Flashback

9 1 0
                                    

Ziza... ziza.. tolonglah.. jangan tinggalkan aku.. ziza tolong lah...
Aku masih tak boleh kehilangan kau.." mazaki cuba sedaya upaya nya untuk membatalkan keputusan ziza. Tapi.. ziza tak boleh. Dia terpaksa ikut arahan ayah nya.. kerana dia tidak mau adik nya terseksa.. samalah seperti dia.." maafkan aku mazaki.. aku terpaksa.. sebb aku dah tak sanggup tengok zier jadi hamba ayah aku..." ziza melap air mata mazaki yang dia tak sedar mengalir.. ziza memeluk erat kekasih nya itu dan mula melangkah pergi.. mazaki  dengan tak rela nya tak sanggup untuk lepaskan tangan teman wanieta nya itu.. tapi.. ayah ziza menarik ziza dan pegangan tangan kekasih itu terlepas.. ayah ziza tersenyum sinis.. dia membawa ziza masuk ke dalam kereta untuk memulakan perjalanan mereka berpindah ke jepun...

Ziza hanya melihat mazaki dari dalam kereta.. ziza juga coba untuk menahan air mata perpisahan ini... tertiba zier iaitu adik ziza berlari dan memeluk mazaki dengan air mata yang tak berhenti mengalir... teresak esak zier menangis memeluk mazaki..

"Abang tolong zier.. hiks. Z..zier... hiks.. zier tak.. hiks... taknak tinggal dengan ayah angkat!! Hiks.." mazaki memeluk kembali zier dan berkata" zier... maafkan abang mazaki yee.. abang tak dapat nak tolong.. jaga kakak kamu dengan baik yee.. abang janji.. satu hari nanti.. abang mazaki akan jumpa zier juga.." lalu tangan zier ditarik oleh ayah angkat nya... zier tak dapat nak melawan sebb masa tu dia masih kecil lagi.. dalam lingkungan 10 begitu.. mazaki pun tak sanggup nak lepaskan zier tapi dia terpaksah sebb auah angkat ziza telah berikan amaran keras ke mazaki

" hey kau ingat sini budak mentah.. aku nak kau jangan sesekali pun dekati ziza atau zier.. kau takde hak untuk pertahankan mereka.. aku ayah angkat mereka dan aku ade hak atas mereka.. aku akan pastikan mereka dapat. Seksaan dari aku.."

AMaran itu kekal dikepala mazaki.. dia berjalan meninggalkan kawasan perumahan ziza yang kini hanya tinggal kenangan... dia pikirkan kembali sehari sebelum ziza berpindah..

"Mazaki... aku nak bagitau sesuatu... tapi.. kau kena kuat.. " kata ziza yang duduk berdepanan dengan mazaki.." huh?.. ape dia?.." mazaki teruja ingin tahu apa yang akan kekasih nya katakan..

"Aku dan adik aku akan pindah.."

Muka mazaki bertukar menjadi murang bilah dia dapat tahu yang kekasih nya akan pindah..

" te..tapi... kenape?.."

" ayah angkat aku yang suruh... ayah aku kata ade hal yang penting sangat..." kata ziza dan tunduk sedikit.. lalu memandang kembali kenapa mazaki.. air mata nya mengalir membasahi pipi nya.. mazaki bangun dari duduk dan duduk disebelah ziza.. dan menenangkan ziza.." hey ziza.. kenape nangis ni?.." kata mazaki kepada ziza.." aku tak nak pindah.. hiks.. aku tahu apa yang ayah angkat aku cuba lakukan.." ziza berterus terang..

DIRUMAH ZIZA

Ziza waktu itu sedang mencari kelibat adik nya iaitu zier.. sedang dia mencari.. dia terdengar ayah angkat nya yang sedang berbual dengan seseorang ditelepon nya.. ziza senyap2 mendengar bualan itu..

"Kau dah siapkan rumah yang aku tempah tu?.." kata reiyan ayah angkat kepada ziza dan zier.. " yaa. Sudah. Sekali dengan bilik pembedahan sekali aku tempah.." kata lelaki ditelepon itu " ziza terkejuk sikit.. siapa pulak yang nak dimasukkan kat bilik pembedahan ni?.. ziza terus mendengar perbualan itu kembali.. "  haha.. bagus... bagus.. senang sikit kerja aku... okeylah.. aku ade hal sikit. Malam ni sambung.." kata reiyan dan memutuskan panggilan mereka...
Reiyan berdiri dan menujuke katil nya.. ziza perhatikan gerak geri ayah angkat nya itu... tertibah.. ziza terkejut melihat... adik nya zier yang diikat ditangan dan dikaki.. mulut nya juga ditutup dengan selehai sapu tangan...

" hmm..." reiyan melepaskan ikatan dimulut zier lalu memberikan senyuman sinis. Kepada zier..

" ape kau nak ha setan!!. Lepaskan aku!!" Zier meronta2 minta dilepaskan.. " alolo kesian nya... ayah takkan cederakan kamu... ayah cuma nak apa yang ayah mahukan saja.." reiyan mengusap2 kepala zier dengan lembut.. zier memandang reiyan dengan geram.. kalau nak diikutkan.. nak je zier cincang ayah angkat dia ni..

