Aku pandang ke luar tingkap . x de apa yang menarik perhatian aku . permandangan sama sahaja seperti hari2 sebelum ini . apa yang aku nampak hanya hitam dan putih .
''Taehyung !''
Dengan automatik aku pandang hadapan
''Bangun dan jawab soalan yang ada di depan ni'' arah Tuan Kang guru baru kat sekolah ni
semua pelajar yang ada dalam kelas tu pandang ke arah aku
aku bangun dengan perlahan dan baca soalan di hadapan
''saya x boleh jawab soalan tu''
''saya dengar yang kamu ni selalu dapat nombor pertama dalam semua ujian , saya hanya suruh kamu menerangkan hubungan antara warna tersebut dengan emosi manusia . takkan soalan senang macam ni pon kamu x boleh jawab ?''
aku hanya diam
''cikgu'' panggil seorang pelajar dalam kelas itu
''ya Baekhyun,ada apa ?''
Baekhyun membisikkan sesuatu kepada Tuan Kang , Tuan Kang nampak terkejut
''hmm.. Taehyung kamu boleh duduk''
aku hanya duduk dengan wajah kosong , aku tahu apa yang baekhyun bisikkan pada Tuan Kang . Baguslah kalu Baekhyun dah bagitahu , x payanh aku susah2 lagi nk jelaskan . Tuan Kang bagi aku soalan yang mustahil aku boleh jawab so bukan salah aku kan ?
'' baiklah , kelas sampai sini sahaja''
semua pelajar cepat2 kemaskan barang mereka untuk pulang ke rumah masing2 , mungkin ada yang akan pergi ke tempat lain atau ke mana2 sahaja . buat apa aku kisah .
sedang aku leka kemas beg aku , tiba2 ada makhluk yang melanggar bahu aku dengan kuat sampai buku ditanganku jatuh ke lantai . walaupun aku x lihat muka makhluk tu tapi aku dah boleh agak siapa yang melanggar aku tu . aku angkat muka aku dan terpancul lah muka jinyoung dan geng nya
''weyh , aku terlanggar bahu pembunuh la . perlu ke aku minta maaf eh ?'' tanya jinyoung pada geng nya
''aku rasa baik kau minta maaf kalau x nanti dia bunuh kau pulak'' jawab salah seorang geng nya iaitu youngjae
''haah la kan . weyh minta maaf tau .harap kau x marah lepastu bunuh aku pulak'' kata jinyoung
jinyoung dan geng nya pergi sambil ketawa
aku hanya genggam tangan aku . kalau boleh aku nk tumbuk muka dia tapi aku tahan sebab x nak timbul kan masalah lagi
tiba2 ada tangan yang pegang bahu aku . aku toleh dan nampak muka baekhyun yang pandang aku sambil tersenyum
''kau x payah ambil kesah la diaorang tu . dasar x matang je tu''
aku hanya mengangguk dan terus mengemas beg yang tergendala disebabkan setan2 tadi
'' jom balik ''
''kau balik la dulu aku nak pergi tempat lain dulu sebelum balik , kau tahu kan tempat apa yang aku maksudkan ?'''
''ok lah kalu macam tu , jumpa esok . bye.''
aku hanya lihat baekhyun keluar dari pagar sekolah . aku teruskan berjalan ke arah yang bertentangan dengan Baekhyun .
❤❤❤
KIM SEOHYUN
2010-2017
aku lihat nama yang tertera di batu itu. aku masukkan tangan dlm poket seluar dan keluarkan sekeping gambar . air mata aku jatuh satu demi satu
''hyun-ah , dah setahun hyun tinggalkan oppa . mesti hyun happy kat sana kan ? dah x de orang marah2 hyun macam oppa buat dulu.'' aku tarik nafas dan hembus beberapa kali .
''maafkan oppa sebab oppa x leh jadi oppa yang baik untuk hyun . mesti hyun cemburu kan bila tengk kawan hyun ada oppa yang baik , yang selalu bawak pergi jalan2 , selalu temankan bermain , ajarkan kerja sekolah .''
''kalau boleh putarkan masa , oppa nak sangat2 main dengan hyun . kalau lah oppa x pentingkan diri sendiri dulu , mesti hyun masih hidup sekarang . ''
aku pandang langit yang semakin mendung
''oppa harap yang hyun dah maafkan oppa .oppa pergi dulu ya hyun. esok oppa datang lagi''
aku letakkan sekuntum bunga yang aku petik masa aku datang ke sini . aku pon x tahu warna apa atau jenis apa bunga tu yang pasti hyun memang suka sangat dengan bunga lagi2 bunga tulip sebab dia kata bunga tulip tu comel dan cantik macam dia .
aku bangun dan terus berjalan pulang . baru beberapa langkah aku berjalan hujan turun dengan lebat .semua orang yang ada di sekeliling aku berlari cari tempat untuk berteduh . aku biarkan saja hujan membasahi tubuhku tampa ada perasan sikit pon untuk cari tempat berteduh.
sedang aku berjalan sambil meredah hujan . aku ternampak seorang yeoja sedang mengambil sesuatu dalam longkang . dia macam x kisah dengan hujan yang turun . aku x tahu kenapa aku sangat tertarik dengan kelakuan yeoja tu . dalam beberapa saat yeoja tu keluarkan seekor anak kucing sambil tersenyum puas .
aku tersenyum sambil lihat perempuan tu , entah kenapa hati aku tercuit bila lihat kelakuan yeoja itu . tiba2 dia pandang ke arah aku .aku terkejut , mata kami bertentang buat seketika sebelum dia tersenyum dekat aku . aku toleh dan terus berjalan pulang tanpa berpaling sedikit pon kat yeoja tadi .
❤❤❤
aku masuk ke dalam rumah dan memandang sekeliling rumah . sunyi , tu je yang boleh aku kata . rumah ni sangat sunyi . lagipon aku tinggal seorang dalam rumah ni so aku dah terbiasa dengan keadaan yang sunyi.
lagipun sebelum hyun dah x de , appa aku memang dah lama meninggal sebab kene tembak semasa menjalankan tugas sebagai seorang polis . bila eomma tahu yang appa dah x de , dia jadi x terurus . lama jugak untuk eomma sembuh dan dapat terima hakikat . namun baru beberapa tahun appa pergi , giliran hyun pula tapi aku x boleh terima pemergian hyun sebab itu semua salah aku .
lepas je eomma tahu yang hyun dah x de , eomma sedih sangat2 . pada mulanya eomma mengajak aku pindah ke luar negara tapi aku x mahu .akhirnya eomma pindah dan tinggalkan aku seorang diri di sini atas permintaan aku sendiri . sejak hari itu eomma akan masukkan duit dalam akaun bank aku setiap bulan jadi x perlulah aku bekerja untuk makan
aku masuk ke dalam bilik aku . aku terus rebahkan badan ku ke atas katil .aku memandang syiling sebelum perlahan lahan mataku tertutup dan berharap yang semua yang berlaku ni hanya mimpi walaupun aku tahu yang semua tu sangat mustahil ...
❤❤❤
My first ff act second
Hope enjoy reading it
Dont forget
Vote and comment
❤❤❤