Part 1

20 0 0
                                    

Ayleen p.o.v's

🚿🚿🚿🚿🚿🚿

"She's dancing on your feet with our song on repeat.. She painted every ro . Aaaarrrggghh!!

Terkejut sy bila abang sy c Ashton buka pintu bilik mandi sy . Nasib saja sy kalau mandi memang wajib guna kain sarung 😑

"Abang!! Kenapa juga kau ni main terjah bilik mandi urang . Kalau time tu sy ngam2 mandi naked macam mana?!!! " Sy teriak sama c Ashton . Sampai merah tu telinga dia sy nampak walaupun dia tutup guna tangan dia . Kotoh 😂

"Hiiisssshh.. Kau ni Leen . Bukan kau tidak biasa juga kalau abang nampak kau dalam keadaan begini . Kau takut abang rogol kau ka ni? Sorry ah, teda nafsu abang sama kau lagipun abang sudah ada bini and of course daddy-to-be 😊 " debilang sambil buat gaya dia yg annoying tu😒

"Teda nafsu kunun.. Sini la sy try goda kau dulu.. Sy mau tengok kau nda bernafsu atau nda" sengaja sy cakap begitu supaya dia marah.. HAHAHAHA !

Pernah sy kasi main2 dia .. Sy goda kunun dia.. Tapi bulih2 ni dia pigi tampiling kepala sy, lepas tu dia tarik tangan sy terus dia tulak pigi dalam kolam ikan di kebun bapa sy😶😶 kiayam punya  abang!

Merah muka c Ashton bah😂😂 siou bang . Sepa suruh kau bikin panas😌

"Ada apa juga ni sampai masuk bilik mandi sy? Macam ja sy tida turun bawah nanti bah" sy cakap sambil buat roll eyes .

"Kau siap cepat . Kita dinner di luar saja ni hari . Abang belanja.. Cakap ja apa kau mau makan, abang tengah happy ni sebab kakak Jess kau pregnant 2weeks ." Bilang c Ashton sambil senyum² ni dia .

"Wahh.. Ada anak buah sudah sy lepas ni . Gembira la kau tu kan bang"

C Ashton jeling sy

"Mesti la bah abang gembira . Akhirnya abang dapat juga anak selepas kakak Jess kau keguguran tahun lalu "

Oh ya.. Tahun lalu c kak Jess pernah keguguran .. Masa tu dia tidak tau pun yang dia pregnant . Sebab dia bilang dia teda mengalami sebarang alahan ibu mengandung . Time tu kami picnic sana Air Terjun *** . Tengah kesiokan kami mandi, c kak Jess terpijak batu licin . Dia sempat tarik baju abang sy c Ashton, tp dua2 durang dua terjatuh . Ya la, licin bah tu batu . Sudah la besar lagi tu . C Ashton pun panik sudah time tu bila dia nampak darah di kaki c kak Jess . Tanpa membuang masa, c Ashton angkat c kak Jess masuk dalam kereta mau hantar dia pigi hospital yang berdekatan . C Ashton teriak panggil nama sy dari kereta dia . Sy pun pigi la sama dia . Sy tengok c kak Jess menangis sudah tu , lepas tu pucat lagi muka dia . C Ashton suruh sy menyusul durang dua nanti di hospital, sebab time tu sy punya baju basah lagi . Dia bilang dia mau cepat2 hantar c kak Jess sebab takut nanti jadi apa2 sama dia . Sy pun, kasi ya saja lah . Nasib baik masa tu sy ada bawa kereta housemate sy c Nina, sy pinjam sama dia . Lepas ja c kak Jess kena check sama tu doktor, tu doktor bagitau c Ashton yang c kak Jess keguguran . C Ashton apa lagi.. Terduduk bah dia, lepas tu nangis lagi . Sy pula hanya diam . Kesian ni sy tingu c Ashton . Sedih betul dia . Tidak tau lagi macam mana reaksi c kak Jess kalau dia dapat tau yg dia keguguran . Masa tu c kak Jess belum sedarkan diri lagi . Dia pingsan masa durang dua c Ashton on the way pigi hospital .

Tidak lama kemudian, c kak Jess sedar.. C Ashton terus peluk c kak Jess sambil nangis . Macam kebingungan muka dia .. Lepas ja dia kena kestau yang dia keguguran, menangis² dia .. Lepas tu nda lama dia pingsan lagi . Haih.. Sedih betul sy tengok keadaan durang dua ni . Tapi, siapa sangka .. Lepas apa yang sudah durang dua tempuhi .. Akhirnya c kak Jess pregnant lagi . Harap-harap lepas ni kejadian tahun lalu tidak berulang lagi . Ndamau sy tingu durang bersedih lagi lepas ni .

