Jag sitter och skrollar igenom Instagram. Det kommer upp selfies, djur och kändisbilder. Mest på mina favoritskådespelare. Pling låter det från min mobil. Det är ett direktmeddelande från Alexia. Alexia är min allra bästa vän. Hon och jag har samma dröm och vi båda söker jobb, vi vill bli skådespelare.
Jag går in på direktmeddelandet, det står att det är en länk. Jag öppnar länken och läser texten under bilden:
Hej, vi söker unga skådespelare mellan 16 och 20 år. Vem som helst får gå på audition nu i helgen. Audition börjar kl. 4. För att komma med behöver man kunna skådespela, sjunga och dansa. Det ni gör audition för är ett nytt tv-program på Disney Channel vid namn Chloes dröm, ses där!!
Jag blev helt överlycklig, det kan ju inte skada att gå på en audition. Jag kan inte missa den här chansen.
____________________________________
Jag sitter på tåget in till Göteborg där jag ska göra Audition tillsammans med Alexia, som också ska provspela. Vi sitter och pratar och skrattar med varandra. Båda två är sjukt nervösa och ju närmre vi kommer ju mer nervöst blir det.
Efter en stund så går vi av tåget. Det är en halv timme kvar till audition. Jag kollar mig omkring och ser espresso house, jag vänder blicken mot Alexia och ler frågandes mot henne. Hon förstår precis vad jag menar och vi går skrattandes mot espresso house. Vi båda älskar espresso house. Jag beställde en chai latte to go och Alexia köpte en frappuchino to go.
Nu står vi framför en stor fin byggnad, jag och Alexia kollar på varandra. "Är du redo?", frågar jag och hon nickar. Vi kollar tillbaka på byggnaden och jag går in först. Vi sätter oss på varsina stolar. Vi båda sitter i en nervös tystnad och slurpar ur våra muggar.
Efter en stund hör jag de ropa upp: "Sofie nr. 1058". "Bryt ett ben", säger Alexia och flinar mot mig. Jag skrattar lite åt hennes kommentar. Jag tar ett djupt andetag innan jag öppnar dörrarna och går in självsäker.
I rummet satt det 2 domare, en tjej och en kille, och en kameraman som satt och filmade alla auditions. "Hej", sa jag till domarna. "Hej, sååå... vilken roll är det du ska spela... Sofie?", sa tjejen medans hon läste lite i sina papper. När hon hade ställt frågan kollade hon upp på mig och jag svarade enkelt Chloe och log mot henne.Jag gjorde ett litet skådespel som alla där har övat in. "Bra Sofie, nu kan du sjunga och dansa också", sa tjejen. Jag nickade och gjorde bara precis som jag hade övat där hemma i min lägenhet. Det kändes så bra, det gick verkligen bra. Det känns som att jag kan ha en ganska bra chans. Hoppas att det går lika bra för Alexia, jag vill verkligen göra denna resan med henne.
YOU ARE READING
Chloes dröm
Teen FictionDetta handlar om en 18 årig tjej vid namn Sofie. Hon går på en audition och man kan bara drömma om vad som händer sen. Följ med på hennes spännande resa. ♡