DUYURU

79 12 24
                                    

Bu kulübü neden kurduğumuzu hatırlatma ihtiyacı duyuyorum. Çünkü bazılarımız unutmuş ya da farkında değil gibi bu da beni çok üzüyor ve de sinirlerimi bozuyor.

Doğru bildiğimiz yanlışlarımızı birbirimizden öğrenip kendimizi geliştirerek kitaplarımızın daha iyi yerlere gelmesini sağlamak yani kısaca birbirimize destek olmak için bu kulübü kurduk.

Fazla duygusal düşünüyor olabilirim ama zorlama birlikteliklerden hiç hoşlanmıyorum. Tamam kabul kimse kimseyle duygusal bağ kurmak zorunda değil ama bu kadarda zorlama olunmaz. Zaten asıl önemli olan okuyacağımız kitaplarla bağ kurmamız değil midir? Okuduğumuz bir kitaba saygı duymuyor ve özen göstermiyorsak bence hiç okumayalım daha iyi.

Sırf sekiz yorum dolsun diye zorlama yorum yapanlara, günlük okumalara dahil olmayıp mazeret bildirme gereği duymayanlara, sekiz yorumdan sonra hatada görse yorum yapma gereği duymayanlara, bölümlerin başında sekiz yorumu doldurup gerisini okuma gereği duymamış gibi hissettirenlere,kitabın içeriğindeki olaylarla dalga geçer gibi yorum yapanlara, lanlı lunlu, ohalı mohalı yorumlar yapanlara, kulüp kurallarını her bölümde paylaştığımız halde hala bihabermiş gibi davrananlara sesleniyorum: kendinize çekidüzen verin, kulübümde kurallara uymayan ve yapmacık üyelere yer yok.

Sanki kafanıza silah dayayıp kulübe zorla aldık kitapları zorla okutuyoruz. Yahu iyide olsa kötüde olsa her kitaptan çıkarılacak bir takım dersler vardır. Sekiz yorumu bölümün yarısından önce yapıp geri kalanına yorum yapmayan çünkü yorum yapmayı sevmeyen arkadaşlara sesleniyorum: kimse size 16 yorum yapın demiyor sekiz yorumu genele yaymak bu kadar zor olmamalı bölümü dört eşit parça farz edin her parçaya ikişer yorum yapın çokta zor bir şey değil. Bende yorum yapmayı sevmiyorum ama kitaplarınızı okurken nasıl yorum yapacağımı görün ona göre yorumlar yapın istiyorum. Sırf bu yüzden çocuklarımdan vakit çalacağını bile bile kulübe dahil olma kararı aldım. Sevdiğim kitapları okumaya bile vakit bulamayan ben sırf sizin için bunu yapıyorsam sizden de aynı özveriyi beklemek hakkım diye düşünüyorum.

Emeğe saygının önemini size anlatmama gerek var mı? Bence yok çünkü hepimiz bir şeyler için emek harcıyoruz ve emeklerimizin karşılığını almak için burdayız.

Bizden birileri böyle yapınca kendime bunlar ne beyhude çabalar diyesim ve buradan çıkıp gidesim geliyor.

Her birinizin yorumlarını tek tek kontrol ettirmeyin bana çünkü buna gerek duymayacak kadar sizlere güvenmek istiyorum. Çünkü inanıyorum ki hiçbirimiz bir kitaba doğru düzgün yorum bile yapmaktan aciz ve boş insanlar değiliz.

Genelleme yaparak konuştuğum için bunu haketmeyen arkadaşlarımdan özür diliyorum, bunu hepimizin iyiliğiliği ve huzurlu bir ortam da bir birimize destek olabilmek adına yapıyorum.

Her ne kadar gecikmiş bir eylem olduğunu düşünsemde hiçbir şey için geç kalmış sayılmayız diyerek bu yazıyı vicdanlarımızın muhasebesine sunarken sözlerimin yerlerini bulacağına inanıyorum.

Sizleri seviyorum ve de değer veriyorum. Sizden beni veya birbirinizi sevmenizi beklemiyorum en azından birbirimizin emeklerine saygı gösterelim diyor ve sizi vicdanınızla başbaşa bırakıyorum.

Not: Kulübümüzün sadece karşılıklı çıkar ilişkilerinden ibaret olmadığına inanmak istiyorum. Bazı arkadaşlarımız beni bilirler neyi neden söyleyeceğimi de az çok tahmin edebilirler.
Benimle aynı paydada buluşmayan kişilerin ben çıkarmadan "Kulüpten ayrılmak istiyorum,"  deyip kulübümden çıkmalarını rica ediyorum.

hayalimasallar

KİTAP OKUMA VE SOHBET KULÜBÜ Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin