{Jade}
Vandaag is de 1-year anniversary van Jartin, zoals mijn vrienden het noemen. Jartin: Jade en Martin. Martin en ik kennen elkaar al sinds we vijf waren, maar we zijn pas een jaar een stel. Ik weet zeker dat hij iets leuks gepland heeft. De laatste tijd is hij vaak weg, dus hij zal wel iets speciaals gedaan hebben, voor mij.
'Jade!'
Ik schiet uit mijn gedachtes en kijk Sabrina, mijn beste vriendin, aan. 'Ja?'
'Ik vroeg je iets.' Zegt Sabrina.
'Oh, wat dan?'
Sabrina zucht. 'Laat maar, ik ga dat niet nog eens vertellen.'
'Nee, S, wat is er?' Vraag ik.
'Ik vertelde je dat Valorie me mee uit heeft gevraagd.'
Mijn ogen worden wijd. 'Serieus?'
Sabrina knikt en een glimlach verschijnt op haar gezicht. 'Long story short, zal ik die rode jurk aantrekken, of de zwarte?'
'Rood.' Antwoord ik vastberaden. 'Daar lijk je heel sexy in.'
'Top. Ik app je vanavond, oke?'
'Go get her, tiger!'
Sabrina lacht en geeft me een knuffel, waarna ze op haar fiets stapt en vertrekt.
Ik pak ook mijn fiets en fiets naar huis, waar ik mijn tas in de gang neergooi en daarna gelijk door fiets naar Martin's huis. Ik heb hem vandaag niet zo heel veel gezien, jammer genoeg. Hij is nooit goed geweest in liegen.
Wanneer ik aanbel opent zijn broer de deur.
'Hey Jade. Martin is boven.' Zegt Tanner.
'Thanks.' Ik loop naar binnen en ga gelijk door naar boven. Langzaam open ik de deur van Martin's kamer, maar de verrassing die ik daar aantref had ik nooit verwacht. In zijn bed ligt Noa, Martin's buurmeisje, half naakt bovenop hem.
Verbaasd staar ik naar de scène terwijl Noa van Martin af gaat en Martin snel een broek aantrekt en naar me toe loopt.
De tranen rollen langzaam van mijn wangen.
'Ik kan het uitleggen, Ja-'
'Happy anniversary, dick.' Ik duw hem van me weg. 'Serieus?' Schreeuw ik naar hem.
'Jade...'
Woedend staar ik hem aan. 'Was ik niet goed genoeg voor je?! Ik vertel je in alle vertrouwen dat ik me onzeker voel over mijn lichaam en daarom niet...' Ik moet even pauzeren omdat mijn adem opraakt. '...dus dan duik je maar met haar in bed!'
Ik wijs naar Noa, die beschaamd op het bed zit.
'Jade, ik wist nie-' Begint ze, maar ik kap haar af.
'Je wist het dondersgoed.' Snauw ik.
'Hij zei dat het uit was tussen jullie!'
Ik lach en wijs naar het prikbord dat aan de muur hangt, vol met foto's van mij.
Martin legt zijn hand op mijn arm en neemt een stap dichterbij. 'Jade, geloof me al-'
Ik sla hem in zijn gezicht. 'Het is uit.'
Ik draai me om en storm de trap af, waarna ik de voordeur achter me dicht sla en op mijn fiets naar huis race.
Wanneer ik net een uur thuis ben belt mijn moeder, vragend of ik iets voor haar kan ophalen en dan naar haar werk brengen. Ik pak mijn sleutels en stap op de fiets. Bij het juiste adres bel ik aan. Een blonde vrouw opent de deur en glimlacht naar me.
'Jij bent hier vast voor de microfoon.' Zegt ze.
Ik knik. 'Ja.'
Ze draait zich om en haalt een pakje tevoorschijn. Ik neem het van haar aan en stop het in mijn fietskrat.
We zeggen elkaar gedag, waarna ik naar de grootste concertzaal van Nederland fiets: The Ziggo Dome. Ik parkeer mijn fiets en loop met de doos naar de artiesteningang.
Mijn moeder heeft een heel belangrijke baan bij The Ziggo Dome: ze zorgt ervoor dat alle concerten soepel verlopen, zonder problemen. Door haar werk is ze vaak niet thuis, maar dat vind ik niet heel erg. Ik zoek haar vaak genoeg op en help haar.
De guards bij de deur, die me na al die jaren inmiddels wel kennen, laten me meteen binnen, waarna ik de doos met de microfoon neerzet bij het podium. Waarom die van een random adres in de stad gehaald moest worden snap ik ook niet?
Ik loop het podium op en staar naar de lege zaal. Vanavond staat het hier vol met duizenden mensen.
Van de andere kant komt Will, mijn moeder's assistent en mijn favoriete persoon hier.
We geven elkaar een high-five, waarna hij meteen doorloopt. Duty calls.
'Hey!' Roep ik. 'Wie treedt er vanavond op?'
Een paar seconden later roept een mannelijke stem: 'Shawn Mendes!'
Oh, hij is cool. Nervous is een leuk nummer.
'Dank u!' Roep ik terug, waarna ik het podium afloop en richting de loungeroom ga. Ze hebben daar altijd heerlijke drankjes en hapjes.
Wanneer ik naar binnen loop zie ik een paar mensen in de hoek op de bank zitten, maar ik kijk niet om en loop regelrecht naar de koelkast.
'Excuse me?' Vraagt een vrouwelijke stem wanneer ik met lust in mijn ogen in de koelkast sta te turen, op zoek naar iets te drinken. In mijn ooghoek zag ik ook die hapjestafel en het zag er weer heerlijk uit. Ik meende zelfs bitterballetjes te zien, mijn favoriet.
Ik draai me om en zie een vrouw voor me staan. Ze glimlacht ongemakkelijk. Achter haar op de bank zit... Shawn Mendes. Hij is knapper in het echt.
'I'm sorry, who are you?' Vraagt de vrouw aan mij.
'Oh, I'm mrs. Thomas' daughter.' Antwoord ik, dan weten mensen altijd meteen waar ik het over heb. Ja, mijn vaders achternaam is Thomas. Hij komt uit Engeland en woont daar ook. Mijn ouders zijn nog wel samen en hebben elkaar ook ontmoet in Nederland, maar mijn vader kon een veel betere baan krijgen in Engeland. We hadden het geld hard nodig, dus verhuisde hij vijf jaar geleden naar London, waar hij nu nog steeds is.
De vrouw knikt. 'Oh okay. Uhm, I'm Lauren,' ze draait zich om en kijkt naar Shawn, die al is opgestaan en naar ons toe komt lopen. 'This is Shawn.'
Hij steekt zijn hand uit, die ik schud. 'Jade.'
'Are you British?' Vraagt Shawn.
Ik schud mijn hoofd. 'My dad is, though.'
'You have a pretty strong British accent when you talk.'
'I know. I go to London often with my dad. It happens.'
Net wanneer Shawn weer iets wil zeggen komt zijn manager, althans ik denk dat het zijn manager is, de kamer binnen en zegt dat hij mee moet komen.
'I'm coming. Nice to meet you, Jade.' Zegt Shawn, wanneer ze alle drie de kamer uit lopen en mij alleen laten... met de hapjes!
Twee uur later is het concert van start gegaan en zingt Shawn voor de gillende fans in de zaal.
Ik sta aan de zijkant en kijk naar het concert terwijl ik meezing met een paar hits die ik in mijn Spotify playlist heb staan.
'Hey.' Zegt mijn moeder, die opeens achter me verschijnt. 'Ik zag dat je verdrietig was. Wat is er?'
Ik zucht en voel een traan over mijn wang stromen. 'Ik wil er niet over praten.'
Mijn moeder knikt en omhelst me. 'Je kan me alles vertellen. Dat weet je.'
'Ik ben er nog niet klaar voor.'
Ze knikt, geeft me een kus op mijn voorhoofd en loopt dan weer weg.
