chapter 2

2.7K 177 8
                                    

RYANNA HOPE POV

"Mummy !! Mummy !! I found u at last ! " Tu budak perempuan lingkungan 5 atau 6 tahun peluk kaki saya . Saya panik . Semua mata meningu suda ke arah saya dan tu budak . Tiba2 datang seorang lelaki yang agak good looking tarik tu budak dari kaki saya tapi tu budak kecil mati2 nda mau kasi lepas saya . Saya pigang tu tangan budak dan kasi lepas dari kaki saya . Punya malu saya rasa sebab orang suda macam bercakap2 sana .

"Sorry miss .. salah faham seja ni .. but u really look like her mother .." tu bapa budak kasitau sama saya . Ya right ! Macam sia nda kenal perangai lelaki . Mimang banyak tektik2 untuk kacau perempuan lagi2 yang cantik macam saya .

"Iya ? Are u sure tu bukan salah satu pick up line kau untuk dapatkan nombor telefon saya ? Well .. to admit this is the first time orang mau tackle saya pakai anak .. "saya bilang sambil flip rambut saya kebelakang . Saya tau la saya sexy . Nasib juga kau ensom .

"Pardon ? Tackle kau ? saya rasa kau salah faham ni .. "tu lelaki dukung anak dia yang menangis dan pandang saya dengan pandangan yang nda puas hati .

"shyyss.. nda apa la .. i let it go this time sebab ni budak cute .. i wonder la kenapa mummy dia kasi tinggal dia .."saya bilang sambil pandang muka dia . Saya pandang sekeliling dan perasan semua orang memandang ke arah kami .

"oii.. Ko jangan perasan sana arr .. jangan kau trip cantik sana .. saya teda niat pun mau tackle kau .. tu mulut macam longkang .. pakai lagi baju dedah sana dedah sini macam nda cukup kain .. kasi malu perempuan ja kau ni .. "tu lelaki tiba2 kasi tinggi dia punya suara . Muka dia merah macam menahan kemarahan . Saya terkejut kena tengking begitu di depan semua orang . Lepas marah saya begitu , dia terus jalan keluar dari sini .

Saya masih terpaku sana sebab terlampau terkejut . Airmata saya menitis perlahan2 sebab terlampau malu . Cepat2 saya keluar dari Mcdonalds dan masuk ke kereta . Masuk ke dalam kereta , terus saya menangis melepaskan sakit hati .

Hilang terus selera makan saya . Saya terus ja drive balik ke rumah . Silaka tu lelaki kasi terbantut selera makan saya . Sudah la saya suda seharian nda makan .

Tengah saya drive untuk balik ke rumah , handphone saya berbunyi . Saya tingu nama pemanggil .

Mitch .. (bukan si deathgod arr..)

Apa lagi ni lelaki mau ? Balik2 merayu minta saya keluar sama dia . Euuwww... Saya nda akan keluar dengan lelaki yang sama lebih dari 3 kali . Kalau sampai kali ketiga saya keluar sama tu lelaki , masih teda hasil , saya mimang buang terus .

Sampai rumah saya terus baring di atas katil . Badan saya penat dan otak saya penat . Kerja saya sebagai model yang baru mau naik mimang cukup memenatkan . Nasib banyak offer yang saya dapat sekarang .

Mitch .. bukan nda ada rupa juga tu lelaki tapi suda 3 kali saya keluar sama dia , teda sparks saya rasa . Duit pun macam alang2 ja . Baru kali kedua keluar sama saya terus mau ajak tidur . urgghh !! teruk betul tu perangai .

Tan Sri Micheal pula orang tua gatal yang sentiasa menabur duit dia pada saya . Kereta yang saya pakai sekarang pun kena kasi oleh Tan Sri Micheal . Nasib beli cash dan terus nama saya jadi tidak juga saya takut kalau2 orang ambil balik kereta Mini Cooper saya tu . Berkali2 juga tu orang tua gatal tu mau ajak saya bercuti ke luar negara tapi saya tolak bagus2 . Macam saya tidak tau tu agenda dalam kepala otak dia yang sebenarnya .

Tipu la kalau bilang saya nda mau bercinta tapi mana juga mau cari orang yang buli sayang saya seikhlasnya ? Bukan bercinta sama saya sebab saya ialah model . Saya terbaring sana sampai nda sedar saya terlelap .

Saya terjaga bila dengar alarm handphone saya berbunyi . Malas2 saya bangun . Perut saya berdangdut suda minta kena isi . Cepat2 saya mandi dan bersiap . Saya pandang muka saya di cermin . Aduii .. hitam ja bawah mata saya sebab nda cukup rehat . Saya letak sedikit conceler dan bedak sana . Bila suda puas hati , baru saya capai beg saya dan keluar .

FOREVER MINE SEASON 2Where stories live. Discover now