Del 1

720 4 0
                                    

Det er tre dager til sommerferien. Klokken er 08.00 og jeg skal snart gå til skolen.
Det ringer på.
E-"Jeg åpner!"
E-"Hei, Astrid."
A-"heiia."
Astrid er bestevennina mi. hun bor i huset ved siden av meg. vi har vært bestevenner så lenge jeg kan huske, men nå som jeg skal reise vet jeg ikke hva som kommer til å skje. vi har ikke snakket så mye om det for det får oss bare i dårlig humør.
A-"Er du klar til å gå?"
E-"Ja" sier jeg med ett stort smil.
Jeg tar på meg sekken og vi går ut døra.
A- "Så... hva skjer nå? med vennskapet vårt?"
E- "Jeg vet ikke helt. jeg har ikke lyst til å dra! åååh!!", roper jeg og sparker til en stein.

På skolen rydder vi bare og hører på musikk.

Vi sluttet klokken 12 på skolen i dag siden det ikke var noe mer å gjøre der.
Da bestemte meg og Astrid oss for å dra til byen og prate og dra på café.

*Vi er på Starbucks og har nettopp sottet oss ned for å spise og snakke *
A- men du! jeg har en idé.
E- hva da?
A-kan jeg ikke bli med deg til Sverige og bli der i sommer? Jeg skal jo bare være hjemme uansett og jeg tror jeg vil få lov siden de skjønner at vi vil være sammen!
E-Ja! jeg ringer hjem med en gang.

*Begge ringer for å spørre.*
A-fikk du?
E-ja!
A-jeg og! Ååå dette blir så bra!

/SISTE SKOLEDAG/

Læreren- Nå synes jeg at vi alle kan gå og gi Emma en klem og ønske henne lykke til i Sverige siden hun ikke kommer tilbake etter sommerferien.

Først kommer alle jentene og klemmer meg og sier noen fine ord til meg.

E-jeg kommer til å savner dere alle kjempe mye, sier jeg til hele klassen og tørker bort tårene i øyenkroken min.

Forever? Forever.Where stories live. Discover now