kapitel 1

187 16 3
                                    

Vill bara säga att killarna kommer in lite senare, och ni kanske tycker det är segt men tro mig det kommer bli bra. Har så många ideer och plottwists, hehe men tack för att ni läser 🌸

Sagas Perspektiv:

"Jävla idiot. Så äcklig du är, jag ska döda dig för detta, du kommer ångra allt så jävla mycket M. Inte nog med att du förstört mitt liv, du förstör ditt eget. Men inte fan bryr jag mig egentligen. Fattade du inte när jag sa att du inte skulle lägga dig i mina affärer, detta kommer bli din död. Fattar du din jävla fitta?!" sluddrade han.

Skott avslossades. Blod. Blod överallt. Tankarna snurrade i mitt huvud och jag pressade min hand mot munnen för att inte kräkas och avslöja mig. Personen vände sig plötsligt om och stirrade på mig.. och skrek något, men det var omöjligt att uppfatta vad han sa för något hade börja tjuta, högt.

Jag röck till. Vaknade, kallavettig och med tårar rinnandes. Jag flämtade efter andan och kollade mig skräckslaget mig om i rummet. Efter bara några sekunder insåg jag att det bara var en dröm. Jag konstaterade att det var tredje gången denna vecka jag hade drömt den. Jag kunde fortfarande höra det vidriga, pipande, eller tjutande ljudet. "Fan. Skola" suckade jag för mig själv. Snabbt stängde jag av alarmet, och satte mig vid mitt sminkbord. Startade plattången, och började sminka mig. Fondation, mascara och lite läppglans. Jag var inte mycket för smink faktiskt, om jag får vara ärlig, anser jag att jag ser slampig ut med mycket smink. Eller alltså jag, slampigare kanske var order? Jag suckade lite medans jag granskade mina handleder, mina sår var röda och tydliga, nya. Jag brukade bara göra det på benen, men hade bytt till armarna nu. Det var snart sommar och shorts är ett måste. Snabbt kletade jag på med en brunare nyans av fondation över såren, dom syndes inte så mycket nu. Och tillsist tog jag på några armband, dom täckte inte bara såren utan dom var riktigt snygga också. Snabbt plattade jag mitt hår och sprutade i lite glansspray innan jag borstade igenom det. Jag tog på mig ett par svarta dr.demin, kissy modellen. Alltså det är kortaste midjan på dom. Sen tog jag på en av mina crown-tops och granskade mig själv i spegeln. "fyfan vad ful du är" "tjock också", tankarna gjorde ont. Jag drog min hand över magen och den glittrande piecringen i magen. Jag torkade snabbt en tår som rann ner för kinden och drog i hop hörlurar, cigg och tuggumi i min handväska och joggade ner till hallen. "Far du nu eller?" ropade mamma, "Mm" mumlade jag medans jag drog på mina vita converse. Sen gick jag mot skolan. Vi bodde max 500 meter ifrån så klart jag går liksom. Medans jag gick lirkade jag upp en cigg ur paketet och tände den. Sakta drog jag in röken. Det kändes så jävla bra. "Sagaaa" skrek nån från skolgården och jag vaknade upp från mina tankar. Amanda och Josefine kom gåendes mot mig. "Heeej" sa jag och log. Dom både kramade mig och Josefine tog min cigg och drog ett bloss. "Jaså?" sa jag och flinade, hon log busigt. "Men visst kommer du på Jontes fest i helgen" Frågade Amanda medans vi gick mot ingågen. "Vad tror du sjäkv?" sa jag och vi skrattade. Jag fimpade ciggen och vi gick in. Blickarna vreds mot oss och jag gick mot mitt skåp, fullt medveten om att alla glodde på oss. Någon slog till till mig på rumpan och jag vände mig snabbt om, slet tag i hans hand. Han flinade. Hampus. "Chilla babe" sa han. Jag muttrade att han kunde dra åt helvete och gick sen in till matten.

Dagen gick så segt, dock skippade jag spanskan som vanligt, hatar spanska. Hatar det så jävla mycket. Pappa är spansk. Hatar han så jävla mycket. Amanda & Josefine hade dragit redan efter första lektionen. "Skaru med eller?" hade Josse frågat på sin pipiga stockholmska, jag kunde inte följa. Var tvungen att vara i skolan, vill fan inte gå om alltså. Så vi skulle ses på jonte's fest ikväll istället. "Jag vill att ni pluggar extra mycket på atomer, sidan 76.." No-jocke babblade på, kunde inte bry mig mindre.

