4. Festen

7 0 0
                                    

"Ska vi göra oss redo till festen tillsammans eller?", frågar Tara. Jag skiner genast upp i ett leende, första festen på den coola takvåningen. Jag längtar till att jag får se den på riktigt och inte bara på bild. "Ja det kan vi", svarar Alexia.

 Vi har suttit i soffan och snackat ett tag om allt och ingenting. "Vi kanske ska sortera in kläder och sånt i garderoben, så att vi kan hitta allting lättare", säger jag till tjejerna medan jag reser på mig. Tara nickar och reser sig upp likaså gör Alexia. 

 Jag tar upp min mobil och tar en bild på tjejerna när de står i garderoben och fixar. Tara ställer upp sina fina klackar på en skohylla medans Alexia står och poserar med en klänning som hon håller upp framför sig. Jag går in på instagram och loggar in på  @Chloésdröm_behindthescenes och lägger upp bilden. Under bilden så skriver jag: Settling down at the disney channel hotel. 

När vi äntligen är klara så är det en timme kvar till festen. Jag tar fram klänningen jag har valt till festen ikväll och tar på mig den. Jag har en svart väldigt V-ringad tajt klänning som når ner till knäna. Till det ska jag ha ett par svarta klackar. Alexia har en ljusrosa klänning med glittrigt över bröstet och en fluffig kjol, och vita klackar. Tara har en marinblå klänning med låg rygg och till det har hon vita klackar som Alexia fast lite annan modell. 

Efter en stund så har vi sminkat oss och fixat håret också. Vi står nu i hissen och Tara trycker på knappen som leder till takvåningen. När vi kommer upp så ser vi att alla står i en ring runt någon. Vi går närmare för att se vad det är som händer. Då ser vi att det är en kille som dansar, han dansar faktiskt väldigt bra. När han är klar börjar alla applådera och han bugar skämtsamt. Sen hamnar hans blick på mig, han har väldigt fina bruna ögon. Efter nån sekund bara så släpper han blicken och jag vänder mig om och kollar på Alexia och Tara istället. "Han kollade verkligen in dig", säger Alexia. "Och du kollade verkligen in honom", lägger Tara till. "Jag går till baren", säger jag och himlar med ögonen. 

Nu sitter jag vid baren och har precis fått min piña colada. Det kommer någon och sätter sig bredvid mig och beställer en drink. Jag hör inte riktigt vad personen säger men jag kan höra att det är en kille. Jag kollar och ser att det är han som dansade förut. "William", säger han och räcker ut sin hand. Jag tar emot hans hand "Sofie", säger jag som svar. Det blir lite tyst så jag dricker lite utav min drink. Efter en stund så bryter han tystnaden "Så vem är det du ska spela",  frågar han och kollar på mig. "Chloé", svarar jag enkelt "wow, huvudrollen", säger han och jag ler lite och nickar. "Du då, vem ska du spela?", frågar jag och höjer lite på ena ögonbrynet. "Din crush", säger han och jag håller på att sätta i halsen. Det kan nog inte vara så svårt när han ser så bra ut. Han skrattar lite åt mig när jag satt i halsen och jag skrattar med honom. Vi både pratar, skrattar och dansar. Vi har båda väldigt kul. 

"Jag borde nog gå tillbaka till mitt rum nu", säger jag när jag märker att både Alexia och Tara har gått. "Aa, jag med", säger han också och vi båda börjar gå mot hissen. "Vilken våning?", frågar han. "23", svarar jag och ser hur han först trycker på 23 och sedan 20. Då är det bara 3 våningar emellan oss, jag ler lite smått åt tanken. Jag märker hur han står och kollar på mig från sidan, men jag låtsas som att jag inte märker något och kollar bara rakt fram. Sen är vi nere på min våning där jag ska gå av. Innan jag går ut vänder jag mig om och kollar på honom. "Det var kul och lära känna dig, vi ses", säger jag och ler mot honom. "ses", säger han och ler tillbaka.

Jag går in på rummet och ser att Alexia och Tara har somnat redan. Jag tar upp min mobil och kollar på klockan. 00.21 står det. Jag gör snabbt i ordning mig och lägger mig i sängen. Jag ställer alarmet på 06.00 och sluter sedan mina ögon. 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 23, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Chloes drömWhere stories live. Discover now