Na het concert is afgelopen slenter ik door de gangen van het reusachtige gebouw. Het is letterlijk een doolhof hier.
'Jade!'
Ik kijk op en zie Martin aan het einde van de gang staan. Ik draai me om en loop de andere richting in, maar hij haalt me al snel in en gaat voor me staan. Hoe is hij hier überhaupt binnengekomen?
'Luister naar me, alsjeblieft.'
De tranen stromen over mijn wangen terwijl ik hem op afstand houd.
'Raak me niet aan.' Zeg ik snikkend.
Martin pakt me bij mijn arm, zodat ik niet weg kan lopen. 'Het was niet mijn bedoeling, Jade.' Zegt hij. 'Echt niet.'
'L-laat me los.'
Hij staart me met verdriet aan. 'Ik was dronken, Jade.' Wat is hij een goede acteur. Ik zou hem bijna geloven. Hij hoeft de act niet op te zetten, ik kan hem toch niet zien door het gordijn van tranen.
'Laat me los.' Zeg ik nog eens.
'She told you to let her go, dude.'
Martin schrikt van de plotse stem. Ik duw hem weg en ga bij hem vandaan staan.
Shawn staat in de gang en kijkt hem boos aan.
Snel kijkt hij naar mij om te zien of ik dat ook echt tegen hem zei, ik knik.
'Stay out of it, Mendes.' Snauwt Martin.
'She's clearly done with you, man. I don't know what happened between you but it's obvious she doesn't want you to treat her like that.'
Martin negeert hem en draait zich naar mij om. 'Jade-'
'Hey! I am talking to you!' Roept Shawn. 'Leave, now, or I'm calling security.'
Martin zucht en draait zich terug naar Shawn. 'Can you just shut up? I'm trying to talk to her.'
'And she clearly doesn't want to hear your bullshit, so leave. Now.'
Martin draait zich om en loopt richting mij, sinds de uitgang die kant op is.
'Hey!' Roept Shawn. Hij wijst zijn kant op. 'You can go this way.'
Martin zucht en loopt richting Shawn.
Bij de hoek draait hij zich nog een laatste keer om. Shawn zwaait naar hem, waarna hij uit zicht verdwijnt.
Zonder aarzel ren ik naar Shawn toe en omhels hem. 'Thank you.'
Shawn trekt me zijn kleedkamer en loopt naar de koelkast, waar hij iets te drinken voor me pakt en we op de bank gaan zitten.
'What's his deal?'
Ik veeg mijn tranen weg en neem een slok van het drinken. 'He's my boyfriend. Well ex-boyfriend.'
'What'd he do?' Vraagt Shawn.
'Cheated on me. I found out earlier today.'
'Who'd cheat on you? I mean, look at you. You look gorgeous.'
Ik glimlach door zijn compliment. 'I didn't want to have sex with him.'
'Then he still has no right-'
'I know that.' Kap ik hem af. 'I don't ever want to see him again. Thank you for saving me there. I probably would've ended up kicking him in the nuts.'
Shawn lacht. 'Wish I'd seen that.'
'We can still catch up to him.'
Beide beginnen we keihard te lachen.
'How old are you, Jade?' Vraagt Shawn vervolgens.
'I'm turning 19 in a week.' Antwoord ik met een glimlach.
'Awesome. I'm-'
'I know you're 20, dude. I googled the shit out of you while you were performing.'
Shawn lacht. 'Why?'
'I do that regularly. You don't want to know how much I know about Luis Fonsi. I can sing every part of Despacito, no joke.'
'Okay, so sing.'
Ik lach. 'No, I can't sing.'
'Let me be the judge.'
Ik zucht en denk na over de lyrics. 'Despacito, quiero respirar tu cuello despacito...'
Ik zing het hele refrein, waarna Shawn voor me klapt.
'Impressive.'
'Oh, shut up.'
YOU ARE READING
Short Stories
RandomStories in Dutch and English, probably mostly English - Their Secret to Keep - I'm Sorry for Loving You - Because I Had You (Shawn Mendes Fanfiction) - What I Never Expected (Miraculous Fanfiction)