Lee Taerim's Pov
"Taerim!! Bangunlah!! Dah lambat ni!!!" Jerit abang aku Lee Taeyong dari bawah.
Ya,aku pun bangun dengan malasnya sambil menggosok ii mata.
"Diamlah!" Jerit aku pula.
Tidur yang lena dikejutkan oleh alarm manusia ha.
Sejurus itu aku terus melangkah ke bilik air.
Lepas aku siap aku memakai pakaian casual.
"Yang dekat atas tu dah siap ke belum? Cepat makan sarapan!"
Tak habis ii nak jerit.
"Ye lah tengah nak turun la ni! Jerit ii cepat tua karang baru tahu.." Ngomelku sambil menuruni anak tangga satu persatu.
"Ehem ii dengar eh.." Ujar Taeyong.
"Apa ii je la." Ujar ku dan terus duduk di meja makan.
"Omma dengan appa mana?" Soalku.
"Lah tak ingat ke? Diorang kan pergi holiday dengan Mr dan Mrs Na." Jawabnya.
"Yelah..tapi dah pergi ke?" Soalku lagi.
"Dah." Jawabnya ringkas.
"Alah..so kena ikut la ni? Baru ingat tak nak ikut." Soalku lagi.
"Dah tu?? Nak tinggal seorang ii kat rumah? Adik..kau tu perempuan. Lagi satu omma dengan appa yang suruh. Ikut je la." Ujar Taeyong panjang lebar.
Aku hanya pout. Wajib ke ikut????
"Hurm..yelah ii." Jawabku sambil mengeluh.
"Dah cepat makan nanti pergi tukar baju."
Malasnya!!! Aku nak spend time dengan katil aku!!! Nasib baik beg baju dah siap kalau tak????
"Pukul berapa nak pergi ni?" Soalku lagi.
"Tunggu kawan abang sampai." Ujarnya sambil mengangkat pinggan dibawa ke dalam singki.
Selepas makan aku segera menukar baju dan meletakkan sedikit makeup.
Selesai itu aku terus pergi ke arah pintu bilik untuk keluar dan aku terdengar bunyi suara bising ii di ruang tamu.
Aku menuruni anak tangga satu persatu. Kelihatan ramai lelaki di ruang tamu.
"Oppa--" belum sempat aku menghabiskan ayat aku abang aku memotong.
"Ahh Taerim...? Dah siap?? Ha ni la kawan ii oppa..NCT ni adik hyung." Ujarnya.
Mulut aku terbuka sedikit. Serious la ramai ni kawan dia. Fuh macam mana aku nak ingat satu persatu nama?! -don'tworryTaerimauthorpunmacamtujugamulaii
"Taerim??" Taeyong melambaikan tangannya di hadapan muka Taerim.
"A..ah y-ye?" Soalku.
"Ni kawan ii abang?" Soalku lagi.
"Ya.." Jawabnya.
Rakan ii Taeyong semua berbaris untuk perkenalkan diri mereka.
Semasa mereka memperkenalkan diri mereka kedua ii mata aku tertancap pada seseorang.
'Tu bukan ke lelaki semalam?'
Na Jaemin's Pov
Semasa Taeyong hyung kenalkan adiknya mata aku tertancap pada adiknya.
'Tu bukan ke perempuan semalam? Adakah ini jodoh>_<!'
'Perempuan semalam tu adik Taeyong hyung?! uWu senang la nak tackle..' >_<!!
YOU ARE READING
Motorbike Love -NCT-
Fanfiction"Woi ii! Kau buat apa dengan motor aku tu hah?!" "La ni motor kau ke?" "Eh tak la. Tu motor beruk kat atas pokok tu hah." "Apa? Ingat perempuan tak boleh bawak motor?" Vote[/] Comment[/]