"Luuletko tosiaan olevasi minua parempi?"- kajahti ääni jostakin, pimeydessä leijuvan rosokivisen saaren osasta, jonka ympärillä pyöri verkalleen kivenlohkareita hidasta ja rauhaisaa kulkuaan.
"Itseasiassa kyllä"- Kuului heleämpi ääni.
"No, yrittämisen iloa. Et voita minua."- tummanruskea kissa venytteli käpäliään hieman, Ja siirsi punaruskeaa nappulaa pelilaudalla.
"Pelaat häijyä peliä, Damon."- vastapuolella istuva vaalea kissa tuijotti lautaa närkästyneenä, ja siirsi valkeaa nappulaa. Damon naurahti.
" Luulisi sinun jo tottuneen.. Ja aina vain haluat haastaa minut uudelleen ja uudelleen."- tämä viittasi erilliseen lautaan, joka oli viilletty halki. Ja toisella puoliskolla oli monia kertoja enemmän raapaleita kuin toisella, viitaten voittojen määrään.
"Kuka tietää, mitä aijot tehdä ylämaailman kissoille lähiaikoina.. Minun on pidettävä sinut kiirei-" Vaalea kissa sanoi, kunnes tummanruskea kissa keskeytti tämän.
"Tuskin maltan odottaa..."- tämä sanoi ja veteli kynsiään malttamattomana, varoen vahingoittamasta pöytää. " Siitä on niin kauan kun viimeksi pääsin huvittelemaan.. Ja kunhan seuraava punakuun aika ilmestyy..."- Tämä lisäsi ylidramaattisen synkästi.
"Sinä et pelota minua Damon. Et voi tehdä mitään. Minä vahdin sinua, pidän sinua silmällä vaikka sitten kaikkien ylämaailman kissojen hengen puolesta." -Vaalea kissa suivaantui ja lähti kävelemään kohti Damonia.
"Kas kas.. Ettet vain pelkää, Shine?" -Damon virnisti silmät hieman kavenneina ja nousi ylös.
"Ehkäpä innostuin viimekerralla vähän.. Mutta ei syytä huoleen.." Damon käveli lähemmäs päästäen huvittuneen kehräyksen kynnenkärjet pilkottaen.
"Taidat olla jo hävinnyt.. "- tämä kuiskasi kierrellen hiljaa Shinen ympärillä hännänpää rennosti heilahdellen.
"Mitä tarkoitat?" -Shine vastasi hännänpää nykien rauhattomasti.. Damon kohotti tassunsa Shinen leualle ja kurotti kuonoaan lähemmäs tämän korvaa jotta saattoi kuiskata jotakin.
"Peli on ohi.. Voitin jo." -Damon perääntyi kohti pöydän reunaa ja käänsi selkänsä Shinelle, joka jäi keskelle lautaa järkyttyneen näköisenä punnitsemaan sitä, tarkoittiko Damon oikeasti vain peliä.. Vai ylämaailman kissojen kohtaloa...
YOU ARE READING
Kristallin Laulu
FantasyNuori naaraskissa nimeltään Luna, on sairastunut tappavaan tautiin. Kissat eivät kutsu tautia muulla nimellä, kuin Kristallisairaus. Kristallisairauteen sairastuneen kissan ihoon alkaa sairauden nimen mukaan kasvaa kristallia, uhrilla on elinaikaa...