-VARFÖR springer vi ropar jag till vakten!
-Bara fortsätt springa, svarar han
Jag stannade och fick håll.
-Stanna! Ropar jag igen.
Han stannar och kollar på mig. Sen sitter han och håller upp någonting. Jag går till vakten och det ser ut som om han får tårar. Jag sätter mig ner bredvid honom. Och säger:
Vad kollar du på?
-Min familj säger vakten. Han tar av sig masken och dom blåa stora glasögonen.
Han såg precis ut som i bilden, det var också en bebis där.
-Vad heter bebisen? Säger jag efter en kort stund.
-William säger vakten.
Jag kollar på bilden den har en sönder bild också.
Jag tar upp en bild som jag fick förlänge sedan den var också sönder. Jag tar upp min bit och lägger nära vaktens.
-De Passar ihop säger vakten glatt
Men hur? Varför är Kalle i bilden. Han är där och han håller en dator. Är jag och vakten bröder?
-Är vi? Börjar jag och tvekar men vakten rättar och säger:
-Är vi bröder? Säger vakten.
-Är du William?
-Jag heter William säger jag
-Och jag heter Vicktor säger han
Vi går och inser att vi har blivit i en fälla. Jag hör helikopter ljud och en massa andra ljud. Viktor tar upp en av "EXTRA" sakerna och det såg ut som en mini Gun han skjuter upp mot helikopter och den faller ner på många vakter.
Vi hoppade över helikoptern och försöker hitta ett ställe där vi kan gömma oss. Det har tagit 2 timmar och det är mörkt vi har inte hittat något gömställe än det blir kallare och kallare.
Vi går in i en lägen het och försöker värma oss.
-Jag glömde handskarna inne säger jag och mumlar ett svärord.
-Det är ingen fara säger Vicktor och ger mig ett par camoflauge gröna handskar.
Vi hör två stycken killar som pratar utanför. Vicktor smyg tittar utanför porten.
Han ser att det är två vakter han behöver ammo till sina pistoler så han går ut.
-Vicktor vad gör du viskar jag.
-Jag måste ha ammo viskar han tillbaka.
-Får jag följa med? Svarar jag.
-Okej! Säger Vicktor
Vi går ut ur porten och krålar på det kalla gräset. Vicktor tar upp en sten och kastar som distraktion. De två vakterna kollar på stenen och jag och Vicktor anfaller. Vicktor tog ammot och la det på hans pistoler. Jag tog upp en affisch som en av de höll i. Snigel och Björnes magazine den här måste jag ta med mig.
Vi hittade nycklar som vi tog. Det var en lägenhets nyckel. Vi öppnade och gick in i lägenheten det var svalt och allt men sen frågade jag om Musse och OscTube
-Terterax har kidnappat dem.
jag kollar på honom och säger:
-Vi måste rädda dem!
YOU ARE READING
YOUTUBERN och dom spännande reglerna
HumorJag vaknar upp i mitt gamla tråkiga trasiga hem, utan att få sällskap av Musse eller Osctube. Jag inser att det är någonting fel på den här staden den senaste tiden. Terterax har gjort flera styrkor och jag måste ta mig in i terterax industrier och...