HOOFDSTUK 1

3.5K 54 7
                                    


Zuchtend pakt Isabelle haar telefoon van haar nachtkastje af. Het is maandag-ochtend, zeven uur. Dat betekend tijd voor stage. Isabelle zit op een kappersschool in Amsterdam. Om acht uur hoort ze getoeter, Isabelle word elke ochtend opgehaald door haar beste-vriendin Fleur.

'Hey Fleurtje!" Vrolijk stapt ze de auto in.

"Hola Isa, goedemorgen, fijn geslapen?"

"Ja, heerlijk."

"Mooi, ik had een voorstel, zou ik na school mee naar je huis gaan en dan een sleepover houden?" Peinzend keek Isabelle haar bestevriendin aan. Isabelle kent Fleur al een half jaar en is nog nooit bij haar thuisgeweest, Fleur deed altijd raar als het over haar thuis ging.

"Ehm Fleur ik ben nog nooit bij je thuisgeweest." Meteen begint Fleur te stotteren.

"Ik uhh ehm, oke ik heb een broer," begint ze.

"Ik ook?" Antwoord Isabelle vragend.

"Fleur wat maakt het uit,?"

"Hij is bekend, en ik wil niet dat je alleen vrienden wilt blijven omdat ik het zusje van Matthijs ben."

"Lieve schat, ik ken geen Matthijs de Ligt." Bloost Isabelle. Fleur grinnikt een beetje.

"Je bent ook geen voetbal-fan he?" Grapt Fleur.

"Nee niet echt nee." Beiden lachen ze.

-

Na een lange dag knippen en verven ploft Isabelle thuis neer op de bank. Ze hoort de voordeur open klappen en na een paar tellen komt haar moeder de kamer in.

"Hallo schat." Glimlacht Lisanne, haar moeder.

"Hoi mam." En ze kust haar moeder op de wang.

"Fijne dag gehad?" Vraagt Lisanne terwijl ze haar jas aan de kapstok hangt.

"Jawel hoor, en ik ga vanavond naar Fleur toe goed?"

"Gezellig!" Antwoord Lisanne.

"En ik blijf er logeren."

"Leuk, hier:." Lisanne overhandigd haar dochter een tientje.

"Kan je wat lekkers van halen voor vanavond." Glimlacht ze.

"Bedankt mam."

AMSTERDAM - Ajax FanFictionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu