"Anis!!! Cepat lahh kamu dah lambat pergi sekolah nih!!!"
Hah... Tuh mama aq datin maizan qistina.
Dah banyak alarm yang cube kejutkan aq tapi tak menjadi... Tapi mama aq memang salute jiran sebelah pun boleh bangun... Sampai ad satu tahap tuh jiran sebelah dah tak leh nk tahan alarm mama... Dia pindah...
"Ye ma.... Anis dah nk siap nih!!"
Aq lepas jer mandi pakai baju semua pastu turun tangga jap silap aq lompat turun tangga.
Sampai jer kat meje makan semua orang dah makan...
Huhu sadis takde sape pun nk teman kitew makan...😭😭
"Dah siap anis qistina..cepat abang dah siap makan kalau anis lambat abang tinggal keyy jalan lah ngan kaki kau tuh..."
Abang aq dah siap makan ... Huwaaaaa tunggu lah kiteww..
"Sabar lahh.... Aduhh baru pukul6:55 lek ahhh "
Mama dah jeling aq tajam...
"Mamaa~ jangan lah pandang anis macam tuh.... Anis tahu lah anis salah... Tapi salah abang jugak ....kalau dia tak kacau anis malam tadi takde nyer anis tido lambatt~~"
Mama dah tukar pandangan jeling tadi kat abang...
Huhahahahahah padan muke kaww
"A...ape... Mane ade ..a...abang k...kacau anis ma.."
Tergagap gagap abang aq cakap...hahahahag
"Dah dah pergi sekolah cepat nih kan first day sekolah... Datang lah awal sikit..."
"Ok!!"
Aq salam ngan papa ngan mama aq..
Pastu naik kereta abang aq.. Hahahah...
Skip sekolah
...."Mak kauu.... Aq dah lambat?!!!"
Aq berlari ke kawasan sekolah untuk cari kelas...3pintar...kelas tuh fitst time aq duduk...
Sebab biasenyer aq kelas 2 or 3
Tapi sekarang aq dah masuk kelas 1😝😝 heppy sangat...."Hmmm tumpang tanya... Mane pejabat..."
Mak aiii sape pulak dah yang tanya tuh aq dah lah lambat nk masuk kelas dia boleh pulak tanya pejabat kat menee...
"Maaf lah tapi saya dah lambat sangat nih..."
"Hmmm kalau macam tuh cakap lah kat mane pejabat..."
Dah terang terang aq kate aq lmbat dia tanya lagi... Malaun betul lahh...
"Tak kan tak kenal pejabat"
Aq tengok muke dia menyampah siut....
Aq tengok jam aq..
"Alamakk!!! Dah pukul 7:25 !!!"
"Hmmm budak baru"
Lah budak baru ker....
Teringat pulak aq mase first masuk sekolah nih... Takde sape pun tolong aq sampailah adila datang tolong"Hmmmm... Pejabat kat sane..."
Aq tujuk kat dia lokasi pejabat tuh..
"Hmm nampak tak"
Dia eleng kepala...
Ishh kalau aq tunjuk kat dia nanti mesti aq lambat kalau aq lati nih sempat agy aq ase.
"Hmmm... Meh sini ikut aq..."
Aq pun jalan lah dengn mamat baru nih...
....
YOU ARE READING
"JIRAN SEBELAH RUMAH..."
RomanceCerita dia ad pasang surut hahaha ad lah lawak kelaut ad lawak kedarat... Layan jer lahh kalau rase best... Vote kalau rase nk comment silakan Hohooo..... Banyak typo dalam nih aq rase... takpe lahhh poeple make mistake... Hohoooo😂😂😂😂