Malam ini sungguh hening.Bulan penuh yang terhias cantik didada langit langsung tak mencerminkan apa yang terisi dalam hati Yeon Oh sekarang.Dia hanya memeluk tubuh dan bersandar di pokok pine.Dia masih belum menerima hakikat bahawa tangan kecilnya yang pernah digenggam erat oleh ibu dan ayahnya suatu ketika dulu membawa malapetaka dalam hidupnya.
Seketika kemudian,dia mengongoi sedih.Air mata yang sedari tadi bercucuran dan hampir mengering dipipi kini menghamburkan dukanya.Dia tak sanggup menghadapi dunia ini lagi.Dia menekup muka dengan telapak tangannya.
Tak semena-mena angin bertiup kencang,seakan ada jeritan batin yang memarahi dan mengutuk dirinya.Yeon Oh menggeleng kepala berulang kali tatkala bisikan amarah itu semakin kuat dipendengarannya.Air mata semakin lebat membanjiri pipi.
"Tak!Tak!Aku tak salah!"
"A-aku tak berniat nak bunuh mereka berdua!Aku tak tahu kenapa jadi macam ni?!"
"Aku tak tahu apa yang berlaku pada diri aku sekarang.."
"Aku hanya mangsa..A-aku..teraniaya..Yeon Oh tak salah.Yeon Oh tak pernah berniat nak buat macam tu pada appa,pada omma..mianhae.."
Tiba-tiba kepala Yeon Oh dielus lembut.Dia ketakutan dan lemah.Dia cuma mahu belaian kasih sayang.Kepala didongakkan ke arah empunya badan.Kegelapan malam menyukarkan pandangan Yeon Oh.Ditiliknya lagi wajah itu.
Omma ke tu? bisik hati kecilnya.
Berpakaian serba putih dengan topi jerami berwarna hitam,Sehun mengerutkan dahi.Dia tak pernah melihat manusia berkeliaran di hutan lebih-lebih lagi waktu dinihari macam ni.Dia terganggu dari lenanya setelah mendengar bunyi esakan wanita yang menarik perhatianya.
Saat wajah itu mendongakkan kepala,Sehun terpana.Wajah kecil itu mirip seseorang.Seseorang yang dirindui dan telah lama pergi bertahun lamanya.Ini seakan dejavu..
"Kau..siapa nama kau?"soal Sehun.Sungguh dia tertanya-tanya apa tujuan gadis kecil seperti ini menghamburkan tangisan di kawasan yang sangat berbahaya bagi manusia.
"Nama saya Yeon Oh....Ji Yeon Oh.." jawabnya setelah agak lama berdiam diri.
Sehun terkelu.
Dan saat itu,memori Sehun menyerang mindanya bertubi-tubi.
YOU ARE READING
Second World // Oh Sehun
FanfictionDosa lama menjerut lehernya,kenangan manis mengguris hatinya,dan kisah lama menghantui hidupnya. Amalan dan pahala giat dilakukan,masih tidak mampu menebus dosanya 400 tahun yang lalu. Syaitan tanpa dosa dilahirkan semula,bakal merungkai kisah silam...