Тема I

19 0 0
                                    

               „Литературата е...начин да общуваш с хора, които никога няма да срещнеш."

                                                                                                                                                              Джулиан Барнс

                                                                                              Есе


Словесността преплита пръстените на планетата на фантазията с тези на действителността от векове наред. Правейки това, може би без да иска, тя се явява връзката между личностите от посочените два свята. Джулиан Барнс е стигнал до извода, че:

Литературата е...начин да общуваш с хора, които никога няма да срещнеш.

Вероятно бихте си помислили, че тези неща би ги казал някакъв луд човек, но всъщност доста често плюем по другите без причина, а после съжаляваме. За да не го обидите веднага и за да избегнете това гадно състояние, при което съвестта ще ви гризе, нека ви припомня, че народът ни е рекъл:

Три пъти мери, един път режи.,

а ако не ви мърда сивото вещество, ще отключа за вас галерията, в която са шедьоврите ми, изрисувани чрез словото и обясняващи думите на Барнс на език, достоверен дори и за бебе. Ще ви помоля да запазите мнението си и да го изразите чак на изхода.

За всичко си има причина, само трябва да се сетим за нея. Е, за да е споделил Барнс това си впечатление, сигурно съществува такава.

Искам да се задълбочите толкова дълбоко в картините, колкото е голяма една черна дупка и да позволите на въображението си да ви придружи по време на изложбата за да разберете всичко.

Съществуват милиарди произведения и автори, макар и от тях да могат да ни впечатлят около милион. Все пак, всеки с вкуса си. Колкото и старомодно да звучи, имаме възможността да отидем на седянка под сянката на говорещото дърво, което е единствено по рода си и се казва Литература. Корените му носят имената Епос, Лирика и Драма, клоните са кръстени на писатели, поети и драматурзи, а листата , това са заглавията на произведенията на даден автор и следователно, всичко останало около зелените части са героите в творбите. Растението е повече от вълшебно и също е най-старата магическа социална мрежа. Обхвата й стига дотолкова, колкото е разстоянието от земята до небето, но по-хубавата част е, че нямаме нужда от скъпи телефони и интернет, за да бъдем потребители. При използването й ще открием в общите условия, че има два варианта за комуникация с хората, пребиваващи в короната на дървото .

Есета в нов стил на писанеWhere stories live. Discover now