bab 1

50 4 0
                                    

Rabu (22/8/2018)

Pada hari rabu akan bermula satu hari dimana semua orang Islam melakukan ibadah qorban.

Pada malam ini juga semua ahli keluarga saya akan balik ke Rumah sye sbb ummi sye anak yang pertama.knp meraka semua balik ke Rumah ummi?. Sbb aki Dan Tok wan sye sudah menghadap ilahi pada tanggal (23/5/2013)akibat kemalangan jalan raya.

Semua yg balik ke rumah ummi adelah keluar belah ummi sahaja. Sbb abi sye ank tunggal.

Apabila keluarga belah ummi sudah sampai kami anak beranak mengalu-alukan kedatangan meraka.

Sye paling tak suka bila lihat abg azmerr..kerana dia akan peluk sye kuat2 itu yang menyebabkan sye kurang selase terhadap dia. Abg azmeer ank kepada Mak su saye. Mamang tak di nafikan abg azmeer cukup hansome,putih,badan sado,muka licin boleh dikatakan perfect lah abg azmeer ni....aaah asal aku puji dia ni lebih2

Boleh nk dikatekan abang-abang kakak-kakak sedara sye semua handsome2 semua cantik2.. Kakak sye yg dua org tu bila dh dapat geng dia mulalah perangai membawang2 dia datg hahaha..abg sye yg sorang tu bila dh dapat geng sekepala dgn dia mamang lupa lah dgn adiq dia yg comel ni hehehe...sorry ter puji diri sendiri pulak.....sye ape lagi mamang jadi buruan meraka lah kejab2 akak tarik sye kejab2 Abg tarik sye.....biasalah ank bongsukan mestilah jadi buruan kan...


Makcik2 sye semua sudah ke dapur untuk menolong ummi sye masak untuk pagi raya haji.u "adiq mai sini"ummi panggil. " Ye ummi adiq pi"sye. "Adiq boleh tolong ummi" ummi . "ye boleh ummi" sye.  "Tolong panggilkan kakak kamu yg ade kat dalam bilik tu" ummi.  "Baik ummi" sye.

Lalu sye naik keatas untuk panggil kakak2 sye and akak sedara sye .  "assalammualaikum" .sye memberi salam.  " wakalaikumussalam" .jawab kakak Ku ini.  " ye adiq Ade ape ni" Tanya kak Adriana. "Ummi suruh semua kakak2 dalam ni tolong ummi kat dapoq masak" jawab Ku.  "OK"jawab meraka serentak.

Lalu meraka pun turun ke bawah untuk masak padan muka hampa .tidak lama kemudian abi pulak yg panggil " ye abi Ade ape"tnya Ku.  "Tolong panggil abg kamu dgn abg sedara kamu tu" pintah abi."OK " balasku.  "Kesian pakcik2 rizal ni penat jaga lemang ye" sambung Ku.lalu sye pon panggil abg2 kesayangan Ku ini.lalu meraka pon turun.

Kami tiap2 tahun raya haji kami akan buat macam ni. Meria dia dh mcm malam raya.

So guys ni lah bab pertama untuk kasih hidup Ku.jagan lupa vote k.kalau suka comen je kalau x suka pon comen. Mohon tunjuk ajar .sbb sye baru lagi dalam bidang Novell is ni.jgn kecam ye.kalau Ade yg tertaipo mmaf yer.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 19, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

kisah hidup akuWhere stories live. Discover now