Hejka! Długo mnie nie było, jeśli chodzi o napisy oraz podstawy gimpa. Dlaczego? Nie mam co robić. Macie pomysły, coś chcecie wiedzieć, może pomóc, to zapraszam na wiadomości prywatne lub jeśli wam wygodniej, to zapraszam do sekcji komentarzy. To wszystko.
1. Tworzymy czarne pole, które później całe zaznaczamy narzędziem tekstu i dowolną czcionką piszemy co chcemy.
2. Na warstwie z tekstem klikamy PPM -> Dopasuj warstwę do wymiarów obrazu, a następnie duplikujemy warstwę dwa razy.
3. Wyłączamy widoczność dwóch kopii i przechodzimy na pierwszą warstwę z tekstem. Tam klikamy obraz -> przekształcenie -> obrót o 90° w prawo.
4. Teraz wchodzimy w Filtry -> Zniekształcenia -> Wiatr i ustawiamy, jak chcemy. Gdy to zrobimy, to włączamy widoczność duplikatu wyżej.
5. Na warstwie z duplikatem klikamy PPM -> Połącz w dół. Gdy to zrobimy, to klikamy Filtry -> Rozmycie -> Rozmycie gaussa. Parametry ustawiamy według uznania.
6. Po rozmyciu klikamy Obraz -> Przekształcanie -> Obróć o 90° w lewo. Już teraz mamy fajny efekt "3D", więc można uznać, że mamy tutaj dwa poradniki w jednym.
7. Klikamy Kolory -> Barwienie i ustawiamy na kolor pomarańczowy, nasycenie ustawiamy na 100, a jasność na 0.
8. Teraz kopiujemy te warstwę i ponownie wybieramy Kolory -> Barwienie, ale tym razem wybieramy kolor czerwony. Na warstwie z kolorem czerwonym ustawiamy tryb warstwy na sumę. Warstwy łączymy ze sobą.
9. Wybieramy narzędzie rozmazywania. Tempo ustaw na 70, pędzel wybieramy najbardziej miękki, krycie pędzla zmniejszamy do ok.80 i falistymi ruchami przeciągaj po kolorach.
10. Teraz przechodzimy na ostatnią, skopiowaną warstwę i klikamy na niej PPM -> Kanał alfa na zaznaczenie, a następnie zaznaczenie wypełniamy kolorem czarnym.
11. Teraz wybieramy kolor biały, miękki pędzel i cały czas na tej warstwie pracujemy. Białym kolorem przeciągamy u dołu napisu. Zaznaczenie -> brak i mamy nasz efekt.
YOU ARE READING
Gimp, czyli co i jak. Napisy
Literatura FaktuJest to poboczna część ,,Gimp, czyli co i jak". Nie jest liczona w chronologię. Poradnik został zrobiony, ponieważ nie bardzo chciałabym, żeby rozdziały z napisami zakłócały, można powiedzieć, porządek rozdziałów w ,,Gimp, czyli co i jak. Podstawy"...