(A:Pasang lagu tu dalam chap ni.Kalau ada lagu ni dalam playlist,korang ulang banyak kali)
Sebelum Nabila jatuh...
Daniel POV
"Niel,kau makin berubah kau tahu tak???"
Aku pandang Jisung ngan Minhyun yang ada kat depan aku.
Pejabat.Tempat aku bekerja.
"Kau.....makin jauh ngan Allah"
"Tch,kau sape nak tegur aku???"
Aku pandang Minhyun hyung yang menggenggam penumbuk dia.
"Aku,HYUNG kau.Jadi,aku ada hak nak tegur kau.Kau tu dah SESAT!!!!"
"Jadi???"Aku belek sikit fail klien.
"Astaghfirullah,ya Allah!Kau sabarkan lah aku ni ya Allah!"
Jisung menadah tangan dan pandang atas.
"Hyung ni pehal???Kat atas tu siling"Aku tongkat kepala aku dan pandang Minhyun yang renung aku tajam.
"Kau...."Minhyun dengan mata merah tahan menangis pandang aku,geram.
"Aku???Kat sini je.Pehal?"Jisung bulatkan mata bila pandang aku.
"KAU SEDAR TAK KAU BUAT APA SEKARANG NI??!!!BOTOL ARAK MERATA II KAT RUMAH KAU,PEREMPUAN MANA YANG KAU BAWAK BALIK DAN,KAU!!TAK SOLAT!!KAU DAH TERPESONG!KAU TAK BAYAR ZAKAT,KAU TAK CARI ISTERI KAU DAN KAU TAMPAR ISTERI KAU HARITU!!KAU TAK USAHA CARI ISTERI KAU TAPI KAU PERGI KELUAR DENGAN BETINA MANA YANG KAU BAWAK KAU TAHU TAK???!!!!AKU DAH LAMA SABAR DENGAN KAU TAPI MAKIN DIBIARKAN MAKIN PERANGAI SERUPA HARAM,KAU TAHU TAK TENGKU DANIEL FARHAN!!HATI KAU DAH HITAM!!"
Minhyun hyung....
Ni..
Bukan Minhyun dan Minhyun tak pernah tengking aku,macam ni.
Aku tengok Jisung yang terkejut dengan Minhyun.Aku ketap bibir dan bangun nak keluar.Tapi,Minhyun tahan tangan aku.
"Aku tak habis lagi dengan kau...."Minhyun pandang aku tajam dengan mata merah dia.
"JANGAN KAU BERANI LANGKAH KAKI KAU KELUAR DARI PEJABAT NI!!"Aku baru nak bukak pintu.
"Dahlah tu,Minhyun.Kita biarkan lah Daniel ni dulu.Nanti dia sedarlah tu dia buat apa"Jisung pegang bahu Minhyun dan goncang sikit.
"Hyung,lepas!!!KAU,DANIEL!!"
Aku angkat kening aku pandang dia.
"KALAU APE II JADI KAT NABILA,MEMANG AKU TAK MENGAKU KAU JADI KAWAN AKU!!KAU DAH SESAT,HATI DAH HITAM,TAPI TAK BERUBAH JUGAK!ISTERI LARI,BUKAN NAK CARI TAPI SIBUK CARI PEREMPUAN LAIN!!MEMANG PATUT PON NABILA TINGGALKAN KAU!!KALAU NABILA NAMPAK KAU MACAM NI, AGAKNYA APA PERASAAN DIA??!!KAU JAWAB SEKARANG!!"
Aku pandang Minhyun.
Dia main nama Nabila....
"Hyung,aku tak kesah lah hyung suka dia tapi yang aku tahu aku dah dapat Nabila dan hyung terlambat.Nabila tak notice hyung,kalau hyung nak tahu"
Aku pandang Minhyun dan terus teringat yang time Nabila sebutkan alahan diorang dan aku.
"Kau kata dia tak notice aku??Dahtu,time kau pergi kerja sebelum ii ni,kitorang datang rumah kau dan Nabila ada je nak luahkan macam ii kat aku.Nah,tu tak notice lagi ke??Allah yang ada kat atas tu notice kau,tapi kau?? Langsung tak"
YOU ARE READING
Jodoh Dengan Si Alim (다니엘) [H]
Hayran KurguKisah seketul manusia. Perangai setan dan dajjal berpisah tiada dari dia dan kawan kawan sehanat,seserai,sebabun. Dan,disebabkan ayah dia jugak dia terpaksa hidup dengan si alim agama yang jugak orang Korea hensem hawt,author terbakar tauu! Dia mema...