BAB 5 ( last )

425 38 5
                                    

"Eomma !!" jerit jungkook dan terus berlari laju ke lif . Nayeon kejar jungkook . "Jungkook ! Jungkook ! " panggil nayeon . Namun jungkook terus hilang di sebalik lif itu . Jungkook kesat peluhnya yang mengalir di seluruh muka . Jantungnya berdegup secara tak normal . Jungkook tekan buttom ke tingkat 1 . Dia pejam mata sementara menunggu lif sampai ke tingkat 1 . Dia takkan tolong nayeon lepas ni . Lantaklah nayeon nak buat apa pon . Yang penting dia tak nak nampak dan jumpa pun lagi hantu berwajah ngeri itu . Tapi tiba tiba jungkook rasa seperti lif itu lambat . Rasanya dia nak ke tingkat 1 . Bukan tingkat atas lagi .

Jungkook lihat button lif itu . Tingkat 20 . Lif ini membawanya ke tingkat 20 . Jungkook menekan nekan button tingkat 1 . Tapi tak boleh . Dia ketuk ketuk pintu lif tu . Dan tiba ii pintu lif itu terbuka . Jungkook telan air liur . Ianya dekat rooftop . Jungkook tidak melangkah keluar sebaliknya dia terus menekan semula button agai pintu itu tertutup . Tapi belum sempat dia menekan , seseorang menendangnya dari belakang . Jungkook terkeluar dari lif dan jatuh tersungkur atas lantai . Dia lihat orang yang menendangnya itu . Sangkaannya betul . Ia adalah hantu tadi .

"Pergilah ! Aku tak kacau kau pun ! " jerit jungkook . Hantu itu tersenyum smirk . Dia berjalan perlahan menghampiri jungkook .

"Aku hyun bin . hm ,kau tak kenal aku pun tapi kau yang sebabkan kematian aku ! " kata hyun bin dengan matanya yang mula kemerahan . "Apa aku buat ?? Bila masa aku bunuh kau ??!! " tanya jungkook takut . "Kalau tak drive laju hari tu . Kereta aku takkan masuk gaung ! Kau penyebab kemalangan tu berlaku ! Kau patut mati ! Kau kena rasa macam mana aku rasa ! " hyun bin cekik leher jungkook dan angkat sehingga kaki jungkook dengan tidak jejak lantai . Dia kemudian baling jungkook dengan kuat ke bawah . Jungkook terasa dirinya di udara . Ya , dia tahu inilah penngakhirannya . Dia akan mati jatuh dari tingkat 20 .

Di hospital
Jungkook buka mata perlahan . Dia lihat sekeliling . Dia terbaring di atas katil hospital . Tapi dia tak tahu hospital apa . Jungkoook turun dari katil itu . Dia lihat semua doktor dan nurse sedang sibuk menjalankan tugas . Jungkook senyum pada seorang nurse . Tapi nurse tersebut tidak membalas senyuman jungkook . Seperti tidak nampak kehadiran jungkook di situ . Jungkook pelik . Dia berjalan sehingga tiba di bilik . Jungkook ternampak seorang doktor seperti memarahi seorang pesakit . Jungkook hanya lihat . Pesakit itu nampaknya seperti .. nayeon ! Kenapa nayeon di situ ?

"Aku tahu kau siapa ! Kau ukan doktor pun kan ?! Kau menyamar jadi doktor sebab kau nak bunuh semua pesakityang jadi mangsa kau kan . ?! " jerit nayeon . Doktor lelaki bertag nama suga itu itu menampar kuat pipi nayeon sehingga nayeon jatuh atas katil . Suga cekik leher nayeon . "Sebab kau dah tahu siapa aku , kau akan mati ! Aku takkan benarkan kau gagalkan rancangan aku ! " kata suga sambil tangannya terus mencekik leher nayeon . "Le...p...as...kan...aku...ak...u...jan...ji..aku...a...kan..ba...las...den...dam . " kata nayeon dan matanya terus terpejam . Jungkook terkejut . Kenapa jungkook boleh nampak pembunuhan nayeon ?? Dia di mana sekarang ?? Adakah ...dia dah mati ??

Serta merta pandangan dia kabur dan dia pengsan di situ .

Di rumah jungkook
Jungkook membuka matanya dengan perlahan . Orang pertama yang dia lihat ialah nayeon . Nayeon sedang tersenyum memandangnya . Lalu jungkook teringat akan mimpinya itu . Dia lantas memeluk nayeo . "Mianhae nayeon , saya janji saya akan bunuh dr suga tu " kata jungkook . Nayeon mula merasa pelik . "Kenapa dengan awak jungkook ??" Tanya nayeon . "Tadi saya mimpi awak kena bunuh dengan dr suga . Saya lihat cerita tu dari A hingga Z . " jawab jungkook dengan jelas . "Aishh . Tak perlulah bunuh dr suga . Saya tunggu awak sedar tadi sebab saya nak ucapkan terima kasih sebab tolong saya " kata nayeon . Jungkook mula merasa pelik kenapa nayeon tiba ii ucap terima kasih padahal dr suga belum mati lagi . "Why ?! Kenapa saya kan belum.bunuh pembunuh tu ?!" Tanya jungkook . Tiba ii jungkook tidak lagi melihat kelibat nayeon . Dia mula mencari nayeon . Kekadang nayeon kan selalu sembunyi . Malah nayeon tidak dijumpai .

Jungkook kedengaran seseorang sedang mengetuk pintu rumahnya . Lalu jungkook membuka pintu tetapi didepan pintu tidak ade seorang pon . Jungkook memusingkan badan nya untuk masuk semula tetapi jungkook terjumpa satu surat dia depan pintunya . Dia mengambilnya lalu membuka .

Jungkook terima kasih kali kedua kerana membantu saya cari dr suga . Sebenarnya saya sudah pergi dengan aman sebab saya yang bunuh dr suga . Saya tidak tersengaja melanggar dr suga . Bye jungkook oppa saranghae 💜

Daripada : nayeon si kiut miut
Kepada : jungkook oppa

Lalu jungkook mengoyak kann kertas tersebut kerana dia sakit hati + sedih . Sebenarnya dia sukakan nayeon itu sejak nayeon datang dari hidupnya . Jungkook merasa kan ade sesuatu yang menarik mereka berdua .

Tamat-
Tq kepada yang setia membaca story ni . Walaupun ringkas je . Author minta maaf kalau ade typo atau yang membuat fans ii jngkook or nayeon yang sakit hati . Minta maaf sangat ii .

Jangan lupa
Library✔
Vote ✔
Share✔

SAVE ME [COMPLETE]™Where stories live. Discover now