In The Mood For Love pt.1

47 5 11
                                    

" Aida ! kenal tak budak baru yang baru masuk kelas 5 Aqil tadi weh ? " aduh . bising betul si Tyra ni . kecoh tau kecoh ? tapi kalau dah jadi kawan aku , makin kecoh la gamaknya. dia berhenti bercakap seketika untuk mengambil nafas setelah penat berlari.

" Apa dia ? hmmm aku busy ni . " aku mengendahkan saja suruhannya. lagipun aku malas , lelaki ? tolonglah i don't have any time for that unnecessary things !

" WEH SERIOUSLA CUBA KAU TENGOK TU ! " dengan itu , terus sahaja Qaseh menarik tangan aku untuk pergi ke luar kelas . Ya Allah , apa yang kecoh sangat ni ? kalau tak dapat kalahkan jimin aku , bakal aku sepak !

" You should see him , Sarah . " tambah Aina yang kelihatan begitu serius.

Who ? Apa ni ? Siapa yang mereka maksudkan ?

Mata aku terus tertumpu kepada lelaki yang sekarang sedang memakai uniform sekolah , tidak bersongkok , tapi rambut dia hm aku tak pandai nak cakap rambut dia macam mana . seems like a badboy . sebab pelajar yang tak berdisiplin je tak pakai songkok . dan aku nampak tag nama dia , ding dong ddaeng ! Aryan Rafiq . wah , cantik nama .

Tidak sampai tiga puluh saat aku memerhatikan dia , ada satu suara telah menegur aku .

" Like what you see huh ? "

zzup ! terus sahaja mata aku terbeliak mendengar suara yang aku langsung tidak pernah dengar . ya Allah , macam mana boleh kantoi ! Mesti merah padam muka aku sekarang !

" er . sorry sorry . Budak baru eh ? "

" Yes budak baru . But budak , kau tak patut perhatikan aku macamtu . You look like a pervert you know ? Dengan tudung labuh kau ni . Boleh buat orang fikir lain . "

Ya Allah ! dia memang suka baca ayat daripada tarbiah sentap ke ? laju sahaja aku berdecit , tanda kelakuannya itu membuatku berasa menyampah.

Dengan berani aku memandang dia , wah . kali ini aku betul betul terpukau .

Ini lelaki atau bidadara dari syurga ?

Mata dia berwarna coklat , bulu mata dia lentik . Hidung dia yang mancung . Serta lesung pipit yang terhasil apabila dia senyum senget . Pergh ! ini mesti kuat smirk , kuat kacau orang jugak la ni. 

" Budak, berapa kali aku nak cakap ? "

Terus aku alihkan pandangan aku ke arah lain . astaghfirullahalazim aida ! berdosa ! lagi lagi apabila benda yang sepatutnya aku tau lebih arif daripada orang lain . aku berasa amat malu ditegur sebegitu. seakan akan aku tidak mempunyai rasa malu sama sekali. ya Allah , maafkan aku.

" Maaf . "

" Maaf diterima . Tolong ketepi , aku nak masuk ke kelas "

Setelah lelaki aneh itu masuk ke dalam kelas yang terletak berhadapan dengan kelas aku , aku terus berlari masuk ke kelas .

Ya Allah berdebarnya aku sekarang ni. bukan kerana lelaki itu , tetapi aku penat berlari. tch , tolonglah  jangan fikir lain. he's not even my taste okay ?

Tapi aku tidak tau mengapa selepas aku memandangnya , pandangan aku terhadap lelaki berubah . Dia berbeza , dia tak melayan perempuan seperti lelaki lain.

" Akak tak boleh nak cakap apa apa , tapi the way he talked to you , he seems different . Sarah tak boleh macamni . Sarah kena  buang perasaan takut tu . Sarah kena kuatkan diri . Cuba untuk berkawan dengan dia kalau itu yang boleh buat Sarah hilangkan fobia tu."

" I will try , kakak . But are you sure ? Adik masih fobia. betul betul fobia . Kalau ayah pun mengambil masa bertahun untuk adik tegur , then how about him ? "

𝐋𝐎𝐕𝐄 𝐈𝐒 𝐍𝐎𝐓 𝐎𝐕𝐄𝐑.Where stories live. Discover now