Äntligen kunde vi sluta och bokstavligen sprang jag ut ur skolan. "Ey Sagaa" skrek någon. Fredde. Jag log och han kom mot mig. "Så ses vi ikväll eller babe?" sa han och log charmigt. Jag nickade "såklart". Han kysste mig snabbt och log innan han gick mot sina kompisar. Vi hade varit tillsammans i nästan 2 månader snart, jag gillade han verkligen.

20.34. Jag gav spegeln en sista blick, ett par snygga shorts short och en magtröja, kanske mer en bh var det nog konstaterade jag. Jag hade sminkat mig mer och hade förövrigt ingen bh på mig. Jag flinade lite, lite slampigt kanske, men är det fest så är det fest.

21.03. Jag gick in utan att knacka, musiken dunkade och alla var redan fulla. Jag såg varken Amanda, Josse eller Fredde någonstans så jag gick till köket för att hämta något att dricka. Mångas blickar vändes när jag gick förbi, nån busvisslade, jag var van. Inte för att jag ser vad som är speciellt med mig direkt. Jag sköt bort tankarna och tog ett glas med, ja vad fan det var hade jag ingen aning men gott var det. Något med vodka iallafall.

22.45. Okej festen var definitivt igång, om folk inte var packade vet jag inte vad. Skulle väll inte påstå att jag var speciellt nyckter heller egentligen. En tjej, tror hon går i 8 B, stod och granskade mig, hon glodde. "Och vad fan glor du på, är du lebb eller?" sa jag drygt, några runt om skrattade. Hon kollade ledsamt på mig och skulle precis säga nått men gick sen istället. Fan vad elak jag är. Varför måste jag alltid vara så jävla elak? Jag suckade irriterat och drog åt mig en öl som stod brevid mig. Hatade öl, det smakar så jävla vidrigt. Men efter några klunkar gick smaken över. Jag kollade ner på min telefon. Ingen hade svarat. "Saga!" skrek någon, jag hörde direkt att det var Josse. Hon kramade snabbt om mig. "Jag har letat efter dig" sluddrade hon och flinade. Jag skrattade till "Jag med". Vi bestämde oss för att leta Amanda på övervåningen, hon kanske hade däckat i nått rum. Ja, det har faktiskt hänt. Vi öppnade några dörrar, de flesta var låsta. Stön hördes tydligt. Jag och Josefin skrattade och öppnade sen toan. Fredde. Amanda. "Vad i helvete" skrek jag. Dom strulade brutalt. "Öh oj" mumlade Fredde. Amanda flinade. "Vöntaa saga jag kan förklara" jag vände mig om. Hur skulle han förklara? Att han strulade med min bästavän. Usch Amanda. Hatade henne så jävla mycket. Tårarna rann ner medans jag stormade ut genom huset. Förmodligen glodde alla men jag brydde mig inte.

23.11. Sakta låste jag upp dörren, ville inte väcka mamma. Jag smög till mitt rum och kastade mig i sängen. Jag grät så mycket så jag skakade. Jag hatade han. Jag hatade hon. Men mest hatade jag mig.

Nästa dag

Jag vaknade med huvudvärk. Minnen från igår flahade i nitt huvud, Fuck han, som Josse hade sagt. Det var precis der hon hade gjort. Fuckat han. Hora. Jag kollade telefonen,

16 missade samtal, Freddiboy❤.

13 meddelanden, Freddiboy❤.

2 meddelanden, Josseeeee

1 meddelande, Mammi

Jag öppnade det

"Jag älskar dig Saga, glöm inte det, Kram mamma"

Skickat klockan 23.01, igår

Jag blev lite förvånad. Inte för att mamma hade skickat ett sms men vi sa aldrig "älskar dig" till varandra. Inte sen pappa...lämnade. Jag skyllde allt på mamma. Och mig själv. "Mamma?" ropade jag och reste mig upp. Inget svar. "Mamma?!" ropade jag högre och gick in till hennes sovrum. Inte där. Snabbt letade jag igenom rummet. Jag kollade klockan. 16.29. Jag kände paniken komma. Vart i helvete är min mamma?

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 21, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Darkness & daylight - The Fooo fanfictionWhere stories live. Discover now