Lisa POV
Kringggg !!!
Aku trus bngun dri katil.Hari yg dh lama aq tunggu akhirnya tiba.Aku akhirnya bkal menamatkan zaman bujang aku di msa yg muda..uuuuyehhhhhh.
Taktau knapa hrini aq rsa bersemangat semacam je.Klaula tiap tiap hri waktu aq nk pegi skolah aq rajin mcam ni.Sejuk perut mami aq mengandung.hokhokhok.
"Lisa bangunnnnnnnn !!!"hok aloh mami ku.Baru nk berangan di pagi yg ceria ni.Tpi nanti mesti aku rindu suara mami kejutkan aku bangun lpas aq kawin nanti..huhjhuhu...nk nangis la plak.
Tiba tiba pintu aq dikuak dri luar
"Eh Lisa dh bangun?"tanya mami aq terkejut bila aq dh siap duduk atas katil.
"Dah"
"Lah tak mandi lagi ke?Majlis nk mula pkok 10 pagi . Cepat!!!jngan pulak kmu nk berkareoke dlam tandas tu."psan mami sbab dh tau aq ni jnis kaki karok.agagagaga...
"Ok mami"
Skip...
Ish mna diorang ni...dh dkat 30 minit aq tunggu.tak smpai smpai lagi
Tiba tiba pintu dikuak kasar
"Weh Lisa. Sori kitorang lambat !!" Kata jennie yg dh mcam bru habis lumba lari dngan usain bolt .sian kwan aq
"Jalan jem mcam siput babeng"kta Jisoo dri blakang
"Dh dh.jom kita siapkan Lisa ni..dh mcam bru blik dei pasar dh..nanti tak pasal pasal org ingat dia ni bru blik dri bli ikan."sempat Rosè kutuk aq (《○-○》).
Lalu mereka bertiga memulakan misi iaitu menjadi mak andam kepada Lisa
End Lisa POV
Skip...
"We aku neves ni"kta Lisa
"Lek lek. Kitaorang ada"kata Jennie cuba menenangkan Lisa
Jisoo pulak dri tdi mcam tngah cari sesuatu.
"Weh kau tngah cri apa?"tanya Rosè
"Aku tngah cari bkal suami Lisa la"jawan Jisoo.
Rosè menampar dahinya.
"Kau ni memang tak abis abis ennn"kata Rosè
"Biarlah"Jisoo brkata selambaTiba tiba Aunty Pam muncul ntah dri mna.
"Cepat Lisa"
Lalu kawan kawan lisa pon menolong Lisa dngan gaunnya.
Lisa bagaikan bidadari dngan gaunnya.Semua tetamu tidak berkelip mata memandang Lisa yg tersngat la cantik pda hri itu.Aunty Pam tidak dpat menahan air mata melihat anak gadisnya yg bkal menjadi milik seorang lelaki bergelar suami kpada anak gadisnya itu.Uncle Pam disebelahnya menenangkan isterinya.
Lisa akhirnya smpai disebelah Jungkook
Jungkook memandangnya dngan senyuman yg dpat mencairkan mna mna gadis yg melihatnya.
Lisa masih dlam lamunan ..lamunannya terhenti apabila terdengar perktaan "i do"
Lisa memandang jungkook.Mata mereka bertaut.
Lisa dengan tenang brkata
"I do"Mereka secara rasminya bergelar bergelar suami isteri.
Tiba tiba bibir jungkook mendekati dahi Lisa.Jungkook mengucup lembut dahi isterinya.Kucupan itu bertahan untuk beberapa saat.Jungkook dan Lisa kembali memandang satu sma lain.
"Lisaaaa !"jerit Jisoo
Jungkoon dan Lisa srta merta memandang kearah jisoo.
"Ish kau ni,org tngah tngok la"marah Rosè
Mereka mendekati pasangan pengantin bru itu.
"Weh tahniah weh"kta Jisoo teruja
"Jungkook kau jga Lisa ni elok elok.dia ni kadang kadang otak mereng jgak"pesan Jennie.
Lisa mencubit lengan Jennie.
"Ok"jungkook hnya membalas dngan senyuman.
Tanpa mereka sedari,beberapa org jejaka menuju kearah mereka.
"Yow"tgur lelaki yg brnama J-hope.
"Congratulations man"kta Rapmon pula.
"Thanks"jwab jungkook
"So inilah isteri kau?comel"kta lelaki yg mereka panggil Jin.
"Annyeonghaseyo . Nma sya Lalisa"
"Annyeong"jwab mereka serentak.
"Chimchim is coming"jerit seorang jejaka pendek yv sedang menuju kearah mereka.
"Woi org tngah tngok tu.tak suweg langsung"kta Suga
"Sori"Jimin hnya tersenyum malu.
"Nah hadiah kau"Jimin berkata smbil memberikan kotak yg telah berbalut cantik."Thankyou"jungkook mengambik kotak hadiah tu.
"Wee Lisa.Kitaorang pegi dlu tau.Aku dh lapar ni"tiba tiba Rosè membisik kepada Lisa
"Ok"
Slepas Blackpink dn BTS beredar,seorang jurugambar menghampiri mereka
"Mna you olang punya family..panggil dia olang sbab i nk tangkap gmbar"kta jurugambar itu."Omma,appa,mami,dadi jom bergambar."jerit Jungkook kecil kerah ibubapa mereka.
Ibu bapa mereka pun jlan menghampiri mereka dan smua bersiap sedia untuk menangkap gmbar.
"Say cheeseee"
Klick
TBC●
New part.hope korang enjoy..sori la klau ada bnyak typo.sori jgak klau hmbar.bye..jumpa next chapter.muah ciket
YOU ARE READING
CRUEL ft.JJK
FanfictionSeorang yeoja yang manis.Tetapi mempunyai suami yang bersifat dingin dan kaki pompuan:(apakah nasib si yeoja ini.nantikan CRUEL!! -------------------------------------------