ÖNSÖZ

14 0 0
                                    

ÖNSÖZ

Hamd-ü senalar, bizleri yaratıp iman nimetini üzerimizde bulunduran yüce rabbimiz Allahu Teala'ya olsun. Salat ve selam, peygamberlerin sonuncusu ve en üstünü olan Allah'ın (Celle Celalühü) habibim dediği Hz. Muhammed'e (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) olsun.

Bizler bu dünyaya Allah'a (Celle Celalühü) kulluk etmeye, habibine ümmet olmaya geldik. Bütün dünyalık işlerimiz, para kazanmamız, makam mevki sahibi olmamız dünya hayatındaki geçimimiz için bir araçtır. Hiçbir şekilde amaç değildir. Asıl amaç yüce rabbimizin buyruklarına uyarak, O'nun rızasını kazanmış bir şekilde ahirete gitmektir.

Her Müslümanın bilmesi ve uygulaması gereken birtakım sorumlulukları vardır. Bunları bilmeyenler yüce dinimizi kendi başına yaşayabilecek kadar bilmiyor demektir. İşte elinizdeki bu kitap her Müslümanın bilip uygulaması gereken en asgari bilgileri içermektedir. Bu kitap ile dini bilgileri kendi kendinize anlayabilecek veya çocuklarınıza dinimizin temel konularını çok rahat bir şekilde anlatabileceksiniz.

Kitabımızda en temel inanç, ibadet, ahlak, siyer konuları, dualar ve kısa sureler ile birlikte bazı genel bilgilere yer verilmiştir. Özellikle lise çağındaki gençler için ve dini bilgisi olmayan yetişkinler için kendi kendine öğrenebilecek düzeyde hazırlanmıştır. Çocuklarınıza da en kolay şekilde öğretip temel konuları hayatlarına geçirebilmeniz hedeflenmiştir. Unutmayın ki bugün elinize yapışan çocuğunuzun yarın mahşerde yakanıza yapışmasını istemiyorsanız ona dinini öğretmek zorundasınız.

Rabbimiz niyetlerimizi salih eylesin. Bizleri rızasına uygun bir şekilde yaşamaya muvaffak kılsın.

TAHSİN KOÇ

ÜNİTE ÜNİTE İSLAM'IN TEMEL BİLGİLERİWhere stories live. Discover now