Fan. Fan. Fan.
Nu gjorde jag bort mig. Hon stack, jag borde verkligen inte ha kysst henne. Eller jag borde iallafall aldrig sagt att det var för att mitt ex va här. Men hon stack iallafall, efter det ville inte jag heller vara kvar så jag tog upp luren ur fickan och skickade iväg ett sms till Valter innan jag gick ut från huset och styrde mina fötter mot busshållsplatsen.Till: Valter Janni
"Tja, stack precis från festen så ni inte letar efter mig haha. Palla bara inte va kvar, ses sen"Från: Valter Janni
"Lugnt bror, klart vi gör"Jag la sen ner luren i fickan igen samtidigt som bussen rullar in på perongen. Jag log snett mot busschauffören när jag blippade mitt busskort och steg på bussen. Jag satt mig på en stol i ungefär mitten av bussen. Jag drog upp luren ur fickan igen och gick in på Instagram. Jag är tvungen att snacka med henne, men Ebba. Men det enda jag visste om henne var att hon heter Ebba o på något sätt känner Valter. Så jag gick in på hans profil, bland dom han följer o söker på hennes namn.
ebbajohansson följs av valterjanni, oamcls och 2 987 andra.
Jag klickade in på profilen. Det var faktiskt hon. Senaste bilden hon la ut var för 8 minuter sen. Den måste vara tagen innan festen, hon var riktigt fin faktiskt. Jag började följa henne och likea sedan bilden innan jag ifrån mig luren igen för att hoppa av bussen och börja gå mot min lägenhet.
När jag kom in i lägenheten drog jag av mig ytterkläderna och går sakta in i sovrummet. Jag lägger mig på sängen o sen blir allt svart.—-
Jag slår snabbt upp ögonen när jag hör ytterdörren smällas igen. Ljusen som smyger in genom persiennerna i mitt rum bländar mig k ögonen och jag sätter mig sakta upp i sängen. Förvirrat tar jag upp mobil och kollar på skärmen som visar att klockan är 10:45. Jag funderar över smällen från ytterdörren då jag bor ensam i lägenheten, men jag hinner inte tänka längre förrän Valter kommer in springande i mitt rum.
"Varför i helvete gav jag dig en extra nyckel" sa jag och gnuggade mig i ögonen. Det var ingen fråga, de var ett påstående nästan.
"För jag är din bästavän och du har ingen koll på dig själv" säger han och sätter sig på sängkanten.
"Vad hände igår?" Fortsatte han.
"Jag kysste någon"
"Noel Flike kysste någon och stack sen från festen, hur bra va hon?"
"Va? Vad snackar du om?"
"Om du kysst någon och sen stack från festen låter det rätt troligt att du stack därifrån med henne"
"Nejnej asså jag kysste någon, sen sa jag något dumt och det sluta med att hon stack" sa jag och tittade ner på mina händer. Om jag skämdes? Ja, rätt mycket faktiskt. Det var jävligt kefft gjort av mig asså.
"Vänta vänta. Du kysste alltså henne, sa något och sen stack hon?" Jag lyfte upp blicken och han bokstavligen stirrar mig i ögonen medan jag nickar försiktigt.
"Och vad faan var det du sa då?" Fråga han sen förvirrat.
"Jag sa "mitt ex är här""
"Jessica?"
"Jessica." Han skakade bara på huvudet innan han fortsatte.
"Har du snackat med henne sen då? Alltså inte Jessica."
"Jag vet typ inte ens vem det är, eller hennes namn vet jag ju men de är typ allt."
"Hon var på MIN fest så jag borde förmodligen ha en aning om vem hon är så bara tell me" jag suckade högt innan jag berättade.
"Ebba Johansson" sa jag och han flinar lite.
"Ebba alltså, jaha där ser man" han fortsatte flina medan han sa det. Jag kollade fundersamt på honom.
"Du känner henne alltså?"
"Om jag gör" sa han och skrattade.
"Hon skulle vara bra för dig" fortsätter han och jag skrattade till lite.
"Jag känner henne inte ens och även om jag hade gjort det så hade det nog varit rätt sumpat nu" sa jag och skakade lätt på huvudet.
"Jag ska hem till henne med några kompisar ikväll, häng med" sa han och flinade.
"Borde jag verkligen de?"
"Klart du borde, tror ändå hon vill ha en förklaring. Hon skrev till mig när hon stack igår, de lät inte bra" jag suckade djupt ännu en gång, fan.
Jag får väl följa med då.(Kort men jag e fett sjuk och sover typ mest lol)
YOU ARE READING
Jag hade sår o du lika så -N.F
Fanfiction"För jag hade sår o du lika så" Eller var det inte så du sa Noel? Innan vi tog slut? (Perspektiven står i kapitlens titlar så ni förstår haha) Jag suger på att skriva haha, så läs om ni vill med jag e kass lol