"Alif Ba Wau Ta Wau,Abuto!".
Member aku berdekah gelak sebab aku pergi cakap dekat makcik kantin cenggitu.So,what?Makcik kantin je lah.
"Weh,Nabila.kau hebat gila doh!!"Si Fara dah tergelak tepuk meja.
"Eii,ofkos.this is me lah!I am me okay!Bukan ayam mee dato' vudu pinkish tu!"aku gelak pastu makan roti sosej yang dah beli tadi.
"Tapi kan,kau tak dek rasa bersalah ke??"ya,itu dia keluar ayat si Asyiqin alim you alls.
"Bersalah??Hell no!Hidup kena swag macam Suga Bitiyesh kayy!"aku pon felip hair almaklumlah tak pakai tudung.
Mohon hempuk guna kamus dewan gais.
"EII,ninggal binti sila lahh!!!"Fatin menjerit.
"WEH,KAU TAHU TAK SUARA KAU MACAM TUPAI BERSIN SAMBIL MENJERIT??!SAKIT TELINGA AKU BAHAGONG!Dah lah duduk sebelah aku!Spesis dajjal tol lahh kau nih Fatin"Najwa memekik.
"Sedajjal dia pon,dajjal lagi hengko beb!"aku terus mengutuk si Najwa.
"UWUUUU!!INFIRES MANN!!!"meja tempat kitorang rehat lahh paling riuh.Habis digendang meja tu macam bapak kitorang punya meja.
Ni life aku dengan member.Satu sekolah kenal kitorang sebab perangai tak normal,savage af dengan suka kacau orang.Btw,kitorang semua umur 17 tahun dan bakal Spm tapi kesah hape kitorang??!
"Weh,korang ingat tak yang haritu??Yang pasal dak ii Form 3 tu??"Asyiqin terus tanya kitorang soalan yang straight to the point no belok belok dan no simpang simpang.
"Ohh,yang tu.Ofkos ingat wehh!!memori berharga beb!"Kitorang terus gelak tak ingat dunia.
"Bila aku ingat balik macam,What the fish!"Najwa gelak macam pontianak mengilai.
"Kann?!aduhh,berdekah aku gelak bodoo!!dah lah!itu semua dark past beb!"kitorang gelak lagi sebab tu.
Cenggini ceritanya,
Pada suatu hari,babi-babi bersayap 50 warna pink berterbangan dan ditampar dengan angin.
Kitorang pon datang sekolah macam biasa,tapi yang tak biasanya kitorang bawak buku form 3 kat tangan.
Kitorang dak ii Form 5 so teka lah nak buat ape..
So,perhimpunan pagi mula dan lepas 15 minit pon habis.
Jadi,exam percubaan F3 akan mula.Tapi kitorang pon bodo ii gi masuk sekali dewan tu.
Kitorang pon duduk diam diam buat bodo lah kat kerusi meja tu.Cikgu masuk untuk cek kehadiran dan bagi kertas.
"Baiklah murid ii ku yang tak disayangi!Cikgu nak bagi kertas dan nama kamu ada ditulis diatas kertas.Kalau nama salah bagitau cikgu yek!"cikgu pon bagi kertas kat ketua dan suruh dia agihkan.
Kay,nak gelak satt😂😂dak F5 amik percubaan PT3 F3😂😂
Kitorang yang duduk kat belakang sekali amik kertas tu.Kesah hape,sepatutnya dia yang bagi tapi kitorang amik..Excellent kann??
Sebenarnya,kitorang bawak sekali buku teks F3 masuk dewan.😂😂bodo lagh!!
Pastu,exam pon mula.Kitorang pon jawab sambil tengok buku teks cari jawapan.
Cikgu yang jaga tu pon dah tengok kitorang pelik tapi dia bodo sangat tak sedar yang kitorang ni dak ii F5😂😂Booo,cikguu!!
Pastu,ade cikgu lain yang ganti cikgu tu.Kitorang buat dek je dan salin jawapan yang ada dalam buku teks.
Tetiba,cikgu tu amik rotan dan hentak meja dia.Semua dak ii F3 yang ada dalam tu terkejut lah sebab tetiba je cikgu tu hentak rotan kat meja dia.