Ziza mula rasa tak sedap hati terhadap zier.. ziza masih lagi tega berdiri dan melihat apa yang akan terjadi.... tapi tak sangkah... dia berharap apa yang dia lihat hanyalah satu mimpi..

" lepaskan!!! Hiks.. lepaskan!! Hiks.. argh!!!" Zier menangis.. dia rasa begitu malu.. apabilah... ayah angkat nya... adalah..

Seorang gay...

Ziza tak tahan melihat apa yang berlaku... air mata tiada henti mengalir... apabilah adik nya sendiri.. jadi mangsah ayah angkat nya.. ziza terduduk melihat apa yang jadi...
Zier tak bermaya untuk melawan kerana dia diikat.. ziza tak mampu melakukan apa2...

Beberapa hari telah berlalu.. zier masih tak dilepaskan.. ziza berkali2 bertanya dimana adik nya.. ayah angkat nya hanya hiraukan dan sambung kerja nya... tapi... bukan setakat zier saja yang jadi mangsah.. ziza selalu diseksa oleh ayah nya..
Ziza tak sanggup lagi terseksa dan melihat adik kesayangan nya turut sama diseksa... ziza tak tahu lagi nak buat apa.. baginya.. semua seakan akan takde harapan lagi.... jadi dia terpaksah mengikut ayah nya yang kejam dan gay itu.. setelah ayah kandung bya dan ibu bya mati dalam satu rompakan disatu kedai... jadi reiyan sebagai kawan kepada ayah kandung ziza.. mengambil keputusan untuk menjaga anak kepada sahabat nya itu..

Mazaki rasa geram.. marah.. sedih.. kesian.. semua bercampur di hati nya.. apabilah dia tahu perkara sebenar... mazaki memeluk erat ziza... dan berkata.. " maaf sebb aku tak mampu untuk selamatkan kau.."


Mazaki merenung semua kenangan dia bersama dengan ziza... tak sangkah semua yabg dia tak inginkan.. akan terjadi... setiap hari mazaki kini bukan lagi seperti dulu.. duli mazaki seorang yang suka berkawan.. suka berbual sakan.... kini.. dia menjadi seorang yang  dingin.. pendiam.. dan selalu jauhkan diri dari pelajar yang lain..

Setelah beberapa tahun berlalu..
Kini mazaki berumur 17 tahun.. sudah lama juga mazaki hidup bersendirian.. yaa.. ayah nya kerja sampai lupakan dia.. ibu nya pulak dah lama mati waktu melahirkan nya.. jadi.. cuma hanya ziza yang menemani hari nya.. tapi malang.. ziza telah pun pergi beberapa tahun lalu..

Kini mazaki membuat satu keputusan.. dia perlu berusaha agar dapat keluar dari sekolah ini... dia bercadang untuk buat satu tindakan yang agak bahaya lah jugak.. mazaki berdepan dengan pelajar2 yabg dikatakan gangster disekolah itu.. mazaki coba untuk berlawan.. tapi malang.. mazaki kalah.. mazaki dipukul dan dipijak2 dengan kejam oleh pelajar2 itu.. lalu mata sebelah nya dikorek.. mazaki merasa sakit yang teramat... lalu ditinggalkan begitu saja.. dengan keadaan yang para.. dara mengalir deras dimata kiri nya.. sehinggalah berita ini sampai ke ayah mazaki... ayah mazaki agak risau.. walaupun sibuk tapi ada wAktu nya dia meluangkan masa bersama anak nya mazaki...
Untuk memastikan mazaki tidak lagi terlibat dalam hal ini.. pihak sekolah memutuskan untuk memindakan mazaki kesekolah yang berada dijepun.. mazaki rasa teruja tapi dielak untuk memastikan dia tak kantoi..
Ayah mazaki menghantar nya ke jepun dan mazaki terpaksa berlakon konon tak nak berpindah.. untuk memastikan dia selamat dari kecaman ayah nya... sampai saja dirumah agam itu.. mazaki rasa kagum.. sebb hanya dia sorang yang akan duduk dirumah sebesar ini.. tapi.. mazaki mengelak diri dari disedari ayah nya..

Sehinggalah hari pertama dia bersekolah dijepun... tak dia sangkah bahwa seorang lelaki yang bernama zio.. dan adik nya yang bernama zier... adalah kekasih nya yang bernama ziza..
Mazaki rasa sangat bernyukur kerana dia dapat berjumpa dengan kekasih nya lagi.. ziza.. tapi.. apa yang membuatkan mazaki sedih.. ziza kini bukan lagi seorang perempuan... ziza kini adalah seorang lelaki... mazaki rasa bersalah kerana terlambat untuk selamatkan ziza.. kini.. ziza yang selama ini dia cintai.. telah menjadi zio.. seorang lelaki... dan berlapiskan kenangan manis nya bersama ziza.. sekarang.. gelaran ziza asalah.. zizazio... walau dia lelako tapi mazaki  masih menganggap zio perempuan atau lebih dekat lagi.. kekasih nya.. dan zier pulah kini tlah membesar.. tampak kacak.. dan baik orang nya...

Tbc~

Nyaaa macam mana dengan kali ni.. best ke tak best.. harap korang suka.. kalau ade typo atau salah silap maafkan.. kalau ade yang keliru membaca silah pm ouhter..okey itu saja.. semoga berjumpa di chapter seterus nyaaa~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 09, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

FALLING YOUWhere stories live. Discover now