Jeg så forskrækket på Pico med angst i blikket. Jeg forstod ham ikke. Jeg troede at man ville være glad for at skulle arve det største kongerige på Kryn. Men han så ud som en der var op til skafottet og op til drage gabet: et dragehoved i jern beregnet til at henrette folk ved at bide hovedet af dem med sønderknusende kæber.
Vi skulle til at begynde med at fjerne skabet foran døren, da en enorm slave kom ind ad døren. Da han så hvad der var sket råbet han ad os ad sine lungers fulde kraft:"i har dræbt min frue!"
"Hun prøvede at dræbe os"svarede Pico
"Hvis du ikke holder din kæft skal personligt spørge for at gøre hendes arbejde færdigt"
Han trak et kort et kort sværd fra en skede ved hans side og pegede på mig. Jeg tog hænderne over hovedet for at vise at jeg overgav mig og Pico gjorde det samme. Han bandt vores hænder med et tykt reb. Der var intet at gøre. Vi måtte tage det
næste stykke tid som det kom. Troede jeg. blevet slæbt ind i cellen. Der lugter af afføring, lopper og sult. Han han kastede os ned på gulvet hvor vi lå og ømmede os. Han grinede da han så vores smerte og sagde lavmælt: "i ved da at skal direkte til drage gabet. min besked er måske allerede læst af Tarabins vagtkorps og så kommer de herud og enten slår de jer ihjel eller også tager de jer med til skafottet." vi sad og ventede i en evighed men til sidst skete der noget. Det bankede kraftigt på døren slaven råbte: "hvem der?"
"Vi er dem eder har sendt besked efter"
Lød det fra døren
"Gå om på bagsiden af huset døren kan ikke åbnes" han slaven fløj op og ud af rummet, og et par sekunder efter kunne man høre hans sleske stemme inde ved siden af.
"Hvad gøre vi?"viskede jeg desparat.
" bare tag det roligt - jeg har en plan en prins er altså ikke helt uden evner" svarede Pico med en bedrevidende tone. Vagterne kom ind og de så på rodet, på os, på Koulas døde krop og på slangen.
Ingen sagde noget i en rum tid. Men så brød en vagt med rødt bind stilheden: hvad er eder kommet ud for?!"
"De to slyngler har slået min frue ihjel!"
En tyk men i en hvid dublet sagde med højtidelig ryst: "kommandant du kender loven"
"Det ved jeg - spørgsmålet er om jeg skal dræbe dem her og nu eller om vi skal lade dragen gøre det:"
YOU ARE READING
Safir nøglen
FantasyDenne bog handler om en pige på 14 år som får et besøg af en fremmed som giver hende er nøgle og der fra begynder der en masse ting som vores helt må klare sig igennem og håbe at de har en betydning for hendes skæbne OBS. Jeg har brugt mange dage p...