Pastu,cikgu tu datang kat meja aku dengan member aku sambil bawak rotan.Terkezut eden!
"KAMU BERLIMA NI KENAPA TENGOK BUKU TEKS NI HAHH??!!NI KAN TENGAH EXAM MANA BOLH TENGOK BUKU TEKS!!"dan ye,cikgu tu guru disiplin tapi kesah hape kitorang...
"Kenapa cikgu nak marah kitorangnye??"aku menjawab sambil pandang cikgu lelaki tu pastu tiup kuku dengan penuh gediks kalah sundal kat kelab.
"KAMU TANYA SAYA KENAPA???!!!KAMU SEDAR TAK YANG KAMU DAH LANGGAR PERATURAN YANG TAK BOLEH BAWAK BUKU MASUK DEWAN PEPERIKSAAN???!!KAMU SEDAR TAK??!"cikgu tu tunjal kepala aku dengan penuh 'Kesopanan' dan 'Kesusilaan'.
"Kitorang tak langgar peraturan pon cikgu!"Fara menjawab bagi pihak aku.Aww,thanks dear!Nanti I lanja cendol Makcik Rokiah.
"INI YANG KAMU KATA TAK LANGGAR PERATURAN??!"cikgu tu ready nak sebat si Fara tu.Muka cikgu tu dah ketat gila,seketat seluar pendek Tzuyu😂😂
"DAH YELAHH!!KITORANG NI DAK II FORM 5 CIKGUUU!!HALAMEKK!!SEBABTU SAYA KATA KITORANG TAK LANGGAR PERATURAN!!KITORANG DAH 2 TAHUN LEPAS JAWAB EXAM NI CIKGU!!halamek cikgu,bapak tak swagg!!AHAHAHHAHAHAHAHAAHHAHHAHHAHHHAHAHAHAHA!!!DANKEE BUUUU!!"aku terus menjerit dan kitorang pon lari keluar dewan exam...
"Berdekah aku bodo!!Cikgu tu muka ketat gila time tu!!"kitorang still gelak pastu masuk kelas.😂😂
Dan,jadi attention satu kelas.
"Weii!dak queenka dah sampai!!hampar karpet merah tu woii!!"si Fareez melalak kat Haziq yang ade kat belakang kelas suruh hampar karpet merah.
Karpet hitam sehitam hati kau tak dek??😎Teringat black heart unb...
~SKIP~
"Bella dah balikk!!I'm home baby!"aku melalak bila sampai rumah.
"Waalaikumsalam"tetiba dengar suara garau tapi kira lembut lah jugak.
Asal dengar macam suara orang umur 20 an je??Jangan kata nak aku..😏mohon tampar guna belut..
Aku terus terpaku and guess what??
Aku nampak sorang mamat Korea depan pintu rumah aku.Btw,aku pergi balik sekolah naik motor.
Terkezut aku babi!
"Ehh,kau sapa???!!salah masuk rumah ke woii?!!"aku dah ready nak pukul dia guna hos getah mak aku.
"Emm,saya pon tak tahu.Lagipon,saya nak tanya.Ni rumah anak Uncle Fahrin ke??"tanya mamat Korea tu.Dia ada gi bunny siaa!!Type ideal aku..
Aku tinggal kat rumah banglo ni sorang ii.Rumah ni,ayah aku yang bagi.Kaya beb..😳
"Alhamdullillah!Syukur padamu Ya Allah.Akhirnya jumpa jugak!Nama awak Nur Ain Nabila kann??"tanya dia lagi.
"Haah,kenapa??".
"Jumpa jugak jodoh!Assalamualaikum,nama saya Tengku Daniel Farhan,panggil Daniel dan ayah awak hantar saya pergi sini untuk jaga awak!"Mamat nama Daniel tu buat muka lega.
"HAHHH??!!!".
Bala datang dahhh!!!
YOU ARE READING
Jodoh Dengan Si Alim (다니엘) [H]
FanfictionKisah seketul manusia. Perangai setan dan dajjal berpisah tiada dari dia dan kawan kawan sehanat,seserai,sebabun. Dan,disebabkan ayah dia jugak dia terpaksa hidup dengan si alim agama yang jugak orang Korea hensem hawt,author terbakar tauu! Dia mema...