《1》

49 5 6
                                    

Pov SaeJin
Ik kom zoals altijd thuis waar gelijk mijn ouders dronken en chagrijnig naar me toe komen. Ik knijp mijn ogen dicht en voel een koude harde klap tegen mijn wang. Ik wil het uit schreeuwen van de pijn maar dan krijg ik meer klappen. Ik open mijn ogen en zie mijn broer bij de trap staan. Ik kijk hem met betraande ogen aan. Mijn ouders lopen weer weg en ik ren de trap op nar boven. Ik laat me huilend op bed vallen. Dan klopt er iemand op de deur. Mijn broer staat in de deuropening. "Zussie, gaat het?" Vraagt hij. Ik schud mijn hoofd en verstop mijn gezicht in mijn handen. Mijn broer komt naast me zitten en slaat zijn armen om me heen. "Dit moet echt stoppen." Zegt hij. Ik knik en kijk hem aan. "Vanmorgen had papa Lisa geslagen. Ze kwam huilend naar me toe. Ze had gewoon een blauwe plek. Ze is pas drie!" Zeg ik. "Serieus?!" Zegt hij. "Het spijt me." Zegt hij. "Waarvoor?" Vraag ik. "Ik ben de oudste ik hoor voor jullie te zorgen." Zegt hij. "Het geeft niet, er valt niet te helpen. We moeten er maar meeleven." Zeg ik. Opeens komt Lisa binnen gerend. Ze huilt ik spring van bed en kniel voor haal neer. "Wat is er gebeurt?" Vraag ik. "Poepo heft mee geslaaggen." Zegt ze. "Ahh kleintje toch kom eens hier. Waar heeft hij je geslagen?" Vraag ik. Ze trekt haar mouw omhoog. Je ziet een grote rood blauwe plek. Ik kijk mijn broer aan en wijs naar de plek. Hij knielt ook naast haar neer. "Nu gaan ze echt te ver!" Zegt hij. Hij loopt boos de kmaer uit naar beneden. Ik til Lisa op en loop snel achter mijn broer aan.

Hij trekt mijn vader van de bank en kijkt hem boos aan. "Hoe durf je Lisa te slaan. Ze is pas drie!" Schreeuwt hij. Hij kijkt boos naar onze kant. "Jij mormel!" Zegt hij boos tegen Lisa. Ze verstopt haar gezicht in mijn trui. "Praat niet zo tegen haar!" Schreeuwt mijn broer. "Bemoei je er niet mee je bent pas negentien jaar! Als je nog onder ons dak woont moet je naar ons luisteren!" Zegt mijn vader. "Zoek het toch lekker uit! Rotzak!" Zegt hij en loopt naar ons toe. Mijn broer trekt me mee het huis uit. "Wat doe je?" Vraag ik. "We gaan hier weg!" Zegt hij. Ik knik en volg mijn broer.

Pov JungKook
Waarneer ik thuis kom staat mijn vader me al op te wachten. Ik zucht en loop naar hem toe. Ik sta stil en voor dat ik het weet voel ik een vuist in mijn gezicht. Ik loop het huis in naar boven. Ik ga op bed zitten en gooi mijn rugzak keihard op de grond. Dan hoor ik Eva schreeuwen. Ik schiet van bed en dan komt Eva de kamer binnen lopen. Ik kniel op de grond en knuffel haar. "Het spijt me zo!" Zeg ik. Ze snikt en kijkt me met haar betraande kraaloogjes aan. "Mama sloege mee." Zegt ze. Ik zucht en til haar op. Ik ga op bed zitten en geef haar een kusje op haar wang. "Ooit komt het goed." Zeg ik. "Echt?" Vraagt ze. "Tuurlijk, heb je honger?" Vraag ik. Ze knikt. Ik sta op met haar in mijn armen en loop de trap af.

Ik loop naar de koelkast. Ik zie helemaal niks behalve een stuk taart die onder de schimmel zit. Ik maak kastje open maar zie ook niks. Ik zucht. "Pizza dan maar?" Vraag ik. Ze glimlacht en knikt. Ik pak mijn telefoon en bestel pizza.

Na een paar minuten gaan de bel. Ik loop ernaartoe en maak hem open. Ik geef het geld en pak de pizza aan. Ik doe de deur achter me dicht en wil naar de tafel lopen, maar dan staat mijn moeder voor me. Ze pakt de pizza af. "Dankje." Zegt ze en kijkt met een vieze blik aan en loopt weg. Ik zucht, nu moet ik Eva teleurstellen. Ik loop naar eva en hurk. "Sorry, mama pakte het af." Zeg ik. "Stoutte mammaa!" Zegt ze. Ik lach. Dan maar geen eten. Ik til haar op en loop de trap op naar boven. "Maga ik bije jou slaapen." Zegt ze met ene pruillip. Ik knik. Ik loop naar mijn kamer. Ik trek de slaapkleding bij Eva aan en ik doe hetzelfde. Ik stap ik bed en trek haar naar me toe. "Je bent veilig. Weltruste." Zeg ik. "Welletruste." Zegt ze terug. Na een tijdje val ik in slaap.

The Rock Is The Beginning Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu