Despre Creepypasta

68 7 0
                                    

Termenul de creepypasta apar­ți­ne unui jargon și este folosit pentru a desemna acele povești de groază ca­re circulă și se distribuie pe di­fe­rite platforme de so­cia­li­zare și site-uri.Modul în care s-a născut comunitatea este la fel de bizar ca poveștile în sine. Totul a pornit de la o emisiune americană pentru copii, Candle Cove, re­a­li­za­tă în anii 70. Aceasta era concentrată în jurul aventurilor unei fetițe și ale unor păpuși, pirați pe insula cu ace­lași nume ca al serialului. Con­tro­ver­sa a pornit însă de la felul în ca­re era transmisă la televizor. Au apărut zvonuri pe Internet, potrivit cărora imaginea era sta­tică și nu puteai să vezi a­proa­pe ni­mic.

Cei pasionați de fenomene paranormale au auzit, cu siguranță, de Creepypasta. În cuvinte puține, este vorba despre o platformă online pentru oamenii pasionați de paranormal, care au, printre altele și (prea multă) imaginație.

Termenul de creepypasta apar­ți­ne unui jargon și este folosit pentru a desemna acele povești de groază ca­re circulă și se distribuie pe di­fe­rite forumuri, platforme de so­cia­li­zare și site-uri, prin comanda copy-paste, iau for­ma unor e-mailuri sau ale unor pos­tări de tip blog. În jurul acestei practici a în­ce­put să se dezvolte, în anul 2009, o adevărată comunitate.

Modul în care s-a născut comunitatea este la fel de bizar ca poveștile în sine. Totul a pornit de la o emisiune americană pentru copii, Candle Cove, re­a­li­za­tă în anii 70. Aceasta era concentrată în jurul aventurilor unei fetițe și ale unor păpuși, pirați pe insula cu ace­lași nume ca al serialului. Con­tro­ver­sa a pornit însă de la felul în ca­re era transmisă la televizor. Au apărut zvonuri pe Internet, potrivit cărora imaginea era sta­tică și nu puteai să vezi a­proa­pe ni­mic.

Singurii care în­țe­le­geau ce­va din episoade erau copiii. As­tfel, mai mulți utilizatori au în­ce­put să speculeze că a fost vorba, de fapt, despre un expe­ri­ment rea­li­zat de Admi­nis­trația Spațială Ame­ri­cană pentru a testa un nou tip de semnal. Unul pe care doar creierele în dez­vol­ta­rea puteau să-l prindă, iar guvernul voia să-l folosească ca să influențeze populația începând de la cele mai fragede vârste.

Aceste teorii ale conspirației s-au extins în spațiul virtual și au dat naștere poveștilor creepypasta. Primul utilizator care a scris astfel de ficțiuni a fost Kris Stra­ub, un cre­ator de benzi desena­te. Prima creepypasta avea te­ma Can­dle Cove. El a con­ceput-o drept o glumă care redă o dis­cuție ima­ginară purtată pe un fo­rum în­tre mai mulți uti­li­za­tori ca­re-și adu­ceau aminte de a­cest se­rial. Cum discuția se tot adân­cea, ei au început să des­co­pe­re că anumi­te detalii se repetau, iar amintirile începeau să-i lege în­tr-un final enigmatic și înfri­co­șător. Povestea lui Straub a fost pre­luată și modificată de mai multe ori, însă numele său a început să dispară și el din toată comunitatea. Tot ce a mai rămas este termenul de creepypasta.

Cu alte cuvinte, creepypasta e echivalentul digital al poveștilor spuse în jurul focului de tabără. Noi le-am selectat pe cele mai interesante, și, deși sunt doar povești, recomandăm să nu le citiți noaptea.

Potrivit unui site.

Jurnalul creepypastaUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum