Part 2

10 0 0
                                    


Ashton p.o.v's

"Kau biar betul?! Adik kau?!"

Haishhh .. Bingit telinga sy c Brent teriak terkejut bila sy  cakap sy mau kasi kenen dia sama adik sy c Ayleen .

Bukan niat sy mau jual adik sy, tapi sy tau c Brent seja yang sy yakin dia boleh jaga adik sy . Baik bah c Brent ni sebenarnya.. Cuma itu la, dia ni terlampau dingin sama orang luar . Dengan kami kawan2 dia saja yang dia ok . Dan dia ni pembunuh.. ekk! Bukan dia yg bunuh.. tapi dia suruh orang suruhan dia yg bunuh . Itu pun kalau ada yg ganggu urusan dia .

C Brent picit2 dahi dia ..

"Ya, kenapa? Kau tidak mau ka? Kalau kau nda mau, sy kasi kenen sama orang lain laa " sy bilang.. Acah2 ja tu .. Hahhhhahahaha!

Lama Brent diam.. .Macam dia tengah fikirkan sesuatu ni . Hmmm harap2 la dia terima cadangan sy..

Bukan apa la.. abang mana juga yg sanggup kasi tinggal adik dia bersendirian . I don't care kalau lepas ni c Ayleen mau fikir apa pun pasal sy, sy jahat ka apa ka.. yg penting ada orang boleh jaga dia .

"Bro, you know me very well, right.. Kau tda takut ka kalau sy buat apa2 benda yg menyakitkan hati adik kau? Pukul dia, maybe? Urrrghhh! Bro ! I'm not ready to have any commitment with anyone ." Bilang c Brent sambil kasi kusut2 tu rambut dia .

Haihh.. Sebenarnya bukan sy tda tau yg c Brent ni suka sama adik sy c Ayleen tu . Tp disebabakan kami continue our further study di Jepun, dia terpaksa lupakan perasaan dia tu . Sy rasa agak susah la juga dia tahan2 perasaan dia tu . Tp inda lama tu dia okay2 sudah lepas berkenalan dan selepas itu bercinta selama 4 tahun dgn saturang perempuan ni, sabahan juga dia . Nama dia Tatiana Alex a.k.a Tia . Urang dusun + Cina . Tp skrg dia tu bergelar ex-girlfriend c Brent sbb dia kedapatan having sex dgn salah seorang lecturer kami di sana apartment c Tia yg c Brent kasi beli untuk dia .

Dan selepas kejadian itu, c Brent tda mau sdh bercinta . Kalau ada yang datang dekat mau goda dia pun, paling2 kena kasi angin ja.. kalau mau yg lebih kejam lagi, dia bunuh ja terus . Sy tau perbuatan dia jahat.. tapi apa boleh buat la.. sy tda mampu mau halang, sbb kena warning awal2 kan .
Sy nda mau mati awal.. nanti teda yg jaga anak dan isteri sy .

●●●●●


"Babe ! What's wrong with you?! Dari tadi mengelamun saja kerja kau ." Housemate sy merangkap bestie sy, c Nina bercakap .

"Haihhh.. babe, you know what.. abang sy c Ashton tu.. dia.. dia mau sy kahwin. And dia mau kasi jodoh sy dgn kawan dia kalau sy teda calon" sy bilang.. sambil tekup muka guna bantal .

"Aduiiinaaaa.. ingatkan apa la tadi tu . Betul la jg tu .. sampai bila kau mau membujang? Umur kau tu 27 tahun sdh.. sy ni 2 bulan lagi mau kahwin sdh.. lps kahwin, mana la sy dpt tinggal sama2 kau di sini . Lagipun kalau kau saturang2 tinggal dalam rumah ni, bahaya oh babe . Kau tda ingat ka kejadian pecah masuk rumah jiran selang 3 rumah dari sini tu? Kau tda takut? " bilang c Nina .

Terus meremang bulu roma sy oh sbb hmmm.. ada kes kena bunuh jg ba tu hari😩 macam mana ni ah .

"Babe, kau nda rasa ka kawan abang sy tu umur dia tua betul dari umur kita? Sbb umur abang sy kan 33, dia satu umur dgn abang sy tu lagipun mana sy pernah nampak muka dia.. nama dia ja yg sy tau.. hmmm habis la sy, kalau mcm ni sdh.. jejaka idaman sy, sy tda dpt sdh" sy bilang .

Tiba2 c Nina ketuk kepala sy guna remote tv ... hadehhh punya sakit tu😥😥

"Jangan bah kau pkir pasal umur dia berapa.. bukan tua sangat pun dia tu . Daripada kau jd andartu, kau mau? Tda kan.. stop la berangan jejaka idaman kau tu.. bukannya kau dpt jumpa pun.. siapa la kunun nama kawan abang kau?"

"Brent Carlyle Gregory"

krikk krikk..

"uiii.. cuba kau ulang balik sebut nama dia.. sy tda salah dengar kaini?" bilang c Nina .

"Brent Carlyle Gregory . dan ya, kau tda salah dengar" sy cakap .

Terus c Nina tapap dahi dia sendiri, then berlari pigi masuk sana bilik dia . Then tda lama kemudian, dia balik pigi tempat sy di ruang tamu . Di tangan dia pula ada laptop .

"ui! napa jg kau lari td? Kau kenal meh c Brent?", sy tanya c Nina. Pelik2 bah gaya kawan sy yg satu ni.

Mau cakap dia gila, tda jg bah .

"Sy kenal gitu2 ja.. Nda pernah jumpa face to face pun" dia cakap .

"Tapi betul ka kau tda kenal dia? Muka dia ka? Famous bah dia tu sekarang, sebab dia ni bulih dikira sebagai Top5 antara usahawan lelaki termuda di Sabah .


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 04, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

AYLEEN ROZELLEWhere stories live. Discover now