Heliq:eli aku nk tanya sape kanz?nape ko nmpk benci dkt dia?
Eli menggigit bibir nya
Heliq:eli...
eli:mmm tk de sape...Saje aku tunjk reaksi aku kat dia...Sbb lain mcm dia pndang akuHeliq curiga tk mungkin dia saje buat begitu dia tak percaya kata ii eli dia tahu eli menipunya...
Heliq: jawab betul ii eli..
HEliq mengeluarkn suara tegas..
Eli:betullah ape aku nk tipu..
Heliq senyum sinis..
Heliq:dari riak wajah ko aku tahu ko tipu aku..
Eli menelan air liur nya..
Heliq:jawab eli!!
Eli:nape ko sebok sape dia tuhh
Heliq:aku sebok sbb aku suami ko!!
Eli:dh lah mls aku nk lyn..Eli pun pergi ke blk nya berehat penat menari tadi nereka semua dh blk..
Heliq mengeluh
Keesokn hari..
Eli yg lengkap dengn dengn t-shirt lengn pendek seluar jeans hitam rambut diikat satu dan berkaca hitam.Eli menyelitkn pistol nya itu di poket seluar..Eli:aku gi dulu...
Heliq terpana dengn pakaian yg kelihatan seperti org polis...Heliq:ok
Eli menyalm tangnnya..
Eli pun bergerak ke kereta dan menghidupkn enjen kereta lalu pergi ke pejabat ibu polisHeliq pula mengidup kn enjen lalu pergi ke sekolah..
......
Sampai pejabt ibu polis beberape anggota polis perempuan mengatakn dirinya segak dengn memakai begitu dengn berkaca mata..
sampai blk mesyuarat eli menguak pintu itu lalu msk...
Eli:sorry late
Daddy:tkpe sila ddk
Eli pun ddk yg disediakn oleh i.Liza
Daddy:ok blh kita mula?
Mereka mengangguk
Daddy:baik...kita ade mesyuarat sangt penting kali ni jadi kamu semua beri perhatian...
Mereka tekun mendengr ape yg daddy ckp di hadapn beberapa anggota polis mengangguk mendengar percakpn daddy..
setelah 3 jam mesyuarat mereka bersurai....Eli dan anggota polis termsk eriq mengambil tempat masing yg tlh diarahkn oleh eriq...Mereka memerhati pergerakn musuh di banglo usang itu..
eriq:clear..Ok mask
Mereka semua mask dengn senyap agr tidak kantoi..ELi terlebih dahulu mask ke dlm rmh itu..Sampai tingkat atas...
Bang!
Eli menembk musuh di hadapn nya yg ingin menembaknya...Beberapa musuh datg ke arah eli...Eli menumpaskn mereka hingga mereka lunyai..eli dan eria sampai ke satu blk dan eriq memberi isyarat menendang pintu itu..Eli pun menendang pintu itu kuat hingga tertanggal pintu itu beberapa orang terkejut
Eli:jangn bergerak kami polis serahkn diri kamu semua..Beberapa orang melarikn diri tapi dapt ditangkap oleh anggota polis ade yg kena tembak dengn polis kerana melarikn diri..
Mereka semua mengangkat tangn anggota polis menggari tangn mereka lalu membawa ke balai..
.........Asl eli tk dtg ek?-desis hati kanz-
Rina:weyh liq asl dia tk dtg?
Heliq:dia ade hal..
Rina:ouhh
Fiqah:weyh rina...2 hari lagi kita akn buat pertandingn tu weyh..
Rina:siyes ah pehhh debr doh aku...
Fiqah:tau tk pe..Rasa nk meletop jantung aku ni..
......
2 pagi baru eli balk...Eli kelihatan sangt penat apa kn tidak tadi mesyuarat 3 jam,ade kes kat johor pastu mesyuarat lagi,Kerja yg susah untuk menjaln kn erhh stressEli Pun membersihkn diri usai membersihkn diri eli mengenakn singlet dan seluar pendek..Kelihatan heliq tidor lena di atas katil itu..Eli sudah kuyup menahn mata untuk tidor lalu dia pergi ke katil lalu tido..
Heliq:eli bangun...
Eli tidak memberi respon
Heliq:heyy bangun
eli:jangn lh kacau, aku penat please bagi aku masa untuk rehat aku penat sangt ni...-eli memberi arahn tpi nmpk tegas di situ-
Heliq:tk de ii bangun siap ii gi seklh...