Sy peluk c Ashton .. Tepuk2 belakang dia.. "Congrats bang.. Akhirnya abang sama kak Jess masih berpeluang untuk jadi ibu bapa .. Lepas ni jaga kak Jess baik2.. " sy bilang  sambil sayang2 bahu dia..

Tiba2 c Ashton tulak badan sy . Punya  sy terkejut . Beligot punya abang😤😤

Dia belek2 baju dia.. Baru sy perasan, baju dia basah bah pula😅😅 sy nda perasan sy belum tukar lagi itu kain sarung 😂

Sy buat ✌😁 ja sama c Ashton . Hehehehe .

"Bang.. Sorry . Nda sengaja.. Pigi la kau tukar baju kau . Sy mau besiap dulu ."

Keluar ja Ashton dari bilik mandi sy, terus sy cepat2 mandi and besiap2 ..

●●●●●

"Congrats kak.. Finally lepas ni ada anak buah sudah sy.. Yeay! Nda sabar mau sium2 bau baby😊 blurrrrppp"

Kak Jess sama Ashton senyum2 ja durang tengok sy.. Terlampau kenyang sebab sa order nasi goreng pataya 2 piring sama cheese cake 2 potong. Air pula of course la air suam😚

"Kami bakal2 jadi parents sudah ni . Kau bila lagi?"

Pap!

Macam terkena penampar budak sy rasa oh . Apa ni?! Tiba2 tanya camtu pula😑 macam ja sy nda tau, dari tahun lalu dia suruh sy kahwin.. Kunun supaya ada yg boleh jaga sy. Sy besar sudah bah.. Lagipun sy mana ada calon . Sudah la boyfriend pun tiada .. Hmmm.. bukan tiada . Tp ada bf, tp macam tiada saja .

"Issshhhh.. Sengaja ja kau ni bang.. Nanti2 laa.. sy belum ada calon lagi ni . Mau enjoy lagi sementara masih bujang"

Buat muka comel kunun sy.. Hahaaha!

Ashton tingu sy . Muka yg nda percaya ni muka dia yg "betul ke bohong?" tu . Tapi dia nda bercakap.

Beberapa saat kemudian, baru dia cakap " Jadi,boipren kau yg c Ethan tu buat apa? Ajak la dia kahwin". Bilang abang sy .

Muka sy yg happy sikit td mula berubah jd muram . Hmmmm..

"Nah, kenapa lagi muka kau begitu itu?", Kakak Jess tanya sy .

Terus sy tingu dia sama c abang bersilih ganti . Sy tarik nafas panjang, pastu hembus pelan2 .

"Hmm... C Ethan tu? Entah lah bang, kak.. Macam akhir2 ni, lain sudah gaya dia . Jarang sudah dia message sama kol sy . Kadang2 tu dia pandai marah2 sy ni, sampai sy bingung, ada salah ka yg sy buat sama dia, tp sy tda perasan?", Sy cakap .

Ya, sy ada bf . Nama dia Ethan William.  Dia ni, mau jg dikatakan kaya, tda la juga . Biasa2 saja . Ada kereta & rumah sendiri . Di rumah dia la sy sama dia tinggal dulu, sebelum kejadian dia selalu marah2 sy tanpa sebab.  Sampai satu masa, sy buat keputusan untuk tinggal sama abang sy .

"Aiiihhh.. mangkali ada laitu kau buat silap . Begini saja la.. kau slow talk sama dia duluan . Bincang bagus2, kasi selesai dulu masalah kamu", bilang abang sy .

"Bah, ya la.. tingu la dulu", sy bilang .

Bukan apa la, banyak kali sudah sy ajak c Ethan kasi selesai ni masalah  apa pun sy xtau . Tp, dia banyak ja alasan, busy la.. Jaga mummy dia sakit la.. Balik kampung la..  Macam2 alasan dia bagi. 

Siap ja kami dinner together di Yoyo Restaurant, kami jalan2 cuci mata di sekitar mall .. Lepas tu kami pulang rumah..








To be continue

a/n : sorry kalau cerita ni hambar.. biasa la.. sy budak baru belajar .😆

AYLEEN ROZELLEWhere stories live. Discover now