Pietro: Ma tu te pienze ca je so stato n'anno fermo cca pecché me piace? Je nun vedevo l'ora de turna' â casa mia. Si so stato n'anno fermo cca è pecché 'e cose nun vanno buone per noi, Gennari'. E sorde noste nun se ponno tucca'! Gli amice noste, 'e prestanome so' tutti indagati. 'E cunte currente stanno bloccate... e senza sorde e câ polizia 'ncuollo nisciuno vuo' fa' affare cu' nuje!
Genny: Sulo chi è costretto pecché nun tene alternative.
Pietro: Hê visto? Ce sî arrevato pure tu.
Genny: Eh, ma 'o stesso nun va buono.
Pietro: Vint'anne! Sempe cu 'll'uocchie apierte... a fa' attenzione agli amice... 'e nemice... 'e traditure...'E traditure! Vint'anne! E po' aggio passato tutte cose 'mmano a te! 'A barca l'hê tenuta 'mmano tu, Gennari'... e addo c'hê purtate a tutte quante? E mo viene cca a me dicere chillo ca s'ha da fa'? Mamma toja m'o diceva sempe: "Tu 'o vizie troppo assaje. Tutte 'e strunzate ca ce passano pâ capa, pe te vanno bene!" Je dicevo: "Nun te preoccupa'! Puorta pacienza! Chillo nunn'è comm'a mme e comm'a tte, ave bisogno 'e tiempo." Ma mo 'o tiempo è fernuto, Genna'! Hê capite o no? Sì juto troppo annanze!
Genny: Je te so' venuto a cerca' n'aiuto ma tu hê fatto 'o pazzo dint'ô carcere... e c'hê lassate sule, quanno 'o sapive bbuono ca bastava na parola toja.
Pietro: Che vulisse dicere?
Genny: Ca si nunn'isse fatte 'o pazzo e nun te ne fusse futtute 'e nuje, mammà stesse ancora cca!
Pietro: Omme 'e mmerda! Comme cazzo te permiette? Tu 'o ssaje pecché aggio fatto 'o pazzo in galera? Pecché 'o ssapevo, Gennari', ca tu nun sî buono! E sulo asciendo je 'a llà dinto, putevo salva' tutte cose! Ma aggio fatto tarde..."Pietro: ma tu tu pensi che io sono stato un anno fermo qua perchè mi piace?
Io non vedevo l'ora di tornare a casa mia. Se sono stato un anno fermo è perchè le cose non ci stanno andando bene, Gennarí. I nostri soldi non si possono toccare! I nostri amici, i prestanome....sono tutti indagati. I conti corrente sono tutti bloccati...e senza soldi e con la polizia alle spalle nessuno vuole fare affari con noi!"
Genny: Solo chi è costretto perchè non ha alternative
Pietro: Hai visto? Ci sei arrivato anche tu.
Genny: Eh, ma non va bene lo stesso
Pietro: Vent'anni! Sempre con gli occhi aperti....a fare attenzione agli amici...ai nemici....i traditori...i traditori! Vent'anni!
E poi ho passato tutti in mano a te.
La barca l'hai avuta nelle tue mani, Gennarí...e dove ci hai portato a tutti quanti? E adesso vieni qua a dirmi quello che si deve fare?
Tua mamma me lo diceva sempre: "Tu lo vizi troppo. Tutte le stronzate che gli passano per la testa per te vanno bene!"
Io gli dicevo: " Non ti preoccupare! Abbi pazienza. Lui non è come me e te, ha bisogno di tempo."
Ma adesso il tempo è scaduto, Genná!
Hai capito o no? Sei andato troppo avanti!
Genny: Io sono venuto a cercarti per un aiuto, ma tu hai fatto il pazzo dentro al carcere....e ci hai lasciato da soli, quando lo sapevi benissimo che sarebbe bastava una tua parola
Pietro: Che intendi dire?
Genny: Che se non avessi fatto il pazzo e non te ne fosse fregato di noi, mamma starebbe ancora qui
Pietro: Uomo di merda (o pezzo di merda)! Come cazzo ti permetti! Tu lo sai perchè ho fatto il pazzo lá dentro? Perchè lo sapevo bene, Gennarí, che tu non eri capace. E solo andandomene da lá dentro avrei potuto salvare tutto, ma ho fatto troppo tardi..."