana result ko?
Perlahan si Azzy hulur diapunya result sama si Bapa.
Semua keputusan si Azzy 45% ke bawah.
Tangan si Bapa mengigil dan dia meremuk-remukkan keputusan kertas peperiksaan si Azzy.
YOU ARE READING
MANDAK PENDEK TAGAP VS MR TEMBERANG
Teen FictionAzzy seorang gadis yang kasar dan mempunyai bentuk tubuh yang kecil. Sering diejek kerna tubuhnya itu. Bertemu dengan Valerian membuatkan hidupnya tidak tenteram. Lelaki itu adalah lelaki paling dibencinya di dunia ini. Nak tau lebih lanjut? Ikuti c...