Легендата За Слендърмен

195 12 1
                                    

Мракът няма лице. Няма глас. Само безброй кошмари, родени в блуждаещите ни умове. Затова човечеството от векове се опитва да вкара тази неизвестност в познати рамки. Затова даряваме безплътното с имена и го извайваме във формата на нещо, срещу което да се борим. Затова се раждат градските легенди. Чрез тях мракът придобива плътност, придобива лик и глас и макар да става не по-малко плашещ, то поне вече не ни обсебва с ужаса на неизвестното. Те са и начинът да даваме обяснение на нещата, които не притежават такова. На старнните и необичайни случки от ежедневието ни, които не се побират в традиционните ни възприятия.
    Както всяка друга градска легенда, и тази лежи върху реални събития. На 8 юни 2009 във форума на сайта Something Awfulстартира конкурс за подправени „паранормални” снимки. Условията за участие са лесни – вземаш няколко на пръв поглед обикновени снимки, пипваш ги малко с Photoshop така, че да станат откровено зловещи, и ги разпространяваш сред избрани любителски паранормални форуми. Получаваш бонус точки, ако изфабрикуваш някой и друг свидетел или очевидец.

 Два дена по-късно потребител с никнеймVictor Surge публикува две черно-бели фотографии на групи деца, където на заден фон се забелязва бледа, слаба и неестествено висока фигура, дебнеща ги от сенките. Създанието е представено като Слендърмен, а снимките дори са придружени от описания, сътворени със завидно въображение: „Не искахме да отиваме там, не искахме да ги убиваме, но мъртвешкото му безмълвие и протегнатите му напред ръце ни ужасяваха и успокояваха едновременно…” (1983 г., неизвестен фотограф, счита се за мъртъв); „Една от двете оцелели от пожара в Стирлингската градска библиотека фотографии. Съхранена поради факта, че е направена в същия ден, в който от града изчезват безследно 14 деца, както и заради предполагаемата си връзка с феномена, познат като „Слендърмен”. Специалисти смятат, че са налични дефекти. Пожарът възниква седмица след направата й.” (1986 г., фотограф: Мари Томас, в неизвестност от 13 юни 1986).
Без съмнение работата на Surge е добре изпипана. На следващия ден той добавя и трета снимка, качена през набързо изготвения профил на мним доктор. Слендър светкавично започва да набира популярност и през следващите няколко седмици още редица потребители обогатяват мита със собствени истории, описания и фотографии. Всемогъщата сила на интернет скоро издига образа в култ и спомага за разпространението му сред десетки форуми и любителски сайтове.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 01, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

creepypasta bgWhere stories live. Discover now