1. Krocken

36 0 0
                                    

Jag stirrade på mackan som låg framför mig. Ost, smör och bröd. Men så mycket ångest.
Dethär var 7 frukosten jag hoppade över. Men jag kunde verkligen inte få ner den. Jag gav upp och slängde mackan i sopkorgen och gick upp på mitt rum för att göra mig klar för skolan. 1:a dagen på gymnasiet, vilket betyder massa nya människor. Det kan väll inte bara vara jag som vill vara extra fin första dagen i skolan.
Jag satte mig och borstade mitt långa lockiga blonda hår och sminkade mig lite lätt, inte för mycket.
Sen öppnade jag min garderob för att hitta nåt passande att ha på mig. Det fick bli en svart/vit randig of shoulder top och ett par högmidjade svarta jeans. Jag kollade klockan och såg att jag var tvungen att gå om jag inte skulle komma försent första skoldagen. Jag hoppade ner för trappan och satte på mig mina vita Nike air skor och min skinnjacka och grabbade nycklarna och stack.
Efter ca 10 min kom jag fram till skolan, det var en stor tegelbyggnad som inte direkt såg så inbjudande ut. Medans jag styrde mina steg mot skolporten kollandes i min mobil kände jag hur nån sprang in i mig och hur jag sen landade på asfalten.
- Hallå??? Gick det bra??? sa en främmande röst. Jag öppnade försiktigt mina ögon och kollade in i dom finaste blå ögon jag någonsin sett. Den främmande människan sträckte fram sin hand och med ett fast handslag hjälpte han mig upp. Vi stod mitt emot varandra i några sekunder när han öppnade sin mun och sa:
- Tja, jag är Dante. Dante Lindhe. Förlåt att jag sprang in i dig, hoppas att jag inte gjorde dig illa. Han log och jag tror att det var det finaste leendet jag någonsin sett.
- Åååå hej Dante, jag är Mikaela. Det är lugnt jag klarade mig fint. Sa jag tillbaks.
- Vilken tur.
Han log klurigt mot mig och fortsatte sen:
- Men du, för att gottgöra dig så kan jag väll få bjuda dig på en fika efter skolan?
Jag nickade till svar medans jag kände paniken komma.
-Fint, då säger vi så. Sa han
Vi stod och bara kollade på varann tills 3 killar kom ut genom porten och skrek:
-Hörru Dante kom nu, vi vill inte få skolk första dagen!
-Aja då ses vi sen då kl.14.00 utanför porten. Hörs! Sa Dante.
Så vände han och gick till dom 3 andra killarna.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 13, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Stan e mörk Where stories live. Discover now