Eli:tlglh fahmm aku penat ko tahu tak!..
heliq:tk kesah ko pent ke ape ko bangun mandi
Eli:k fine!
Eli menahn air mata nya sungguh dia penat sangat...
Heliq pun memakai baju seklh nya
Usai eli siap mereka pun trn ke bawah
Eli hanya mendiamkn diri mals mahu bercakp..Ya allah sungguh aku penat hari ni-nangis hatinya menhan penat-
Heliq:nape ko diam?
eli:tu bkn masalh ko!
heliq hanya diam ,eli memandang luar tingkap...Sampai seklh..
Rina:morning eli
Eli:morning-jawab mals-
Fiqah:dah jom..
Mereka pun naik ke class..Kels sangt bising sbb ckgu tk de...
Eli hanya mendiamkn diriAaaaa!!penatnya
Tiba ii kanz datg ddk ditempat nya
Kanz:nape awk tk dtg semalm?saye rindu awk tahu tak...Saye rindu awk.,.Saya cintakn awk, saye sayng awk,blk nanti kita keluar nak?pergi wayang?jom?saye rindu kenangn kita masa dulu..
Eli menghentak meja dengn kuat menyebabkn semua senyap dan terkejt termask kanz..
Eli:ko boleh senyap tak?bingitlah telinga aku dengar.Please..Aku penat sangt hari ni jngn ganggu aku...Serious aku PENAT!!sekali lagi ko ckp ko aku bunuh fahm ak?!!
Eli memndang kanz dengn pandangn membunuh
Semua terdiam...
fiqsh:el---
Eli:shut up!!
Eli menengking ke pada fiqah
Eli meraup muka nya kasar lalu ddk dan trs meletak kn kepala nya di lengn lalu memejamkn mate..Rina:eli pertandingn tu lagi dua hari je weyhh
Eli:k korang dh tahu kn cara rentak?
Mereka mengangguk laju.............
Sampai rumah eli membersih kn diri lps bersihkn diri eli trs pergi ke katil lalu tido,ingin menghilangkn rasa penat yg amat...
Heliq:tido?Eli smlm ko blk kol bape?
Eli:2 pagi dah pegi aku penat aku nk rest..
Heliq mengangguk dan trn ke bawah tengk tv..Sedang heliq menonton tv kedengarn loceng rah berbunyi
Ting tong
Heliq pun membuka pintu dan melihat mummy,daddy,mama,papa,eriq dan eliq datg ke rumah nya dengn membawa beg baju....
Heliq:eh mummy daddy papa mama abg eliq abg eriq msklhMerek pun mask
Mama:mana eli?
Heliq:hmm kat ats tido
Mummy:laa tido plk gi kejt dia
Heliq pun naik ke ats tapi di tegir oleh daddy
Daddy:biarlh eli tu tido dia tengh penat sangt tu..Semalm kan banyk kerja dia yg kena buat...
Eriq:betul tu biarlh adik berehat dia penat tu semlm 2 pagi baru blk...
Mummy:ha yelah...6.00 ptg
Eli pun bangun dari tdr lalu pegi ke blk air untuk basuh muka...Lalu trn ke bawahMama:ha dh bangun pun menantu mama ni..
Eli:eh mama ngn korang semua ni buat pe dtg sini?
Eliq mengetuk kepala adik nya ituEli:aduh sakit ah
Eliq:kan nanti ade pertandingn tu so kita orang nk tengk persembahn adik..
Eli:ouhhh hehe ingt apeMummy menggelengkn kepalanya
Eriq:seronok tido?
Eli:mestilah best au dpt hilangkn rasa penat baru org nk cuti pastu ade lak orang tu pakse dtg seklh...Erhh rasa nk nangis...Sungguh penat..Mereka semua hanya menggeleng kepala..
Ha.....Best tak sis harap korang terhibur hehe....Jangn lupa vote dan follow...
#sistadeidea
YOU ARE READING
DAK BARU ITU POLIS?!
RomanceTuan Elina hazriqa ialah inspektor termuda di negara.Elina seorang inspektor yg cekap,berani,bijak dan seorang yg cantik.Segala tugasan yg sukar pada nya semua telh melksanakn dengn baik.Elina hazriqa ade abang yaituTuan Eriq Hazriq.Abangnye juga se...